|

ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذرماه تمدید شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه اقدام به ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذرماه تمدید شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید زمان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذرماه خبر داد و گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

محمود محمودزاده اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و 260 هزار و 647 نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با یادآوری این‌که ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از 28 مهرماه امسال آغاز شده است، افزود: قرار بود این ثبت‌نام طی یکماه انجام شود و 28 آبان‌ به پایان برسد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تقاضا برای تمدید مهلت ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به سایت saman.mrud.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اعلام کرد: در 520 شهر زمین ساخت واحدهای قانون جهش تولید تامین شده است.

محمودزاده پیش‌تر گفته بود:سیاست وزارت راه این است تا در شهر‌هایی که زمین تأمین نشده است، ثبت‌نام را آغاز نکند تا توقع بدون امکان تحقق ایجاد نشود. بدون تقاضا هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود و ثبت‌نام برای پروژه‌هایی آغاز می‌شود که زمین برای ساخت‌وساز آن تأمین شده باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: زمین 165 هزار واحد، اکنون آماده کلنگ‌زنی است و تا 4 سال آینده 4میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان مشخص و ثبت‌نام‌شده ساخته می‌شود.

محمودزاده درباره 4 شرط متقاضیان مسکن ملی برای ثبت‌نام تصریح کرد: برای ثبت‌نام در سامانه ثمن رعایت چهار شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، لازم است.

وی با بیان این‌که 5 گروه از مجرد‌ها امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند درباره تدابیر دولت برای تضمین کیفیت ساختمان‌های نهضت ملی مسکن افزود: بیمه 10ساله کیفیت، یکی از تدابیر دولت برای تضمین کیفیت این واحد‌ها است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها