|

آمادگی ایران برای مشارکت فعال با اعضای بریکس به‌منظور دستیابی به امنیت انرژی

آمادگی ایران برای مشارکت فعال با اعضای بریکس به‌منظور دستیابی به امنیت انرژی

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت امروز پنجشنبه، چهارم تیر با حضور در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال و سازنده با اعضای گروه بریکس به‌منظور دستیابی به اهداف انرژی امن و مقرون به‌صرفه خبر داد و گفت:

حمله‌های چندباره متجاوزان به زیرساخت‌های نفت، گاز، ‌ پالایش و پتروشیمی ایران طی این مدت نه یک حمله صرف به تأسیسات زیربنایی یک کشور، بلکه جنگی کور علیه امنیت انرژی جهان بود.

تنها راه رسیدن به ثبات و امنیت در غرب آسیا که بخش عمده‌ای از انرژی جهان را تأمین می‌کند، خروج بیگانگان از منطقه و برچیده شدن پایگاه‌های آمریکایی و سپردن امنیت این منطقه راهبردی به کشورهای منطقه است.

ما منابع عظیم انرژی، تخصص فنی در سطح جهانی، موقعیت راهبردی خود و از همه مهم‌تر، تمایل به همکاری سازنده برای شکل‌دهی به یک نظم جهانی انرژی عادلانه و امن را در بستر بریکس به اشتراک می‌گذاریم.

برای اطلاع از آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال شرق در «بله» و «روبیکا» بپیوندید.