|

نکات کلیدی سئو: بررسی برخی از مهم ترین قوانین سئو برای رشد

بسیاری از دیجیتال مارکتر ها و افراد متخصص در حوزه سئو سایت می دانند که موتور جستجوی گوگل ممکن است در طول سال بیش از 500 بار آپدیت ریز الگوریتمی و یا هسته ای انجام دهد. این آپدیت های مکرر سبب شده است که بسیاری از تکنیک های سئو حتی 5 سال پیش دیگر کاربردی نداشته و حتی مضر هم باشند. در این مقاله به بررسی چند تا از مهم ترین نکات سئو که برای رشد ورودی وبسایت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد، می پردازیم.

نکات کلیدی سئو: بررسی برخی از مهم ترین قوانین سئو برای رشد

 

 

نکات کلیدی سئو

2

  1. روی بهینه سازی تجربه کاربری تمرکز کنید.

تجربه کاربری برای سئو و بهینه سازی سایت بخصوص در گوگل حرف اول را می زند. بر اساس مقاله ای از سایت بلومبرگ، گوگل سومین عامل اثرگذار روی رتبه بندی خود را، الگوریتم هوش مصنوعی رنک برین (Rank Brain) عنوان کرد. رنک برین یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تصمیم بگیرد که وبسایت ها باید در چه رتبه ای در نتایج جستجو قرار گیرند.

رنک برین به تجربه کاربران بسیار حساس است. به عنوان مثال اگر کاربری وارد سایت شما شود و بلافاصله آن را ترک کند یا دوباره به صفحه سرچ بازگردد و وارد سایتی دیگر شود، نشان دهنده رضایت کم از محتوای شماست و اگر این رفتار بر اساس الگویی توسط چندین کاربر لاگین شده گوگل صورت بگیرد، احتمالا رتبه شما کاهش پیدا می کند.

بر این اساس بهتر است محتوا را با توجه به علاقه کاربر نگارش کنید و در آن از کلمات کلیدی لانگ تیل و هر چند کم سرچ کاربران استفاده کنید و نیاز آن ها را هم پاسخگو باشید.

سرعت سایت را با استفاده از افزونه های وردپرسی مانند Wp Rocket بهینه سازی کنید، از هاست پر سرعت استفاده و تصاویر را به طور ویژه اپتیمایز کنید.

سعی کنید در محتوای خود از لینک های داخلی به نحو احسن استفاده کنید.

 

  1. روی مقالات و محصولات صفحه اول و دوم به طور ویژه کار کنید.

با استفاده از سرچ کنسول و تکنیکی که توضیح می دهیم، می توانید مقالات را برای کلمات کلیدی بیشتری بهینه سازی کنید. به این صورت که در ابزار سرچ کنسول روی تب pages، مقالاتی که ایمپرشن بالا و کلیک پایینی را دارند انتخاب کنید و بعد از آن تب  Queries را باز کنید تا کلمات کلیدی آن مقاله را برای شما بیاورد.

با استفاده از این تکنیک می توانید محتوای بیشتری برای کلمات کلیدی هم کانسپت مقاله خود بنویسید و یا با آپدیت متنی، تصویری و یا ویدئویی راه را برای صعود به رتبه های برتر گوگل هموار کنید.

علاوه بر این می توانید برای آپدیت مقالات، کلمه کلیدی خود را سرچ کرده و با استفاده از قسمت انتهایی (جستجوهای مرتبط) کلمات کلیدی لانگ تیل و هم کانسپت را پیدا کنید.

  1. روی ویدئو مارکتینگ تمرکز بیشتری بگذارید.

چه روی سایت خود چه پلتفرم های انتشار ویدئو مانند آپارات، نماشا، یوتیوب و ... حتما به فکر تولید محتوای ویدئویی حتی به صورت زیرنویس فارسی باشید. اگر محتوای متنی و تایتل ویدئو را درست و بهینه بنویسید شانس زیادی برای معرفی برند خود و افزایش ورودی حتی به سایت دارید.

این واقعیت در مردمان امروزی وجود دارد که حاضر هستند بجای مطالعه 100 کلمه محتوای متنی، 2 دقیقه یا حتی بیشتر ویدئو ببینند. بنابراین این پتانسیل عظیم مخاطب را از دست ندهید.

  1. CTR صفحات را افزایش دهید!

کپی رایتینگ صحیح در نگارش عنوان صفحات سایت بسیار مهم است. عناوینی بنویسید که کاربران کنجکاو را به خود جذب کند. تا جای ممکن از اعداد، تاریخ به روز، کلمات با بار معنایی قوی، علائم نگارشی جذاب، ایموجی و ... در نگارش متن عنوان و توضیحات سئو استفاده کنید. عالی محتوا تولید کنید!

  1. کاهش بانس ریت و افزایش ماندگاری در سایت

با نگارش پاراگراف اول جذاب، سعی کنید بانس ریت کاربران را در سایت کاهش دهید. ترجیحا در متن خود با استفاده از کلمات مرتبط به صفحات داخلی خود لینک دهید تا مخاطب در صورت نیاز به آن ها مراجعه کند. همچنین صفحات 404 را تحت نظر داشته باشید و در صورت نیاز از ریدایرکت های مناسب استفاده کنید.

  1. اصولی سئو خارجی را انجام دهید.

این نکته تفاوت شرکت های سئو ارزان قیمت با بهترین شرکت سئو است. در هر جایی و به هر تعدادی نباید برای سایت بک لینک ساخت! از همان ابتدای فعالیت سایت توصیه می کنیم در سایت های با ارزش دامنه بالا برای خود پروفایل ایجاد کنید و بدون اسپم سازی، لینک صفحه اصلی را در آن ها به همراه توضیحاتی مربوط به خود قرار دهید.

همچنین بر اساس آنالیز سئو خارجی رقبا، در وبسایت هایی با ارزش دامنه خوب و قیمت مناسب، رپورتاژ آگهی بروید و به مرور زمان تعداد آن ها را افزایش دهید. در وبلاگ های فارسی مانند پرشین بلاگ، بلاگ بیان و ... وبلاگی در حوزه کسب و کار خود بزنید و بعد از درج چند محتوا و گذشت 1-2 ماه با انتشار محتوا به خود لینک بدهید.

در وبسایت هایی مانند ویرگول، امیگو و فروم های فارسی با انتشار محتوا، لینکی هم به وبسایت خود بدهید تا علاوه بر بازدید، روی رشد کلمات کلیدی نیز نقش داشته باشد.

با استفاده از این 6 تکنیک کلی که گفتیم، می توانید تاثیر زیادی روی بهبود رتبه سایت خود بصورت ارگانیک بگذارید.

یکی از منابع اصلی ما در تهیه این مقاله، وبسایت https://optinmonster.com/strategic-seo-tips-from-the-experts/ بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها