|

گزارش‌ها از حمله ایران به اسرائیل در روز قدس/ تخلیه سفارت‌ها آغاز شد

شبکه دولتی «کان» اسرائیل گزارش داد که اسرائیل خود را برای حمله احتمالی ایران در روز قدس آماده می‌کند. سیستم امنیتی و ارتش اسرائیل در حالت آماده‌باش است.

گزارش‌ها از حمله ایران به اسرائیل در روز قدس/ تخلیه سفارت‌ها آغاز شد

به گزارش شبکه شرق، اسرائیل برای آخر هفته، به‌ویژه فردا «روز قدس»، در آماده‌باش کامل قرار گرفت. بر اساس گزارش‌ها دستور تخلیه سفارت‌ها، از بیم واکنش و حمله احتمالی ایران به اسرائیل آغاز شده است.

شبکه دولتی «کان» اسرائیل نوشت: «سیستم امنیتی و ارتش اسرائیل برای آخر هفته به‌ویژه فردا، در حالت آماده‌باش هستند. این در سایه تهدید مستقیم ایران به انتقام پس از ترور محمدرضا زاهدی، یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران در اوایل هفته جاری، در حمله به اسرائیل در سوریه صورت می‌گیرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «براساس ارزیابی ارتش اسرائیل، فردا به عنوان یک روز خاص مشخص شد، زیرا فردا آخرین جمعه ماه رمضان است. ایرانیان این روز را به عنوان «روز قدس» گرامی می‌دارند.

 سناریو‌هایی که سیستم امنیتی اسرائیل برای آن‌ها آماده می‌شود، از این قرار است:

براساس بخشی از ارزیابی‌ها در ارتش اسرائیل، بر حسب نیاز، نیرو‌های ذخیره برای سامانه‌های پدافند هوایی و تشکیلات مختلف ارتش اسرائیل فراخوانده شدند. علاوه بر این، سطح هشدار در سفارتخانه‌های اسرائیل در سراسر جهان افزایش یافت. 

صبح امروز نیز در چارچوب تلاش برای آمادگی، سیستم امنیتی پارازیت و اختلال در جی‌پی‌اس را در مرکز اسرائیل فعال کرد؛ مشابه اقدامی که در شمال از ابتدای جنگ و در ایلات از ابتدای هفته انجام شد. این به منظور ایجاد اختلال در تهدید‌های هوایی موقعیت محور است.»

نتانیاهو درباره حمله احتمالی ایران به اسرائیل:  به کسانی که به ما آسیب‌ بزنند، آسیب می‌رسانیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه کابینه، پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهور آمریکا، با اشاره به تهدید ایران ادعا کرد که این رژیم توانایی دفاع از خود را دارد.

نتانیاهو روز پنج‌شنبه مدعی شد: «ایران سال‌هاست که یا به طور مستقیم یا به وسیله گروه‌های نیابتی علیه ما تلاش می‌کند؛ بنابراین اسرائیل به لحاظ دفاعی و هجومی نیز اقداماتی علیه ایران و گروه‌های نیابتی‌اش انجام می‌دهد. ما توانایی دفاع از خودمان را داریم و مطابق با اصل «هرکسی که به ما آسیب‌ برساند، به او آسیب می‌رسانیم»، عمل خواهیم کرد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش، در تماس با بنیامین نتانیاهو گفت: «حمله به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه غیرقابل قبول بوده و اسرائیل باید گام‌هایی در راستای حفاظت از غیرنظامیان بردارد.»

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: این مکالمه که به مدت ۳۰ دقیقه به طول انجامیده، بسیار «پرتنش و چالش‌برانگیز» بوده است.

روزنامه اسرائیل هیوم: دستور تخلیه سفارت‌ها آغاز شده است

روزنامه اسرائیل «هیوم» مدعی شد که دستور تخلیه سفارت‌ها از بیم واکنش و پاسخ احتمالی ایران به حمله تروریستی تل‌آویو، در دمشق آغاز شده است.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز مدعی شد که دستور تخلیه سفارت‌ها از بیم واکنش و پاسخ احتمالی ایران به حمله تروریستی تل‌آویو آغاز شده است.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل: حمله به زیرساخت‌ها و ترور یک وزیر اسرائیلی خنثی شد

خبرگزاری فارس نوشت: اسرائیل امروز مدعی شد که چندین حمله به زیرساخت‌ها و همچنین طرح ترور یک وزیر راست‌گرا را خنثی کرده است. 

شین‌بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل امروز اعلام کرد در ماه‌های گذشتهریال شین‌بت، ارتش و پلیس اسرائیل مظنون‌های زیادی را دستگیر کرده است. 

آژیر خطر در اسرائیل به صدا درآمد

خبرگزاری ایرنا نوشت: آژیر خطر در شهرک نتیفوت اسرائیل و مناطق مجاور آن به صدا درآمده است.

منابع اسرائیلی پنجشنبه اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک نتیفوت و مناطق مجاور آن به صدا درآمده است.

به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین، این برای نخستین بار، در سال جاری میلادی است که در این منطقه آژیر خطر به صدا درمی‌آید.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها