|

ساختار بلاکچینی ارز بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین رمزارزهای موجود در بازار است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، مبادلات روزانه خود را انجام دهند. هدف از طراحی و تولید این توکن توسط ساتوشی ناکاموتو، ایجاد یک پول دیجیتال بود که هیچ نهاد یا دولتی بر تراکنش‌های انجام شده در شبکه آن نظارت نداشته باشد؛ به همین دلیل این توکن مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربران قرار گرفت. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در این مقاله، اطلاعاتی را در مورد ارز BTC در اختیار شما قرار دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

ساختار بلاکچینی ارز بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

 

نوعی پول دیجیتال مشابه ارزهای فیات نظیر دلار و ریال که باهدف ساده‌سازی فرایند تراکنش‌ها بین افراد مختلف ایجاد شده و اصلی‌ترین تفاوت این توکن با ارزهای گفته‌شده غیرمتمرکز بودن آن است؛ یعنی هیچ دولت یا نهادی نمی‌تواند روی تراکنش‌های انجام شده نظارت داشته باشد. به همین دلیل کاربران، دغدغه‌ای از بابت مسدودشدن دارایی‌ها یا پرداخت مالیات به دولت‌ها نخواهند داشت.

ارز دیجیتال بیت کوین به بیان ساده یک نوع پول دیجیتالی جدید است. شما می‌توانید این ارز را مانند تراکنش‌های بانکی خود برای یک شخص دیگر ارسال کنید. با این تفاوت که دیگر بانک‌ها و مؤسسات مالی متمرکز یا حتی دولت‌ها نیز از معاملات شما باخبر نخواهند شد. تعریف‌های مختلفی از این توکن شده است که لزوماً همه‌ی آن‌ها درست یا کامل نیستند. یک ارز جایگزین، یک سیستم مالی موازی، یک روش جدید برای زندگی. همه‌ی این تعریف‌ها درست هستند اما می‌توانند کامل‌تر باشند.

روش‌های کسب درآمد از بیت کوین

یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه افراد به این توکن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلفی است که در اختیار آن‌ها قرار داده است. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خریدوفروش روزانه

اگر در بازارهای مالی جهانی مثل فارکس فعالیت کرده باشید، با ترید کردن آشنا هستید. شما در بازار رمزارزها نیز می‌توانید از این طریق کسب سود کنید. کافی است جهت حرکت بازار را به‌درستی تشخیص داده و با باز کردن معاملات فروش یا خرید، سود مناسبی به دست آورید. به این نکته توجه داشته باشید که در نگاه اول ممکن است این کار بسیار آسان باشد؛ اما برای موفقیت لازم است تا با انواع روش‌ تحلیل آشنا شوید. در غیر این صورت سرمایه خود را از دست می‌دهید.

هلد کردن

این روش تقریباً مشابه حالت قبلی است، با این تفاوت که شما ارز بیت کوین را با هدف نگهداری برای بلندمدت خریداری می‌کنید. بسته به استراتژی شما این زمان می‌تواند بین چندین ماه تا چندین سال متغیر باشد. اصلی‌ترین عامل موفقیت در این روش، شناسایی نقاط مناسب ورود برای خرید و نگهداری این دارایی ارزشمند است.

کسب درآمد رایگان

یکی از روش‌هایی که می‌توانید بدون داشتن سرمایه، فعالیت خود را در این بازار جذاب آغاز کنید، مشاهده تبلیغات در سایت‌های کلیکی یا فعالیت به‌عنوان بلاگر در حوزه ارزهای دیجیتال است. البته به این موضوع توجه کنید که میزان درآمد به‌دست‌آمده از این روش بسیار کمتر از حالت‌های گفته شده قبلی است و این ریسک نیز وجود دارد که هیچگاه موفق به کسب در آمد از این روش‌ها نشوید.

استخراج

یکی از محبوب‌ترین راه کسب درآمد از شبکه بیت کوین، استخراج آن است. در این روش شما نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارید؛ کافی است سخت‌افزارهای موردنیاز شبکه را تهیه کرده و به‌عنوان یکی از گره‌های آن، فعالیت خود را آغاز کنید. البته برای انجام این کار ممکن است با چالش‌هایی نظیر هزینه بالای استخراج و قوانین سخت‌گیرانه کشوری که در آن فعالیت می‌کنید، روبه‌رو شوید. پس قبل از خرید هرگونه تجهیزاتی، در مورد این مسئله تحقیقات کافی را انجام دهید تا با دردسر مواجه نشوید.

رابطه بیت کوین و بلاک چین

پس از اینکه اطلاعاتی در مورد چیستی ارز BTC و روش‌های کسب درآمد از آن را با شما به اشتراک گذاشتیم، نوبت به آشنایی با مفهوم بلاکچین و ارتباط آن با این دارایی است. Blockchain نوعی زبان برنامه‌نویسی به حساب می‌آید که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا شبکه‌هایی را راه‌اندازی کنند که کاربر با استفاده از آن‌ها اطلاعات موردنظر خود را به‌صورت غیرمتمرکز جابه‌جا کند.

شبکه بیت کوین نیز با استفاده از همین زبان برنامه‌نویسی طراحی و ساخته شده است. بلاکچین در واقع نوعی دفترکل به حساب می‌آید که تمام اطلاعات شبکه روی زنجیره‌ها و بلاک‌های موجود در آن ذخیره می‌شود. از کنار هم قرارگرفتن بلاک‌های مختلف، زنجیره Blockcahin تشکیل می‌شود.

بررسی ساختار بلاک چین

هر بلاک از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. بخشی که اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها نظیر مبلغ، زمان و حجم جابه‌جایی ثبت می‌شود.

  2. بخشی (بلاک) که اطلاعات فرستنده و گیرنده یک دارایی در آن نگهداری می‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات ذخیره شده در هر بلاک با بلاک دیگر تفاوت دارد. قبل از اضافه‌شدن هر Block به شبکه بیت کوین، کلیه اعضا باید آن را تأیید کنند. به همین دلیل سازندگان، الگوریتم اثبات کار را برای بیت کوین طراحی کرده‌اند تا کاربران شبکه با اشتراک‌گذاری منابع سخت‌افزاری خود اطلاعات را پردازش کرده و بلاک جدیدی ایجاد کنند. تراکنش‌ها حداقل باید توسط سه نود در شبکه تأیید شوند، در غیر این صورت فضای جدیدی به آن‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

 

بررسی برخی از اصطلاحات پرکاربرد

اگر می‌خواهید در بازار کریپتوکارنسی‌ها فعالیت کنید، بهتر است با برخی از اصطلاحات مهم آن آشنا شوید تا در صورت شنیدن آن‌ها دچار سردرگمی نشوید.

  1. آلت‌کوین: هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین که باهدف برطرف‌کردن مشکل مقیاس‌پذیری این دارایی دیجیتال ایجاد شده است، در دسته آلت‌کوین‌ها قرار می‌گیرد.

  2. آدرس عمومی: مجموعه‌ای از اعداد و حروف که برای دریافت و ارسال دارایی باید در اختیار فرد فرستنده قرار داده شود.

  3. آدرس خصوصی: کلید خصوصی که به کاربر این امکان را می‌دهد تا میزان دارایی‌های موجود در یک کیف پول را بررسی کند.

  4. ساتوشی: ساتوشی در واقع نام خالق این دارایی ارزشمند است؛ اما برای تقسیم کردن بیت کوین به واحدهای کوچک‌تر نیز از این نام استفاده می‌شود. هر Bitcoin از صد میلیون ساتوشی تشکیل شده است.

https://www.investopedia.com/terms/b/bitcoin.asp

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها