|

سازمان بیمه سلامت: دهک‌های ۴ تا ۱۰، بیمه خود را فعال کنند

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور درباره هزینه بیمه شدن افراد دهک‌های چهار تا ده توضیحاتی ارائه داد.

سازمان بیمه سلامت: دهک‌های ۴ تا ۱۰، بیمه خود را فعال کنند

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور درباره هزینه بیمه شدن افراد دهک‌های چهار تا ده بیان کرد: این افراد باید ده درصد حق بیمه سلامت خود را پرداخت کنند تا بیمه آن‌ها فعال شود.

محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه پنج صندوق بیمه‌ای شامل کارکنان دولت، صندوق بیمه همگانی، بیمه روستاییان و سایر اقشار و بیمه ایرانیان وجود دارد گفت: بستگی به نوع صندوق، ارائه خدمت و تمدید مهلت بیمه متفاوت است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت دهک‌های یک تا سه کشور تحت پوشش بیمه سلامت افزود: برای این افراد به صورت خودکار، رایگان و بدون نیاز به حضور فیزیکی، بیمه فعال شده است، اما برای دهک‌های بالاتر که بر اساس قانون باید ارزیابی وسع شوند، باید در سامانه بیمه سلامت یا پیشخوان‌های دولت مراجعه کنند تا پس از ارزیابی وسع آنها، بیمه سلامت شان تمدید می‌شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور درباره هزینه بیمه شدن افراد دهک‌های چهار تا ده بیان کرد: این افراد باید ده درصد حق بیمه سلامت خود را پرداخت کنند تا بیمه آن‌ها فعال شود.

به گفته ناصحی مبلغ کل بیمه برای یک سال دهک چهارم یک میلیون و ۴۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد آن باید پرداخت شود. دهک پنج و ششم ۲۵ درصد، هفت و هشت ۵۰ درصد است.

وی از اطلاع رسانی گسترده برای ثبت نام بیمه سلامت عنوان کرد: به همه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دهک‌های اول تا سوم پیامک دادیم و برنامه ریزی کرده ایم برای دهک‌های بالاتر نیز برنامه ریزی کرده ایم که به صورت پیامک مردم را راهنمایی و مطلع کنیم.

ناصحی اکید کرد: اگر هموطنان بیمه ندارند به پیشخوان دولت یا سامانه سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند. این بیمه قطعا به نفع مردم خواهد بود، زیرا حداقل ۹۰ درصد هزینه در بخش دولتی را برای بستری و ۷۰ درصد برای درمان سرپایی پرداخت می‌کنیم. اگر ساماندهی ارز دارو اتفاق بیافتد، قطعا بیمه‌ها با توجه به سامانه‌های الکترونیکی که در اختیار دارند، خیلی راحت افراد را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی افزود: روز به روز هزینه‌های زیادی در حوزه سلامت در تمام دنیا از جمله ایران در حال اضافه شدن است. بیمه سلامت با دریافت اطلاعات دقیق از مردم راهکارهایی برای پوشش این هزینه‌ها خواهد یافت، زیرا آمار مربوط به مصرف دارو در سامانه‌های مرتبط فعال می‌شود و می‌توانیم سیاست درستی را از جهت توزیع منابع در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور ضمن اشاره دوباره به راه‌های فعال کردن بیمه سلامت برای مردم گفت: از طریق سامانه یا حضور در پیشخوان‌های دولت امکان ثبت نام وجود دارد. همچنین تلفن ۱۶۶۶ برای راهنمایی مردم وجود دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها