|

مدیرکل راه و شهرسازی تهران خطاب به موجران:

خانه‌هایتان را به قیمت مناسب به مستاجران بدهید و گرنه مشمول مالیات می شوید

دولت مصمم است برای ساماندهی بازار اجاره خانه‌های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری‌ها، سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاههای خدمات رسان و سایر دستگاه‌های مرتبط استفاده می‌کند.

خانه‌هایتان را به قیمت مناسب به مستاجران بدهید و گرنه مشمول مالیات می شوید

به گزارش شبکه شرق، مدیر کل راه و شهرسازی تهران از عزم شورای مسکن استان برای شناسایی واحدهای خالی خبر داد و گفت: موجران و مالکان به صلاحشان است که خانه‌هایشان را اجاره بدهند.

خلیل محبت خواه خطاب به صاحبان خانه‌های خالی در شهر تهران و ۴۸ شهر استان تهران گفت: دولت مصمم است برای ساماندهی بازار اجاره خانه‌های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری‌ها، سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاههای خدمات رسان و سایر دستگاه‌های مرتبط استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس اعمال خواهد شد، تصریح کرد: مقرر شد شهرداری‌های استان تهران آمار شهرهای خود را به استاندار ارائه کنند و استاندار تهران نیز برای این موضوع ضرب الاجل ده روزه در نظر گرفته است.

محبت خواه ادامه داد: دولت در بودجه سال جاری خود اخذ مالیات از خانه های خالی را پیش بینی کرده است و موجران به نفعشان است که خانه های خود را هرچه سریعتر اجاره دهند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها