|
نویسنده: فاطمه شفیعی

به همت اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد؛

حقایق سرمایه‌گذاری از زبان استراتژیست بازارهای مالی

نشست انتقال تجربه با موضوع "حقایق سرمایه‌گذاری که نمی‌خواهند شما بدانید" با شعار حاصل عمر من، توشه راه تو؛ با حضور محمد سعید علیدوستی، استراتژیست و فعال حوزه سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی برگزار شد.

حقایق سرمایه‌گذاری از زبان استراتژیست بازارهای مالی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست محمد سعید علیدوستی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، علاوه بر پتانسیل بالا برای رشد سرمایه، دارای حقایق تلخی نیز هست که نمی‌خواهند شما بدانید افزود: به طور کلی بیشتر ما از لحاظ روانشناسی به دروغ‌های شیرین بیشتر تمایل داریم تا حقایق تلخ، یکی از این حقایق تلخ این است که بسیاری از افرادی که امروز میلیاردرهای بازارهای مالی هستند بارها سرمایه خود را از دست داده اند و دوباره از ابتدا شروع کردند، بنابر این رمز موفقیت در این بازارها این است که ریسک پذیر باشیم و بتوانیم ریسک و تلخی از دست دادن پول خود را تحمل کنیم.

وی تاکید کرد: برای ورود به بازارهای مالی به هیچ وجه وام نگیرید، اموال اساسی خود را نفروشید و پول‌هایی که در روزمره زندگی به آن احتیاج دارید را وارد این بازارها نکنید، سرمایه گذار موفق کسی است که در درجه اول بتواند سرمایه خود را حفظ کند و در درجه دوم آن را افزایش دهد.

این استراتژیست تصریح کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود پول‌های اضافه که به آن احتیاج ندارید را چند قسمت کنید؛ 50% آن را وارد سرمایه گذاری امن کنید 30% آن را وارد بازارهای مالی کنید و فراز و نشیب های بازارهای مالی را بوسیله آن تجربه کنید، 20% باقیمانده را نیز پول نقد داشته باشید و بگذارید برای زمان هایی که فرصت‌های استثنایی پدید می آید و شما با این پول نقد خود می توانید برگ برنده بازار را داشته باشید؛ به عنوان مثال امروز یک نفر قصد دارد خودروی خود را به قیمت پایین بفروشد، پول نقد شما در این موقعیت به کار خواهد آمد و معامله شیرینی را برای شما رقم خواهد زد.

علیدوستی در خصوص بازارهای مالی گفت: بسیاری از این بازارها، اصلاح پذیر هستند و فصل اصلاح آنها تکرار شونده است؛ فقط کافی است شما فصل اصلاح را به خوبی تحلیل کنید و به موقع آن 30% پول خود را وارد بازار و به موقع خارج کنید. دقت کنید که بازار خودرو، مسکن، دلار و طلا هیچ وقت اصلاح پذیر نبوده و نیست،این بازارها اغلب یا درگیر رکود هستند یا درگیر افزایش، به همین دلیل در این بازارها ما با یک بازار اصلاح ناپذیر مواجه هستیم، در این بازارها باید مراقب market maker ها باشیم،اینها افرادی هستند که ما را تحریک می کنند در زمان افزایش قیمت خرید کنیم و همینها هستند که صف فروش و صف خرید را در بازار ایجاد می‌کنند.

در ابتدای این رویداد نیز حمید منتظرالقائم سرپرست سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه، به تشریح طرح ها و رویدادهای سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه به ویژه طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل پرداخت.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها