|

​نماینده جدید ترکیه در سازمان ملل خواستار شد؛

دیپلماسی فوری برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

فرستاده جدید ترکیه در سازمان ملل تاکید کرد که برای پایان دادن به جنگ در اوکراین به بیان سریع و واضح دیدگاه دیپلماتیک نیاز است.

دیپلماسی فوری برای خاتمه دادن به جنگ اوکراین

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ سدات اونال، فرستاده جدید ترکیه در سازمان ملل در نشست اضطراری اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، این واقعیت که جنگ در اوکراین در آستانه ورود به دومین سال خود با دورنمای اندک صلح است، مایوس‌کننده است.

او گفت: «مسیر بحران را نمی‌توان فقط با پویایی میدان نبرد تعیین کرد. یک چشم‌انداز روشن برای پایان دادن به این جنگ از طریق دیپلماسی باید زودتر بیان شود.»

این نماینده گفت که ترکیه از روز اول موضعی اصولی در خصوص رد جنگ در اوکراین و غیرقابل قبول خواندن آن اتخاذ کرده است. او خاطرنشان کرد: «ما همچنین سعی کردیم در مراحل اولیه دیپلماسی را هم در آنتالیا و هم در استانبول تسهیل کنیم.»

سدات اونال همچنین به ابتکارعمل انتقال غلات در دریای سیاه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل اشاره کرد و گفت این کار ثابت کرده است که دیپلماسی می‌تواند نتیجه دهد.

وی افزود: «در حالی که وارد دومین سال این درگیری می‌شویم، ترکیه در تمام تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف متعهد باقی خواهد ماند.» اونال موضع ترکیه در قبال جنگ را تکرار کرده و گفت که آنکارا به طور کامل از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

او افزود: ما همچنان قاطعانه در برابر این جنگ می‌ایستیم و الحاق سرزمین‌های اوکراین تحت کنترل روسیه را رد می‌کنیم.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها