|

در مدارس قم چه خبر است؛

معمای قم

داستان مسمومیت دانش‌آموزان قم دوباره خبرساز شده‌است. گفته‌شده که حدود ۱۱ مدرسه درگیر این مسمومیت شده و موضوع از سوی مقامات امنیتی در حال بررسی است.

معمای قم

به گزارش شرق، داستان مسمومیت دانش‌آموزان قم دوباره خبرساز شده است. این بار خبر آمده که تعدادی از والدین دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه الزهرا برای پیگیری وضعیت سلامت فرزندانشان که دچار علائم مسمومیت شده‌اند، در مقابل این مدرسه حاضر شدند. براساس گزارش‌های مردمی، آمبولانس‌های اورژانس برای رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان در مقابل این مدرسه بودند. موضوع مسمومیت دانش‌آموزان از اواخر آذرماه خبری شد، داستانی عجیب و غریب که تاکنون ۱۱ مدرسه را درگیر خود کرده‌است. بر اساس اطلاعات غیر رسمی تایید نشده ، دانش آموزان در کلاس درس یا حیاط مدرسه ناگهان بویی به مشمامشان می‌رسد و بعدش هم درگیر سرگیجه و مسمومیت می‌شوند. این اتفاق آنقدر مشکوک بوده که حالا مسئولان ارشد استان و مقامات امنیتی قم به موضوع ورود کرده‌اند. معاون دادستان قم درباره مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان اعلام کرده بود، از شروع این حوادث کارگروه ویژه‌ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه‌ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

 

ماجرا چیست؟

"هنوز نمی دانیم ماجرا چیست؟ برای ما هم این موضوع  معماست. "این صحبت هایی است که برخی از مسئولان آموزش و پرورش به خبرنگار شبکه شرق گفتند. غلامرضا رضایی، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه ماجرا به طور جدی در استان در حال پیگیری است، اظهار کرد: «هنوز این موضوع  برای ما معماست، مسئولان استان همه بسیج شدند و در حال پیگیری هستند تا مسئله را حل کنند. مسئولان تلاش می‌کنند ببینند که عاملان این موضوع چه کسی هستند؟ مشکل و موضوع چیست ؟ به گفته او، ۱۰-۱۱مدرسه درگیر این موضوع شده‌اند که از این تعداد یک مدرسه پسرانه و بقیه مدارس دخترانه بوده است.

 

اتفاقات مدارس قم طبیعی نیست

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانست و گفت: «این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است.»

مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با «صداوسیما» اظهار کرد: «پیگیری‌های مختلفی در خصوص شناسایی علل حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم در سطح ملی حال انجام است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.»

 

سیر حوادث با گاز سمی در مدارس دخترانه قم در پاییز و زمستان ۱۴۰۱ را به نقل از «قم‌نیوز»  می‌خوانید:

 

۱. ۹ آذر ۱۴۰۱:          هنرستان نور یزدانشهر قم ۱۸ دانش آموز هنرستان نور یزدان شهر

۲. ۲۲ آذر ۱۴۰۱:        هنرستان نوریزدانشهر قم ۵۱ نفر

۳. ۸ بهمن ۱۴۰۱:       ۱۵ دانش اموز مدرسه فاطمیه قم صفاشهر

۴. ۱۰ بهمن ۱۴۰۱:     مدرسه فاطمیه قم ۱۸ مسموم مدرسه فاطمیه صفاشهر قم

۵. ۱۲ بهمن ۱۴۰۱:     مدرسه بلقیس برقعی قم ۷ دانش آموز و یک معلم

۶. ۱۶ بهمن ۱۴۰۱:     دبیرستان دخترانه قرائتی در پردیسان قم / تعداد مشخص نیست

۷. ۱۶ بهمن ۱۴۰۱:     مدرسه میثم در سالاریه

۸. ۱۶ بهمن ۱۴۰۱:     مدرسه طاها

۹. ۱۶ بهمن ۱۴۰۱:     مدرسه امامی

۱۰. ۱۷ بهمن ۱۴۰۱:   مدرسه حضرت فاطمه الزهرا(س) منطقه ۳۰ متری کیوانفر

۱۱. ۱۷ بهمن ۱۴۰۱:   مدرسه شاهد رضوی در منطقه هنرستان

۱۲. ۱۷ بهمن ۱۴۰۱:   هنرستان سید حسن برقعی در محله عمار یاسر

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها