|

العالم فی 60 ثانیة

از سفر مدیر ناسا به عربستان تا افزایش رتبه اقتصادی اردن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،خبرگزاری رسمی عراق ، الإمارات الیوم، العربی الجدید، عکاظ عربستان و الجزیره.

از سفر مدیر ناسا به عربستان تا افزایش رتبه اقتصادی اردن
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: سفر مدیر ناسا به عربستان برای گفتگو در مورد همکاری فضایی

در چارچوب ترویج همکاری های بین المللی و استفاده صلح آمیز از فضا، مدیر ناسا، بیل نلسون، قصد دارد از 12 تا 16 می از عربستان بازدید کند.

نلسون با مقامات آژانس فضایی عربستان و سایر مقامات ارشد دیدار خواهد کرد تا در مورد همکاری های آینده گفتگو کند و بر اهمیت همکاری فضایی غیرنظامی برای روابط گسترده تر ایالات متحده و عربستان تأکید کند. قرار است  ىر این سفر نلسون دانش آموزان عربستانى در مورد اهمیت آموزش STEM و نقش های جلسه  ایی ىاشته باشد.

 

 

الامارات الیوم : 4 پروژه نوآورانه برای نظارت بر کیفیت خاک در ابوظبی

آژانس محیط زیست در ابوظبی اعلام کرد که 664 سایت را برای پایش کیفیت خاک در سرتاسر امارت شناسایی کرده است و خاطرنشان کرد که چهار پروژه نوآورانه و پیشگام را برای نظارت بر کیفیت خاک اجرا کرده است که شامل تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای برای شناسایی مناطقی است که احتمالاً دارای خاک هستند.

این سازمان بیان کرد که از روش های تجزیه و تحلیل مبتنی بر تکنیک های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیوند داده های تولید شده از حسگرهای راه دور و داده های میدانی استفاده می کند .

از مزایای پروژه‌های نوآورانه می‌توان به تولید داده‌ها با دقت بالا  اشاره کرد که مناطق وسیعی را در مدت زمان بی‌سابقه پوشش می‌دهد.

 

 

العربی الجدید: هشدار یونیسف درباره افزایش حملات اسرائیل به کودکان

در حالی که اسرائیل از ششم ماه مه به حملات خود به رفح واقع در جنوب نوار غزه ادامه می دهد، یونیسف بر لزوم جلوگیری از حمله بیشتر به کودکان غزه به عنوان یکی از اهداف اصلی جنگ 7 اکتبر تاکید کرد و هشدار داد ذخایر مواد غذایی در جنوب نوار غزه ظرف چند روز آینده تمام شود.

یونیسف تجاوز اسرائیل به نوار غزه را از همان روزهای اول به عنوان «جنگ علیه کودکان» توصیف کرده است .

در همین زمینه، یونیسف بخش تحت محاصره و هدف قرار گرفته در نوار غزه را خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان دانست و اعلام کرد اطلاعات مربوط به قربانیان جنگ نشان می دهد کودکان حدود نیمی از تعداد شهدا، مجروحان و مفقودین را تشکیل می دهند.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق: تبدیل ۴۰ درصد از تولید نفت به صنایع تبدیلی در عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که امروز تلاش‌های گسترده وزارت نفت به مرحله نهایی رسیده و آغاز تلاشی بزرگ‌تر و فرصت‌های بیشتر که بر همه بخش‌های اقتصاد ملی تاثیر می‌گذارد آغاز شده است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه سوزاندن گاز طی ۳ الی ۵ سال آینده متوقف می‌شود، گفت که به سمت بهره برداری از تولید گاز در حرکت هستیم.

وی گفت که عراق هدفی را برای تبدیل ۴۰ درصد از تولید نفت به صنایع تبدیلی طی ۱۰ سال آینده وضع کرده است.

السودانی با بیان اینکه محیط برای فعالیت شرکت‌های نفتی جهانی در عراق امن و با ثبات فراهم است، گفت که عدم استفاده از منابع نفتی کافی است و از بهره برداری از منابع نفتی حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

 

 

الجزیره: افزایش رتبه اقتصادی اردن برای اولین بار در 21 سال گذشته

 آژانس رتبه بندی و اعتبار سنجی مودیز، برای نخستین بار ظرف 21 سال گذشته با توجه به چشم انداز پایدار آینده، رتبه اعتباری درازمدت اردن را از درجه «بی 1» به «بی إی 3» ارتقا داد. آژانس اعتبار سنجی مودیز در سطح مالیه عمومی، بر ثبات شاخص‌ها در سال‌های آینده تاکید و پیش‌بینی کرده است درصد کسری بودجه عمومی دولت بین 1.5 تا 2 درصد از تولید ناخالص داخلی در طول سال‌های (۲۰۲۴ و ۲۰۲۵) متغیر باشد در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۳ رقم 2.1 درصد و در سال ۲۰۲۲ رقم 2 درصد بوده است.

این منبع تصریح کرد بدهی عمومی دولت اردن مسیر نزولی را طی می‌کند به طوری که در سال ۲۰۲۸ به رقم ۸۰ درصد خواهد رسید .

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها