|

5 روش برای تولید محتوای فروشگاهی

یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ارتباط با مشتری و فروش محصول، وب‌سایت است. شما می‌توانید تمام محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی که راه‌اندازی کرده‌اید، ثبت و در معرض دید مشتری‌های احتمالی قرار دهید. شاید این سؤال برای شما ایجاد شود که چطور می‌توانیم مشتری‌هایی که هیچ آشنایی با کسب‌وکار ما ندارند را به سایت خود جذب کنیم؟ یکی از بهترین راه‌ها تولید محتوا فروشگاهی است.

5 روش برای تولید محتوای فروشگاهی

در این روش کافی است اطلاعاتی مفید و ارزشمند تولید کنید و آن‌ها را در موتورهای جستجو ایندکس کنید؛ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را در مورد مزایای تولید محتوا و چگونگی انجام صحیح این کار با شما به اشتراک بگذاریم.

 

بررسی اهمیت تولید محتوا فروشگاهی

برای داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی موفق باید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما یکی از بهترین و مؤثرترین آن‌ها تولید محتوای باکیفیت است. با این کار، شما مشتریان بالقوه را به سایت خود جذب می‌کنید و پس از آن باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید.

تحقیقات انجام شده در اروپا و آمریکا ثابت کرده است که بازاریابی محتوا احتمال خرید از سایت شما را به میزان شش برابر افزایش می‌دهد؛ یعنی اگر در حالت عادی از هر 100 نفر، سه نفر محصولات شما را خریداری کنند، با تولید مقالات باکیفیت این میزان به 18 نفر افزایش پیدا می‌کند.

شاید برای شما این سؤال ایجاد شود که چرا تولید محتوا فروشگاهی می‌تواند تعداد خریداران را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد؟ زمانی که شما اقدام به انتشار مقالات مختلف و باکیفیت در وب‌سایت خود می‌کنید، مخاطب با مطالعه آن‌ها جواب پرسش‌های خود را دریافت و اعتبار شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه مخاطب به شما اعتماد کرده و از محصولات شما استفاده می‌کند. البته روش‌های دیگری نظیر خرید بک لینک نیز وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید ترافیک ورودی به سایت را افزایش دهید؛ اما تأثیر آن‌ها بسیار کمتر است.

چگونه تولید محتوا فروشگاهی را آغاز کنیم؟

حال که به اهمیت وب‌سایت فروشگاهی پی بردید، نوبت به ارائه راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها Contentهای باکیفیت تولید کنید. در ادامه این مقاله، 5 روش برای انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

شروع فقط با یک نوع محتوا

انرژی و زمان خود را صرف تولید انواع محتوا در پلتفرم‌های مختلف نکنید. شاید بتوان گفت این اصلی‌ترین راز موفقیت شما در شروع کار است. انتخاب پلتفرم و نوع محتوا رابطه مستقیمی با کسب‌وکار شما دارد؛ اما به‌طورکلی شما می‌توانید با تولید محتوا فروشگاهی با کیفیت، هر محصولی را در وب‌سایت خود به فروش برسانید. یکی از بهترین روش‌های توزیع محتوای تولید شده، ارسال ایمیل است.

تهیه راهنمای استفاده از خدمات و محصولات

یکی از بهترین راه‌های تولید محتوا تهیه راهنمایی است که نحوه استفاده از محصول و خدمات را به کاربر آموزش دهد. در این مقالات می‌توانید چگونگی سرهم کردن، استفاده و تعمیر محصول را به‌صورت گام‌به‌گام بررسی کنید.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند برای سؤالاتی که در مورد محصول شما در ذهنشان ایجاد می‌شود، جوابی پیدا کنند، هیچگاه آن را خریداری نمی‌کنند. پس بهتر است برای تمام سؤالات احتمالی مشتری جوابی مناسب ارائه دهید و چالش‌های ذهنی او را برطرف کنید. به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما نباید صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ اگر چنین حسی را به کاربر منتقل کنید، سریعاً وب‌سایت شما را ترک می‌کند و ممکن است هیچگاه از شما خرید نکند.

همکاری با نویسنده مهمان

تولید محتوا فروشگاهی کاری زمان‌بر است. اگر فرصت انجام آن را ندارید می‌توانید از دیگران درخواست کنید که این کار را برای شما انجام دهند. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید از نویسنده مهمان در خواست کنید که برای شما محتوا تولید کند یا کار خود را به یک تیم حرفه‌ای واگذار کنید. در حالت اول هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید؛ ولی به‌احتمال فراوان 90% محتواهای تولید شده کیفیت لازم را نخواهند داشت.

ارائه دوره‌های آموزشی

مردم عاشق یادگیری مطالب جدید هستند. کافی است شما تولید محتوا فروشگاهی را آغاز کنید تا ورودی سایتتان افزایش پیدا کند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید مینی دوره یا وبینارهای آموزشی برگزار کنید و آن‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید. این کار موجب افزایش تعامل کاربران می‌شود و فروش شما را افزایش می‌دهد.

ارائه راهکارها و ایده‌های خلاقانه برای به‌کارگیری محصول

یکی دیگر از راه‌های تولید محتوا فروشگاهی، ارائه ایده‌های خلاقانه برای استفاده از محصولاتی است که در سایت خود به فروش می‌رسانید. در بسیاری از مواقع حتی لازم نیست، شما برای انجام این کار انرژی صرف کنید. برخی از مشتریان روش‌های تازه‌ای برای استفاده از محصولات شما خلق می‌کنند. کافی است ایده آن‌ها را با ذکر نام در وب‌سایت خود منتشر کنید. این کار باعث می‌شود بسیاری از کاربران از سر کنجکاوی محصول شما را خریداری کنند تا راهکار گفته شده را تست کرده و نتیجه آن را مشاهده کنند.

مزایای تولید محتوا

تولید محتوا فروشگاهی مزیت‌های متعددی دارد. در این بخش از مقاله قصد داریم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم.

  • یکی از مزایای تولید محتوا، برندسازی و معرفی شما به‌عنوان یک سایت مرجع به مخاطبان است.

  • اگر قصد دارید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید، تولید محتوا راهکاری مؤثر است.

  • بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی دیگر از دلایلی است که شما باید برای سایت خود مقالات باکیفیت تولید کنید.

  • رشد و توسعه کسب‌وکار و افزایش محبوبیت در بین کاربران

  • جلب‌اعتماد مشتری به دلیل ارائه اطلاعات مفید و با کیفیت

  • افزایش نرخ تبدیل

  • صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات و بازاریابی

جمع‌بندی

اگر قصد دارید میزان فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید، حتماً باید روی وب‌سایت خود و تولید محتوا فروشگاهی باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید. اگر این کار را انجام ندهید، به‌زودی سهم خود را در بازار از دست می‌دهید؛ زیرا در حال حاضر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند کالا و خدمات موردنظر خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند. در این مقاله، 5 روش تولید محتوای باکیفیت را به شما معرفی کردیم تا کار خود را آغاز کنید؛ اما اگر زمان کافی برای انجام این کار ندارید، می‌توانید از خدمات مجموعه نیک نویس استفاده کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها