|

جشن هالووین کره‌ای و 5 کشته ایرانی

پنج ایرانی نیز در جمع کشته‌شدگان کنسرت کی‌پاپ در سئول هستند. این اولین برنامه پس از همه‌گیری کرونا در پایتخت کره‌جنوبی بود که منجر به کشته‌شدن 151 نفر و ناپدیدشدن بیش از سه هزار نفر و زخمی‌شدن حدود 80 نفر شد.

جشن هالووین کره‌ای و 5 کشته ایرانی

پنج ایرانی نیز در جمع کشته‌شدگان کنسرت کی‌پاپ در سئول هستند. این اولین برنامه پس از همه‌گیری کرونا در پایتخت کره‌جنوبی بود که منجر به کشته‌شدن 151 نفر و ناپدیدشدن بیش از سه هزار نفر و زخمی‌شدن حدود 80 نفر شد. مقامات کره‌جنوبی اعلام عزای عمومی کردند و به دنبال دلیل این حادثه هستند. بنا بر اعلام مقامات کره‌جنوبی، در میان کشته‌شدگان دست‌کم ۱۹ تبعه خارجی نیز بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می‌شد. سفارت جمهوری اسلامی در کره‌جنوبی با صدور اطلاعیه‌ای، درگذشت پنج نفر از ایرانیان مقیم این کشور، در حادثه جشن‌ هالووین در شب شنبه هفتم آبان ۱۴۰۱ در سئول را تسلیت گفت. اسامی فوت‌شدگان ایرانی در این حادثه ناگوار آفاق راست‌منش، علی پراکند، ریحانه‌سادات آتشی، سمیه مقیمی‌نژاد و علیرضا اولیایی اعلام شده است؛ هرچند این سفارتخانه پیش‌تر تعداد کشته‌شدگان را چهار نفر اعلام کرده بود.در‌حال‌حاضر مقامات کره به دنبال پیداکردن دلیل این اتفاق هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان ده‌ها هزار نفر که بیشتر نوجوان و جوان بودند، به مناسبت هالووین به سمت یک کلوپ شبانه سرازیر شده بودند‌ اما تصاویر و ویدئوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از حضور جمعیت عظیمی در یک کوچه باریک است که به هرج‌ومرج تبدیل شد. جمعیت حاضر آن‌قدر فشرده بود که حتی نفس‌کشیدن نیز دشوار بود.

یکی از شاهدان حادثه که توانسته بود به داخل ساختمانی دیگر فرار کند، گفت: «ناگهان برخی از شرکت‌کنندگان شروع به هل‌‌دادن یکدیگر کردند و مردم جیغ می‌زدند».

رئیس اداره آتش‌نشانی معتقد است «احتمالا ازدحام جمعیت علت اصلی وقوع حادثه بوده است و بسیاری از مردم روی زمین افتادند».

مقامات در‌حال‌حاضر مشغول جمع‌آوری اسامی کشته‌شدگان و مفقودان و در تلاش برای شناسایی اجساد هستند. اما امکان شناسایی 10 درصد این افراد وجود ندارد؛ چون زیر 17 سال و بدون کارت شناسایی هستند. خانواده‌ها با نگرانی به بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها مراجعه می‌کنند و به وقت محلی بیش از سه‌هزارو ۵۸۰ مورد گزارش مفقودی دریافت شده‌ است. یکی از سؤال‌هایی که درحال‌حاضر از مقامات کره می‌شود، نبودن پلیس و نیروی تأمین‌کننده نظم در این جشن است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها