|

استاندار خوزستان:

امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد

استاندار خوزستان گفت: تلاش می‌شود عملیات جست و جو در متروپل تا امروز به پایان برسد.

امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲ روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌های جانباختگان و مردم در محل حادثه، آواربرداری کُند پیش رفت و از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی‌مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم‌سازی بخشی از باقی‌مانده سازه، عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین‌آلات سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آن‌ها احتمال خطر ریزش آوار روی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.

خلیلیان افزود: در مرحله کنونی فناوری و دستگاه‌ها حرف اول را می‌زنند و شرکت‌های مختلف منطقه و قرارگاه خاتم‌الانبیا با آوردن ماشین‌آلات فوق سنگین و تجهیزات از چهار جبهه عملیات را دنبال می‌کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت با ارسال تجهیزات لازم پشتوانه مناسبی برای عملیات آواربرداری در حادثه متروپل داشت گفت: تلاش می‌شود عملیات جست و جو در متروپل تا امروز به پایان برسد.

وی تصریح کرد: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد روز سه‌شنبه چهار پیکر از زیر آوار خارج شد.

وی افزود: کار با قدرت در حال دنبال شدن است و تقسیم کار مناسبی بین گروه‌ها شکل گرفته تا این عملیات در کمترین زمان ممکن پایان یابد.

استاندار خوزستان گفت: همه قدرت ملی و استانی در آبادان پای کار هستند تا پیکر سایر جانباختگان از زیر آوار خارج و عملیات آواربرداری انجام شود.

خلیلیان گفت: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالاً مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد.

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خردادماه ریزش کرد و تاکنون ۳۶ جسد از زیر آوار خارج شده است.

با گذشت ۹ روز از وقوع این حادثه، عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه‌روزی نیرو‌های امدادی ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها