|

کاهش هزینه نگهداری برج های پروژه ستین

هزینه نگهداری یک ساختمان و شارژ ماهانه یکی از مسائلی است که در حال حاضر اهمیت زیادی برای ساکنین یک مجموعه دارد .

کاهش هزینه نگهداری برج های پروژه ستین

هزینه نگهداری یک ساختمان و شارژ ماهانه یکی از مسائلی است که در حال حاضر اهمیت زیادی برای ساکنین یک مجموعه دارد . افزایش یا کاهش هزینه ها نسبت مستقیمی با امکانات برج یا ساختمان دارد از این رو به راه حلی که سازندگان این روزها برای کاهش هزینه ها انجام میدهند میپردازیم و به عنوان نمونه کاهش هزینه نگهداری برج های پروژه ستین و دیگر پروژه هایی که امکانات استانداری را برای ساکنین در نظر گرفته اند میپردازیم در ادامه با ما همراه باشید .

 

مشاعات آبی در پروژه ستین

یکی از هزینه بر ترین امکانات یک ساختمان مشاعات آبی شامل استخر ، سونا و جکوزی میباشد . مسئله اینجاست که استخر یک مجموعه چه استفاده بشود و چه نشود تصفیه خانه اش باید دائما روشن باشد و در غیر اینصورت آب به سرعت حالت اسیدی گرفته و ph آن تغییر مینماید . با توجه به مصرف انرژی که توسط تصفیه خانه وجود دارد و همچنین سرویس ماهانه باید در نظر داشته باشید که مشاعات آبی یکی از امکاناتی است که در هر حالتی پر هزینه است و برخی سازه ها مانند پروژه ستین آنرا یا حذف کرده و یا یک مجموعه برای استفاده چند بلوک در نظر میگیرند .

همچنین نحوه صحیح استفاده از مشاعات آبی توسط ساکنین و پاکیزه نگه داشتن آب یکی از معزلات است که در صورت زیاد بودن تعداد واحدها و یا استاندارد بودن عمق استخر میبایست شخصی به عنوان مربی در زمان استفاده حضور داشته باشد که این خود دارای هزینه ماهانه است .

11

 

سالن بدنسازی و دیگر امکانات ورزشی

سالن بدنسازی بر روی کاغذ جزو یکی از پر کاربردترین امکانات یک مجموعه به حساب می آید اما در عمل باید قابل بهره برداری حداقل مانند یک مجموعه ورزشی در بیرون باشد . یعنی اگر یک سالن 50 متری با چند دستگاه همه کاره بخواهد تحت عنوان سالن بدنسازی استفاده شود همان بهتر است که نباشد زیرا در این حالت تنها هزینه است که پای مجموعه میگذارد .

اینگونه امکانات برای زمانیکه تبلیغات پیش خرید اپارتمان در تهران یا دیگر شهرها را در سایتهای آگهی املاک جستجو مینمایید به وفور به چشم میخورد و برای فروش راحت تر واحدها میباشد ولیکن کارایی آنها مهتر از وجودشان میباشد و چون در زمان ساخت قابلیت بررسی ندارند بهتر است در قرارداد اولیه بین سازنده و خریدار جزئیات آنها روشن شود .

 

روف گاردن در پروژه ستین

یکی دیگر از امکاناتی که وجودش بسیار خوشایند است روف گاردن میباشد . روف گاردن به فضای سبزی گفته میشود که بر روی پشت بام یک مجموعه احداث میشود و مهمترین بخش نیز اجرای صحیح آن میباشد که در آینده معزلاتی را به همراه نداشته باشید . زیر سازی صحیح و همچنین انتخاب گونه های خاصی از گل و گیاه که ریشه آنها محدود باشد از شروط اصلی داشتن روف گاردن است که در آینده به ساختمان آسیب نرساند .

12

 

همانطور که اغلب روف گاردن های مراکز تجاری که تبدیل به رستوران و یا فود کورت میشوند و اتفاقا با استقبال خوبی نیز مواجه میشوند وجود یک روف گاردن با اجرای صحیح میتواند برای استفاده ساکنین بسیار مفید باشد و اغلب سازه های جدید مانند پروژه ستین این امکانات را برای ساکنین در نظر میگیرند ولیکن برخی سازه ها مانند پروژه شمیم رحمت بطور کلی این امکانات را حذف کرده اند .

 

امکانات قابل بهره برداری

همانطور که در بالا اشاره کردیم وجود امکاناتی که قابل بهره برداری و استاندارد باشد میتواند برای مجموعه مفید باشد و هزینه های آن نیز توجیح دارد ، شهریه ماهانه یک باشگاه بدنسازی در سال جاری در یک منطقه متوسط کمتر از 700 هزار تومان نیست و اگر این امکانات در ساختمان باشد برای اعضا میتواند مفید باشد . اما اگر صرفا یک محیط کوچک با چند دستگاه چند کاره باشد نه تنها استفاده نمیشود بلکه هزینه نگهداری و تعمییر نیز دارد .

پیشنهاد ما این است که قبل از انتخاب یک ساختمان نیازهای خود را بررسی نمایید و با توجه به هزینه های شارژ ماهانه ، ساختمانی را انتخاب نمایید که دارای امکانات مفید و استاندارد باشد و نداشتن برخی از امکانات را جزو نقطه ضعف یک ساختمان به شمار نیاورید . در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم که سازنده چگونه با حذف برخی امکانات سبب کاهش هزینه نگهداری برج های پروژه ستین شده است .

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها