آمادگی ایران برای مشارکت فعال با اعضای بریکس بهمنظور دستیابی به امنیت انرژی
محسن پاکنژاد، وزیر نفت امروز پنجشنبه، چهارم تیر با حضور در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال و سازنده با اعضای گروه بریکس بهمنظور دستیابی به اهداف انرژی امن و مقرون بهصرفه خبر داد و گفت:
حملههای چندباره متجاوزان به زیرساختهای نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران طی این مدت نه یک حمله صرف به تأسیسات زیربنایی یک کشور، بلکه جنگی کور علیه امنیت انرژی جهان بود.
تنها راه رسیدن به ثبات و امنیت در غرب آسیا که بخش عمدهای از انرژی جهان را تأمین میکند، خروج بیگانگان از منطقه و برچیده شدن پایگاههای آمریکایی و سپردن امنیت این منطقه راهبردی به کشورهای منطقه است.
ما منابع عظیم انرژی، تخصص فنی در سطح جهانی، موقعیت راهبردی خود و از همه مهمتر، تمایل به همکاری سازنده برای شکلدهی به یک نظم جهانی انرژی عادلانه و امن را در بستر بریکس به اشتراک میگذاریم.