|

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات:

اینترنت پرسرعت را حق مردم می‌دانیم

وزیر ارتباطات گفت: زندگی مردم این روزها به اینترنت گره خورده و اینترنت پرسرعت حق مردم است. در وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم شبکه‌ای امن و با کیفیت را برای استفاده مردم مهیا کنیم.

اینترنت پرسرعت را حق مردم می‌دانیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت را حق مردم دانست و گفت: هفته آینده نخستین محموله محصولات دانش‌بنیان ایرانی در صنعت شبکه به کشورهای خارجی صادر می‌شود؛ یکی از محورهای اصلی این اقدام، توسعه تعاملات بین‌المللی است.

عیسی زارع پور دوشنبه شب در گفت‌ وگوی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت افزود: دولت سیزدهم در حوزه هوشمندسازی پست، اقتصاد دیجیتال، نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی کشور و صنعت فضایی گام‌های زیادی برداشته است. زندگی مردم این روزها به اینترنت گره خورده و اینترنت پرسرعت حق مردم است. در وزارت ارتباطات تلاش می‌کنیم شبکه‌ای امن و با کیفیت را برای استفاده مردم مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: چهار لایه در شبکه ارتباطی در کشور داریم، یک لایه دسترسی از منزل تا مرکز مخابرات، یک لایه شبکه داخل شهر، لایه بین استانی و در نهایت لایه اینترنت بین‌الملل. برای پیشرفت در همه این لایه‌ها برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌ایم که ظرفیت‌های حوزه ارتباطی کشور را توسعه بدهیم و آن را نوسازی کنیم.

زارع‌پور تاکید کرد: در در برخی از این لایه ها بیش از ۱۰ سال است که هیچ نوسازی صورت نگرفته، خصوصا لایه مربوط به شهرها و استان‌ها که در اختیار شرکت مخابرات است به دلایل مختلف متناسب با نیاز کشور توسعه پیدا نکرده است. اگر هر کدام لایه ها مسئولیت خود را درست انجام ندهند با مشکل مواجه خواهیم شد.

وزیر ارتباطات افزود: در لایه دسترسی ارتباطات ثابت، پروژه فیبرنوری را آغاز کردیم که یک پروژه راهبردی به حساب می‌آید و تا سه دهه آینده، حوزه ارتباطی کشور را بیمه می‌کند. اکنون همه آزمون هایی که در دنیا روی سرعت اینترنت انجام می‌شود بر بستر فیبرنوری است و ما نیز به این سمت قدم برداشته‌ایم. این اتفاق نیازمند بسته عملیاتی - اجرایی بود. این کار از نظر برخی نشدنی به نظر می‌رسید اما کنون این پروژه را در ۱۰ استان آغاز کردیم.

وی درباره پروژه پوشش فیرنوری گفت: هدف ما ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری است، اکنون دو میلیون پوشش ایجاد کردیم. برای منابع مالی نیز، سهمی از سوی دولت و بسته تشویقی خوب برای اپراتورها پیش بینی‌شده است. همه دستگاه‌ها باید در این پروژه همراهی کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها