|

خودرو‌های دارای جریمه بیش از 3 میلیون تومان توقیف می‌شوند

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور ناجا پیرامون موضوع ارسال پیامک به مالکان خودرو‌های جریمه بالای یک میلیون تومان توضیحاتی ارائه داد.

خودرو‌های دارای جریمه بیش از 3 میلیون تومان توقیف می‌شوند

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهور ناجا درباره علت ارسال پیامکی با مضمون پرداخت جرایم ملالی متخلفان رانندگی، توضیحاتی داد.

سرهنگ عین اله جهانی پیرامون موضوع ارسال پیامک به مالکان خودرو‌های جریمه بالای یک میلیون تومان گفت: پیامک‌هایی با موضوع «مالک محترم وسیله نقلیه، شما دارای جریمه بالای ده میلیون ریال هستید؛ لذا ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام کرده در غیر این صورت وسیله نقلیه شما توقیف خواهد شد»، برای برخی از هموطنان ارسال شده است.

به گزارش سایت ناجا، وی افزود: مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور مکلف است مالکان خودرو‌ها را از میزان جریمه بالای ده میلیون ریال مطلع کند. برهمین اساس پیامک مزبور به مالکان مربوطه ارسال شده است.

معاون اجتماعی و ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کشور تصریح کرد: هموطنان نسبت به پرداخت جریمه‌های رانندگی به عنوان دیون معوقه خود حتما اقدام کنند. لیکن برای رعایت حال آن‌ها و باتوجه به روز‌های پایانی سال، ریاست پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور به کلیه همکاران ابلاغ کرده تا در صورتی نسبت به توقیف وسایل نقلیه اقدام کنند که جریمه‌های پرداخت نشده آن‎ها بیش از ۳ میلیون تومان بوده و یا مرتکب تخلفات حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت‌های غیرمجاز، انحراف به چپ در جاده‌های دوطرفه، استفاده از شانه خاکی راه در جاده‌های پرترافیک باشد؛ چرا که حفظ جان مردم در جاده‌ها مهمترین اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها