|

3 علت سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون + راه حل

از مشکلات رایج تلویزیون که کاربران با آن مواجه می شوند ، سیاه شدن صفحه تلویزیون است

از مشکلات رایج تلویزیون که کاربران با آن مواجه می شوند ، سیاه شدن صفحه تلویزیون است. این در حالی است که تلویزیون روشن است و صدا از آن پخش می شود. این مشکل بنا به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود ، اما نگران نباشید این مشکل قابل حل است.

دلایل سیاه شدن صفحه تلویزیون

1.    خراب شدن برد منبع تغذیه

صفحه تلویزیون به دلایل مختلفی ممکن است سیاه شود، که شایع ترین دلیل آن    می تواند    خرابی    برد    منبع    تغذیه     باشد.

برد منبع تغذیه تلویزیون در صورتی که خراب شود ، قابل تعمیر و بازیابی است.  

 این کار بسیار پیچیده است و برای انجام دادن آن نیاز به مهارت و تخصص دارید بنابراین توصیه می شود برای انجام این کار از یک شخص متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

2.    مشکل در نور پس زمینه

 در تلویزیون های ال سی دی برای روشن کردن تصاویر از نور پس زمینه یا بک لایت استفاده می شود . بنابراین اگر نور پس زمینه یا بک لایت با مشکل مواجه شود و یا خراب شود ،دیگر چیزی روی صفحه نمایان نمی شود. فرد متخصص با برطرف کردن خرابی بک لایت ، می تواند این مشکل را برطرف کند.

3.     خراب شدن پنل تلویزیون

سیاه شدن صفحه تلویزیون ممکن است به دلیل آسیب دیدن پنل تلویزیون باشد .از آنجاییکه پنل تلویزیون هزینه بالایی دارد ، باید به طور دقیق و با مشاوره گرفتن از افراد متخصص بررسی کنید که آیا  خرید تلویزیون جدید به صرفه تر است یا تعویض پنل صفحه نمایش.

3 علت سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون + راه حل

چند راه حل برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه تلویزیون

1.    اتصال برق را بررسی کنید

اگر صفحه تلویزیون تان سیاه شده است اتصال بین پریز برق و تلویزیون و سایر وسایل مانند پخش کننده دی وی دی و دستگاه های کمکی باقی مانده را بررسی کنید.

قبل از این که با تعمیرکار تماس بگیرید ، ابتدا بررسی کنید که آیا همه چیز را به درستی وصل کرده اید یا خیر . حتما قبل از شروع این کار تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. 

همه اتصالات را از تلویزیون جدا کنید و  پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دوباره آن ها را به تلویزیون وصل کنید.  دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید و  سپس آن را رها    کنید    .    تلویزیون را روشن کنید.

بیشتر اوقات وصل کردن تلویزیون به منبع برق ضعیف ، علت اصلی سیاه شدن صفحه    آن    است.

اگر همچنان صفحه سیاه است  تنظیمات تلویزیون خود را بررسی کنید.

2.    فعال شدن تایمر خواب

گاهی اوقات فعال شدن تایمر خواب تلویزیون باعث می شود که دستگاه به طور ناگهانی خاموش شود. این مشکل را می توانید به سادگی رفع کنید . تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که تنظیمات تایمر خواب را در منوی تنظیمات تلویزیون خود بررسی و آن را غیر فعال کنید.

در برخی اوقات ممکن است سیاه شدن صفحه تلویزیون به دلیل این باشد که مشکلی در خود تلویزیون به وجود آمده باشد . در این صورت مراجعه به افراد متخصص و آموزش دیده بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

3.    کابل HDMI خود را تعویض کنید

ممکن است این مشکل به دلیل خرابی کابل HDMI باشد.  وجود مشکل در این کابل میتواند باعث سیاه شدن صفحه تلویزیون شود. تعویض آن با کابل جدید ممکن است مشکل را حل کند.

4.    حالت ذخیره انرژی را بررسی کنید

 دربرخی از تلویزیون ها صفحه نمایش به طور خودکار خاموش می شود. اگر تلویزیون شما همچین حالتی دارد ، به منوی تنظیمات تلویزیون رفته و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را خاموش کنید.

امداد تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون در تهران 

در صورتیکه در تلویزیون خود مکلی را مشاهده کرده که با اقدامات و بررسی های اولیه موفق به رفع آن نشدید ، برای رفع مشکل لازم است از تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید. 

در تهران ، امداد تی وی بیش از 30 سال در زمینه تعمیر انواع برندهای تلویزیون سابقه داشته و با اعزام تکنسین ، در محل اقدام به تعمیر دستگاه معیوب می کند.

 تعمیر تلویزیون در چیتگر ، تعمیر تلویزیون در تهرانسر ، نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در جنوب تهران از خدمات امداد تی وی است.

برای درخواست تعمیرکار تلویزیون ، با امداد تی وی تماس بگیرید. ۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲

www.emdadtv.com

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها