|

یک کارشناس مسائل بین‌الملل تحلیل کرد؛

دلیل سفر بایدن به اوکراین

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تشریح شرایط اروپا در پی تحولات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین گفت: سفر بایدن به اوکراین نشان دهنده این است که آمریکا همواره می خواهد نقش هژمونی خود را در جهان حفظ کند.

دلیل سفر بایدن به اوکراین

به گزارش شبکه شرق، عماد آبشناس در تحلیل خود از سفر بایدن به اوکراین گفت: اینکه بایدن در سالگرد شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین به کی‌یف سفر کرده نشان از این دارد که آمریکا همه کاره است و تصاویر ایستاده و متواضعانه زلنسکی هم به خوبی گویای وضعیت و سرسپردگی او است.

وی تصریح کرد: مسبب جنگ و درگیری روسیه و اوکراین، دخالت آمریکا و تلاشش برای گسترش نفوذ  به شرق است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آمریکا روز به روز تهدیدهای خود را افزایش می‌دهد و چه بسا این احتمال وجود دارد که جنگ و درگیری روسیه و اوکراین در نتیجه این تهدیدها و دخالت ها شدت پیدا کند و روسیه از تسلیحات دیگری هم استفاده کند.

آبشناس درباره تبعات و پیامدهای طولانی شدن جنگ برای اروپا نیز  بیان کرد: اروپا در شرایط امروزی به سه مجموعه تبدیل شده است، مجموعه اول کشورهایی مانند مجارستان و ایتالیا هستند که مخالف حمایت از اوکراین می باشند، مجموعه دیگر کشورهایی مانند آلمان و فرانسه هستند که منافع خود را در خطر می بینند و گروه سوم هم اصطلاحا آنگلوساکسون ها و کشورهایی مانند انگلیس و لهستان می باشند که درصدد شعله ورتر شدن جنگ هستند.

آبشناس اظهار کرد: درست است که اتحادیه اروپا متحد آمریکا است اما از نظر عملی رقیب پشت پرده آمریکا هم می باشد، امروزه شاهد هستیم که اقتصاد اروپا در ورطه نابودی قرار دارد کاهش ارزش یورو و وضعیت انرژی موجب شده تا بسیاری از شرکت ها و کارخانجات یا ورشکست شده و یا به آمریکا مهاجرت کنند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها