|

بیانیه ارتش اسرائیل درباره حمله انتقام‌جویانه ایران/ GPSها مختل و ترافیک زیاد شد

همزمان با آماده شدن اسرائیل برای حمله احتمالی ایران و بیانیه ارتش اسرائیل، جی‌پی‌اس‌ها دچار اختلال شد؛ همزمان، ترافیک زیاد شد وتحویل غذا مختل شد.

بیانیه ارتش اسرائیل درباره حمله انتقام‌جویانه ایران/ GPSها مختل و ترافیک زیاد شد

به گزارش شبکه شرق، ارتش اسرائیل اعلام کرد که سیستم‌های دفاع هوایی خود را تقویت کرده و نیرو‌های ذخیره را فراخوانده است، چراکه این دولت برای پاسخ بالقوه ایران به حمله اوایل هفته جاری در سوریه که در آن چندین مقام عالی‌رتبه نظامی ایران کشته شدند، خود را آماده می‌کند.

به نقل از المیادین، ارتش اسرائیل امروز پنج‌شنبه «۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳»، با صدور بیانیه‌ای از تعلیق مرخصی سربازان و افسران واحدهای رزمی به دلیل تنش با ایران خبر داد.

در این بیانیه که پس از ارزیابی امنیتی ارتش اسرائیل درباره وضعیت منطقه صادر شده، آمده است: «با توجه به ارزیابی وضعیت، مقرر شد مرخصی تمامی یگان‌های رزمی ارتش اسرائیل به طور موقت تعلیق شود.»

ارتش اسرائیل در بیانیه خود تاکید کرد که در وضعیت جنگی قرار دارد و استقرار نیروها بر اساس نیازها، منوط به ارزیابی مستمر است.

رسانه‌های اسرائیلی هم گزارش دادند که ارتش اسرائیل در حال افزایش سطح آماده‌باش در شمال اسرائیل، اطراف ایلات در جنوب و فراخوان نیروهای ذخیره است.

این رسانه‌ها افزودند که سرویس‌های امنیتی و نظامی اسرائیل از امروز شروع به فعال کردن سیستم پارازیت جی‌پی‌اس GPS در سراسر اسرائیل، از جمله گوش‌دان و مناطق مرکزی کردند.

رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند که فعال شدن پارازیت جی‌پی‌اس به دلیل هشدار شدید امنیتی در پاسخ به هرگونه واکنش احتمالی ایران بوده و پارازیت از ابتدای هفته جاری در شمال (مرز با لبنان) و صبح امروز «پنج‌شنبه» در ایلات، العربه و گوش‌دان نیز فعال شده است.

رسانه‌های مذکور تاذکید کردند که سرویس‌های امنیتی اسرائیل، در حال آماده شدن برای سناریوهای پرتاب موشک‌های بالستیک ایران به سمت اسرائیل، از فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هستند.

گزارش خبری کانال «۱۲» اسرائیل، در مورد گمانه‌زنی‌های اسرائیل درباره نحوه تلافی تهران، به این احتمال اشاره کرد که ایران ممکن است با پرتاب مستقیم موشک از خاک خود، نه از طریق گروه‌های نیابتی خود پاسخ دهد.

آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل به این شبکه گفت: «من تعجب نخواهم کرد اگر ایران مستقیماً به سمت اسرائیل شلیک کند.»

گزارش‌های رسانه‌های عبری‌زبان می‌گویند که تصمیم برای تقویت پدافند هوایی و فراخوانی نیرو‌ها، پس از ارزیابی تهدید اتخاذ شده است.

علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب گفته است: «ما آنها را از جنایت و اقدامات مشابه پشیمان خواهیم کرد».

شورای عالی امنیت ملی ایران نیز اعلام کرد که درباره پاسخ «الزامی» به حمله دمشق تصمیم گرفته است. رئیس‌جمهور ایران نیز گفت که ایران در زمان مناسب تلافی خواهد کرد؛ این در حالی است شورای امنیت، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نکرد.

اسرائیل برای اختلال در پهپادها و موشک‌های ایران GPSها مختل را کرد

«بلومبرگ» نوشت: همزمان با آماده شدن اسرائیل برای حمله احتمالی ایران، جی‌پی‌اس‌ها دچار اختلال شد. 

در ادامه این مطلب آمده است: «همزمان، ترافیک زیاد شد، تحویل غذا مختل شد و هنگام استفاده از برنامه‌های تاکسی‌رانی و غیره، محل ساکنان تل‌آویو را بیروت نشان می‌داد.  

هدف از این اقدام پیشگیرانه، ایجاد اختلال در پهپادها یا موشک‌های مجهز به GPS بود که توسط ایران یا نیروهای نیابتی آن شلیک می شود.

اسرائیل پس از حمله به سفارت ایران در دمشق، دستورات امنیتی جدیدی برای شهروندان خود صادر نکرده است، اما ارتش مرخصی همه واحدهای رزمی را متوقف کرده و نیروی انسانی را در واحدهای پدافند هوایی خود تقویت کرده است.

 ماه‌هاست که ارتش اسرائیل در حال ایجاد اختلال در سیگنال‌های ناوبری در شمال اسرائیل و شهر بندری ایلات در دریای سرخ است. هر دو مورد هدف حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان در لبنان و یمن قرار گرفته‌اند.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها