|

کدام شهر ترکیه برای کار و زندگی مناسب‌تر است؟

کدام شهر ترکیه برای کار و زندگی مناسب‌تر است؟

 

ترکیه دارای بسیاری از شهرهای مدرن و توسعه‌یافته با ریشه‌های فرهنگی غنی و همچنین زندگی اقتصادی پرجنب‌وجوش و پرتحرک فرهنگی است. به لطف موقعیت جغرافیایی خود، بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه در طول قرن‌ها، به‌عنوان قطب‌های اقتصادی و فرهنگی در نظر گرفته شده‌اند. تنها شهر بزرگ استانبول پایتخت دو امپراتوری بود، یعنی امپراتوری روم و عثمانی که از ملت‌ها و پیشینه‌های بسیاری آمده‌اند. استانبول را می‌توان موزاییکی از فرهنگ‌هایی دانست که در طول جنگ‌ها و مهاجرت‌های تاریخ شکل‌گرفته است.

 

استانبول؛ بهترین مکان برای مهاجرین

2

استانبول یکی از شهرهای بزرگ ترکیه است. به لطف تنگه بسفر که خط جدایی را بین آسیا و اروپا تشکیل می‌دهد، تنها شهر جهان است که در دو قاره واقع شده است. این کلان‌شهر زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، غذاهای لذیذ، مکان‌های دیدنی تاریخی و تجربه خرید در سطح جهانی را ارائه می‌دهد.

برای همه در استانبول چیزی وجود دارد که آن را به یکی از بهترین شهرها برای زندگی و خرید ملک در ترکیه تبدیل می‌کند.

اکثر مهاجران در استانبول در مرکز استانبول، در مناطقی مانند بی اوغلو، شیشلی یا اورتاکوی زندگی می‌کنند. این محله‌ها ترکیبی از تأثیرات غربی و شرقی را ارائه می‌کنند و آنها را به مکانی عالی برای تجربه بهترین‌های هر دو جهان تبدیل می‌کند.

استانبول یک مرکز اقتصادی - صنعتی است و مسئول 30 درصد تولیدات صنعتی ترکیه است. شرکت‌ها و کارخانه‌های زیادی در استانبول در بخش‌هایی مانند مالی، نساجی، شیشه، فراوری آرد و خودرو فعالیت می‌کنند. همچنین گردشگری به دلیل تاریخچه آن منبع درآمد مهمی برای این شهر است.

زندگی فرهنگی استانبول نیز بسیار زنده است. هزاران رویداد فرهنگی مانند نمایش‌های تئاتر، کنسرت و نمایشگاه تقریباً هر روز به نمایش گذاشته می‌شوند. ده‌ها موزه و مکان تاریخی که ارزش دیدن را دارند در استانبول وجود دارند. رویدادهای بین‌المللی نیز اغلب در استانبول برگزار می‌شود؛ بنابراین تقریباً غیرممکن است که در این شهر بزرگ کاری جالب برای انجام پیدا نکنید.

استانبول دارای زمستان‌های سرد با بارش‌های مکرر است. در تابستان دمای هوا به‌ندرت به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

برای کسانی که به دنبال شغل هستند، به ویژه در دنیای تجارت، استانبول قطعا یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در ترکیه است.

امرارمعاش در استانبول خالی از دردسر نیست. به‌خصوص به دلیل بالابودن اجاره‌بها و هزینه‌های حمل‌ونقل بسیاری از مردم برای شروع زندگی جدید به شهرهای دیگر روی می‌آورند. می‌توان به‌راحتی مشاهده کرد که متوسط ​​اجاره خانه‌ها در استانبول برای کسی که حداقل دستمزد دارد و در یک شغل متوسط ​​کار می‌کند، قابل‌دوام نیست. بااین‌حال، استانبول به دلیل وضعیت مناسب ارز خارجی، همچنان یک انتخاب اقتصادی برای مهاجران است.

آنکارا، یکی از شهرهای برتر ترکیه

 آنکارا پایتخت ترکیه است. در مرکز کشور واقع شده است. آنکارا همیشه به‌عنوان بهترین شهر سازمان‌یافته شناخته می‌شود. این شهر دومین شهر پرجمعیت ترکیه است. آنکارا یک شهر تجاری و صنعتی مهم است. آنکارا، شهر تضادها، و غنی از فرهنگ و تاریخ است. شهر قلب کشور و شهری متنوع است که فرهنگ‌های مختلف در آن ادغام شدند. یکی از زیباترین مکان‌های آنکارا، قلعه آنکارا است. این قلعه نماد شهر است.

آنکارا در زمستان‌ها هوای بسیار سردی دارد و معمولاً برف می‌بارد. در تابستان، درحالی‌که در روز گرم است، شب نسبتاً خنک‌تر است.

باتوجه‌به مسکن مقرون‌به‌صرفه، حمل‌ونقل آسان، مؤسسات آموزشی و بهداشتی باکیفیت بالا، آنکارا را می‌توان به‌عنوان شهری با بالاترین شاخص توسعه انسانی در ترکیه طبقه‌بندی کرد. بااین‌حال، محصور بودن در خشکی آنکارا را برای بسیاری از افراد خارجی جذاب نمی‌کند.

خرید ملک در آنکارا به دلیل قیمت مناسب می‌تواند یک سرمایه‌گذاری باارزش برای افراد باشد.

آنکارا، شهری مدرن با تاریخ و فرهنگ غنی است. آنکارا که برخی از بهترین دانشگاه‌های کشور در آن واقع شده است، مکانی عالی برای متخصصان جوان و خانواده‌ها است.

 از معایب آنکارا به شلوغی شهر وبه دنبال آن ترافیک سنگین، بدون ساحل بودن شهر اشاره کرد.

 

3

ازمیر؛ مناسب برای دوران بازنشستگی

اگر بازنشستگی هدف شما از نقل‌مکان به ترکیه باشد، ازمیر بهترین انتخاب برای شماست. ازمیر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است. ازمیر در سواحل دریای اژه ترکیه واقع شده است و یکی از مهم ترین بنادر صادراتی این کشور را در خود جای داده است.

نکته مهم این است که دارای ارتباطات حمل‌ونقل ملی و بین‌المللی عالی است. ازمیر یک بندر تفریحی محبوب است. اگر تمایلی به سوارشدن به اتوبوس در جایی ندارید، خود شهر دارای مسیرهای عابر پیاده فراوانی است.

در تابستان، معمولاً در ارتفاع خود به 33 درجه سانتیگراد می‌رسد و در زمستان به حدود 13 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. در ماه‌های سردتر ممکن است کمی بارانی شود، اما این تغییری را نسبت به ماه‌های خشک‌تر تابستان ایجاد می‌کند.

اگر به دنبال دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه باشید، با قیمت‌های جذاب ملک در ازمیر مواجه خواهید شد. ازآنجاکه ازمیر اغلب به‌عنوان یکی از غربی‌ترین مناطق ترکیه شناخته می‌شود، برقراری ارتباط با آژانس‌های املاک بسیار آسان‌تر از جاهای دیگر خواهد بود.

ازمیر به عنوان یکی از غربی ترین شهرهای ترکیه شناخته شده است و فعالیت های زیادی در فضای باز از ورزش های آبی گرفته تا اسکی ارائه می دهد.

ازمیر یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای ترکیه است که بازدید از آن برای همه تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. بسیاری از مردم این شهر را تحسین می‌کنند و می‌خواهند در ازمیر ساکن شوند.

این شهر در کنار موقعیت مکانی صنعتی و تجاری و بندری عالی خود، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا از جمله سواحل آرام و زیبا، برج ساعت میدان کناک، ساختمان آسانسور تاریخی است.

با درنظرگرفتن عواملی مانند مسکن، تغذیه و زندگی اجتماعی، هزینه زندگی می‌تواند موضوع مهمی در تعیین محل اقامت باشد. بر اساس آخرین داده‌ها، ازمیر در 391 شهر از 476 شهر با امتیاز 33.29 به‌عنوان پایتخت زنده جهان قرار دارد. این نشان می‌دهد که هزینه زندگی ازمیر پایین است.

سخن پایانی

ترکیه اغلب توسط مهاجران به دلیل سبک زندگی عالی و مردم دوستانه‌اش انتخاب می‌شود. اگر به دنبال مکانی برای زندگی هستید که ترکیبی از شرق و غرب را ارائه دهد، ترکیه مکان مناسبی برای شماست. ترکیه به دلیل هزینه کم زندگی و تنوع فرهنگی، چشم‌انداز جذابی را برای مهاجران ارائه می‌دهد.

انتخاب بهترین شهر برای کار، زندگی و خرید ملک در ترکیه کاملاً بستگی به سبک زندگی شما دارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها