|

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان اعلام شد

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی درباره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان توضیحاتی ارائه کرد.

زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان اعلام شد

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت جاماندگان گفت: توثیق سهام برای دریافت وام از بانک ها برای همه سهم ها به زودی فعال می شود.

 محمود حسنلو درخصوص آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان به ایرنا اعلام کرد: سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، اواخر اردیبهشت ماه سود این عده از جاماندگان را واریز کرد. برخی جاماندگان در مرحله دوم واریز، سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان دریافت کردند. مرحله سوم واریز سود که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است ، اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

طبق آخرین آمارها ۱.۸ میلیون مشمول سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکردند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند. مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی ، ۱.۱ میلیون تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کردند. واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

 

تکلیف سود سهام عدالت فوتی ها

بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما اطلاعات انحصار وراثت بصورت دیتا ذخیره نشده و نمی توان نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کرد. البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکرات صورت گرفته با دریافت اطلاعات انحصار وراثت نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق سامانه الکترونیک اقدام خواهد شد. احتمالا اواخر تابستان یا اوایل پاییز این خدمت راه‌اندازی می‌شود.

 

دریافت وام توسط ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت

از اسفند سال ۹۹ تا امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از بانک ها اقدام کردند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بود. به زودی توثیق سهام برای دریافت وام از بانک ها برای همه سهم ها فعال می شود تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از خدمات آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی بصورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

 

اهمیت ویژه ثبت نام در سجام و دریافت خدمات ویژه

افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از خدمات متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آنها شکل می گیرد، می توانند سود سالانه و مطالبات سنواتی از شرکت های فعال در بازار سهام را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها