|

ساندویچ پانل های دیواری (پانل های دیواری) چه کاربردهایی دارند؟

در مکان هایی از ساندویچ پانل دیواری (پانل های دیواری) استفاده میشود که به استحکام بالا و وزن کم نیاز است. ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل ها است که به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به‌ فرد به جهت پوشش دیوارها از آن استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل های دیواری (پانل های دیواری) چه کاربردهایی دارند؟

ساندویچ پانل دیواری از سه لایه ساخته شده که شامل یک هسته کم چگالی مرکزی، یک لایه پوستی نازک که به هر طرف از هسته مرکزی وصل شده است. در مکان هایی از ساندویچ پانل دیواری (پانل های دیواری) استفاده میشود که به استحکام بالا و وزن کم نیاز است. ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل ها است که به علت داشتن ویژگی‌های منحصر به‌ فرد به جهت پوشش دیوارها از آن استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل ها بسیار سریع و آسان نصب می شوند و به دلیل ساختار کامپوزیت استحکام و سبکی داشته و به همین دلیل در سازه های مختلفی استفاده می شود. ساندویچ پانل ها با توجه به شکل ها و رنگ های متنوعی که دارند با انواع مکان تطبیق پذیراند.

از جمله ویژگی های ساندویچ پانل دیواری (پنل ساندویچی) میتوان به کیفیت خوب، انعطاف پذیری بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی، پایداری عالی و جایگزین مناسب برای مصالح ساختمانی سنتی اشاره کرد. از سمت دیگر قیمت خرید ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساخت و ساز سنتی بسیار کمتر است.

کاربرد های ساندویچ پانل دیواری

  • مونتاژ سریع و آسان

  • بسیار مقرون به صرفه

  • استفاده در پوشش دیوارهای سالن‌ها

  • انبارها

  • مغازه ها

  • فروشگاه های بزرگ

  • گاراژها

  • سردخانه های مخصوص میوه و سبزیجات

  • غرفه ها

  • سالن های پرورش دام و مرغ

  • سالن های صنعتی و کارخانجات

البته باید گفت کاربرد ساندویچ پانل دیواری در سالن های صنعتی و کارخانجات بسیار بیشتر از ساختمان های مسکونی است. دلیل استفاده از آن هم به ایمنی و ضد حریق بودن آنها مربوط می باشد تا امنیت کامل افرادی که در این مراکز مشغول به کاراند تامین شود.

برای عایق بودن ساندویچ پانل های دیواری در برابر باران، آتش، ورود حشرات و گرد و غبار در هسته آنها از پشم سنگ، پلی اورتان یا پلی استایرن استفاده می شود که با روکش ورق فولادی گالوانیزه پوشش داده شده است.

نکات مهم در هنگام نصب ساندویچ پانل ها

درست که نصب ساندویچ پانل دیواری آسان و ساده است اما اگر به درستی انجام نشود هزینه اضافی و خسارت به همراه خواهد داشت. اولین نکته این است که جهت وزش باد، فاصله بین ستون ها در محل نصب و ارتفاع پانل ها را در نظر بگیرید.

توجه کنید که پنل ساندویچی دیواری به دو شکل عمودی و افقی قابل نصب هستند. پس از اتمام عملیات نصب ،ساندویچ پنل ها به وسیله پیچ های مخصوص محکم میشوند که سبب بالا رفتن دوام آنها و مقاومت سازه در برابر عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله، باد و طوفان خواهد شد.

پانل پشم سنگ

این پانل به دلیل استفاده از پشم سنگ در لایه میانی مقاومت خوبی در برابر آتش دارد. همچنین انعکاس صورتی بهتر و دوام بیشتری نیز فراهم می کند. ایمنی و راحتی در ساختمان هایی که از پانل پشم سنگ ساخته شده اند، تضمین می شود. ساندویچ پانل دیواری پشم سنگ در مکان هایی استفاده می شود که ایمنی و مقاومت در برابر آتش بسیار مهم است مانند سالن های صنعتی و کارخانه ها.

 

 

images_1657717582

 

پانل پلی اورتان

نوع دیگری از ساندویچ پانل دیواری پانل پلی اورتان است که سختی و سفتی خود را دارد. این ساندویچ پانل در برابر گرما مقاومت خوبی داشته و نفوذناپذیر است. از جمله ویژگی های این محصول میتوان به عایق آب، دوام بالا، مقاوم در برابر حشرات، نصب آسان و هزینه پایین اشاره کرد.

پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل دیواری پلی استایرن نوع سوم است که ویژگی هایی مانند قیمت ارزان تر نسبت به پنل پلی اورتان و پنل پشم سنگ دارد. انعطاف پذیری کشسانی، ضربه پذیری، ضد حریق بودن، نفوذناپذیری و مقاوم در برابر آب و رطوبت از جمله ویژگی های بارز این محصول است. این محصول پنل سردخانه برای میوه و سبزیجات، گوشت و یخچال های صنعتی است.

 

 

images_1657717650

 

 

قیمت ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل دیواری همانند سایر محصولات قیمت های متفاوتی دارد و این قیمت ها به عواملی مانند نوع ساندویچ پانل دیواری، ضخامت دیواره ها، متریال به کار رفته، کیفیت، برند تولیدی و ... بستگی دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها