دیدار هیات ایرانی با سلطان عمان انجام شد / تاکید دو کشور بر حمایت از تلاشهای صلح و تقویت روند کاهش تنش و تحکیم ثبات
ایران و عمان در دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور در مسقط، بر ضرورت استفاده از فضای دیپلماتیک کنونی برای حمایت از تلاش ها [برای اجرای] صلح، تقویت آتش بس و ثبات تأکید کردند.
به گزارش گروه رسانهای شرق،
ایران و عمان در دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور در مسقط، بر ضرورت استفاده از فضای دیپلماتیک کنونی برای حمایت از تلاش ها [برای اجرای] صلح، تقویت آتش بس و ثبات تأکید کردند.
خبرگزاری رسمی عمان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: بهرهگیری از فرصت کنونی دیپلماتیک برای حمایت از تلاشهای صلح، تقویت روند کاهش تنش و تحکیم ثبات، بر اساس اصول حقوق بینالملل و حسن همجواری، از اهمیت ویژهای برخوردار است.
دو طرف همچنین تصریح کردند که این رویکرد باید «در راستای حفظ امنیت منطقه و تضمین ایمنی کشتیرانی در تنگه هرمز و مسیرهای بینالمللی دریایی» دنبال شود.
این موضع گیری در جریان دیدار بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان با «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و هیأت همراه وی در مسقط مطرح شد.
محمدباقر قالیباف رئیس هیات مذاکرهکننده و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه وارد مسقط شدند.
قالیباف در سفر به عمان با «هیثم بن طارق» سلطان عمان دیدار و در خصوص ارتقای همکاریهای دوجانبه و نیز تشریک مساعی برای تثبیت ترتیبات ایرانی اداره تنگه هرمز گفتوگو خواهد کرد.