|
نویسنده: رضافتوح

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان:

بیش از 44 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان اصفهان، زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، رسالت این نهاد را علاوه بر کمک به تامین معاش خانواده های تحت حمایت، توانمندسازی خانوده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار مطرح کرد و گفت: در حال حاضر 131هزار و 666 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند که از این تعداد، سرپرستی 58 هزار و 580 خانوار به عهده زنان است.

بیش از 44 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان اصفهان، زنان سرپرست خانوار هستند

فوت، زندانی شدن سرپرست، طلاق و متارکه از عمده ترین دلایلی است که زنان را به سوی خودسرپرستی و یا سرپرستی از خانوار سوق می دهد و در این مسیر با مشکلات متعددی روبرو می شوند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، رسالت این نهاد را علاوه بر کمک به تامین معاش خانواده های تحت حمایت، توانمندسازی خانوده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار مطرح کرد و گفت: در حال حاضر 131هزار و 666 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند که از این تعداد، سرپرستی 58 هزار و 580 خانوار به عهده زنان است.

کریم زارع با اشاره به اینکه بیش از 44 درصد از جامعه هدف این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، افزود: این زنان به دلایلی از جمله فوت یا زندانی شدن سرپرست، طلاق و متارکه، با توجه به نیاز سنجی خانواده، تحت حمایت کمیته امداد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با ارائه برنامه های متنوع از این خانوارها، حمایت می کند، اظهارکرد: پرداخت مستمری، مشاوره، هدایت شغلی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، وام کارگشایی، ودیعه یا کمک هزینه خرید مسکن از جمله خدمات ارائه شده به ایشان می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید به اهمیت نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان، گفت: این نهاد با مشارکت خیران و نیکوکاران، در تهیه جهیزیه، وام اشتغال، کمک معیشت به زنان باردار و شیرده، هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی و نیز آموزش های فرهنگی، روانشناختی و بهداشتی به منظور پیشگیری یا کمک به درمان این گروه هدف، خدمت رسانی می کند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها