|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| هفتم فروردین

انتقاد از قوه قضاییه به دلیل بازداشت فاطمه حقیقت‌جو

هاشمی رفسنجانی روز هفتم فروردین سال ۱۳۸۰ در مورد انتقادات از قوه قضاییه و برخی اخبار خارجی نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

انتقاد از قوه قضاییه به دلیل بازداشت فاطمه حقیقت‌جو

به دفترم رفتم. بیشتر وقت پیش از ظهر، صرف دیدار بازدیدکنندگان عید نوروز شد. به‌خاطر اینکه ماه محرم شروع شده، به دفترم گفتم، وقت دیدار عید حتى‌الامکان ندهند. تا شب به کار پرداختم. حملات رسانه‌ها و گروه‌هاى دوم خردادى و رسانه‌هاى بیگانه به قوه قضائیه، به خاطر بازداشت‌ها و به خصوص بازداشت خانم [فاطمه] حقیقت‌جو، نماینده تهران، به مدت شش ساعت براى بازجویى و [نیز بازداشت] آقای ابراهیم شیخ و... تند است. رسانه‌هاى خارجى، اظهارات رهبرى در خصوص زشتى حمایت اجانب از افراد و جناح‌هاى داخلى را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در لبنان، اختلاف بین روحانیون مسلمان و مسیحى بر سر ادامه حضور نیروهاى مسلح سورى در لبنان، تندتر شده است. در آستانه تشکیل اجلاس سران عرب در امان، [پایتخت اردن]، درگیرى‌ها در فلسطین تشدید شده. کوفى عنان، [دبیرکل سازمان ملل] به یاسر عرفات، [رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین] گفته، در جریان مذاکرات شوراى امنیت [سازمان ملل]، تندروى نکند که آمریکا وارد شود و طرح را به نفع اسرائیل، وتو کند. دولت روسیه از ملاقات نماینده چچنى‌ها با مقامات آمریکا عصبانى است و گفته که این اقدام، منافى با همکارى‌ها است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها