|

فرصت‌های سرمایه گذاری عربستان در آمریکای لاتین

وزارت سرمایه گذاری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد تیم «سرمایه گذاری در عربستان» در این سفر به دنبال بررسی زمینه های همکاری مشترک در امریکای لاتین و منطقه کارائیب و امریکای جنوبی خواهد بود.

فرصت‌های سرمایه گذاری عربستان در آمریکای لاتین

 در بررسى رسانه‌های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الفرات نیوز،شفق نیوز،الخلیج اونلاین، و خبرگزاری رسمی عراق (واع). در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به فرصت های سرمایه گذاری عربستان در امریکای لاتین پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین

فرصت‌های سرمایه‌گذاری عربستان در امریکای لاتین

یم سعودی سفر خود به امریکای لاتین را با هدف دیدار با برخی از مقامات در چارچوب کمپین «سرمایه گذاری در عربستان» آغاز کرد.

وزارت سرمایه گذاری عربستان روز چهارشنبه اعلام کرد تیم «سرمایه گذاری در عربستان» در این سفر به دنبال بررسی زمینه های همکاری مشترک در امریکای لاتین و منطقه کارائیب و امریکای جنوبی خواهد بود.

این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: عربستان و امریکای لاتین فرصت های سرمایه گذاری امیدوار کننده‌ای در بخش‌های کلیدی مانند گردشگری، املاک، معدن و کشاورزی دارند.

در این بیانیه آمده است: تیم وزارت سرمایه گذاری عربستان تلاش می کند تا زمینه های همکاری مشترک را از طریق مشارکت در کمپین «سرمایه گذاری در عربستان» در امریکای لاتین و منطقه کارائیب و امریکای جنوبی کشف کند.

سرمایه گذاری های خارجی یکی از عوامل تحول اقتصادی عربستان به سمت تغییرات مثبت پایدار در این کشور است.

 

شفق نیوز

عراق بزرگترین صادرکننده نفت از خاورمیانه به هند

عراق به دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند پس از روسیه و اولین صادرکننده در خاورمیانه تبدیل شده است.

پالایشگاه های هند به دلیل قیمت پایین نفت روسیه و حاشیه بالای سود محصولات پالایشی، به خرید نفت از این کشور روی آورده اند.

انتظار می رود واردات نفت خام هند از روسیه در ماه آوریل به بالاترین حد خود برسد.

طبق برآورد Refinitiv Oil Research (ارائه دهنده داده های بازار مالی و زیرساخت ها) هند در ماه آوریل ۱.۹۴ میلیون بشکه نفت در روز از روسیه وارد خواهد کرد.

این در حالی است که تحلیلگران کالایی «کپلر» خوش بین تر هستند و انتظار ورود ۲.۳۹ میلیون بشکه نفت در روز را دارند.

این بدان معناست که برای اولین بار، واردات نفت خام هند از روسیه از مجموع واردات نفت خام تمام تولیدکنندگان خاورمیانه فراتر خواهد رفت.

با این حال، عراق همچنان بزرگترین تأمین کننده نفت هند در خاورمیانه است، زیرا واردات نفت هند از عراق در ماه آوریل ۸۴۰ هزار بشکه در روز برآورد شده است.

عربستان نیز با تأمین ۶۴۰ هزار بشکه نفت در روز در رتبه دوم قرار دارد.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

آغاز انتقال اتباع عراقی از سودان

وزارت امور خارجه عراق از ورود دو هواپیمای اختصاصی برای انتقال اتباع عراقی به بندر پورت سودان خبر داد.

طبیق اعلام وزارت امور خارجه عراق، «احمد الصحاف» سخنگوی این وزارتخانه گفت: دو هواپیمای اختصاصی برای انتقال اتباع عراقی  وارد شهر ساحلی بورسودان شد.

روز گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دستور ارسال دو هواپیما برای انتقال شهروندان عراقی حاضر در سودان را صادر کرده بود.

 

الفرات نیوز:

بیش از ۷ و نیم میلیارد دلار، درآمد نفتی عراق در ماه مارس

وزارت نفت عراق روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مجموع صادرات نفت خام در ماه مارس ۱۰۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۲۷ بشکه بوده که مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۴۰۱ هزار دلار درآمد از آن حاصل شده است.

در این بیانیه آمده است: مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه مارس از میادین نفتی در مرکز و جنوب عراق، ۹۸ میلیون ۸۷۵ هزار و ۶۹۲ بشکه و مقادیر صادرات نفت کرکوک از طریق بندر جیهان نیز یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۴۹۴ بشکه بوده و میانگین قیمت هر بشکه نفت معادل ۷۴ دلار و  ۳۸.۵ سنت بوده است.

این بیانیه می افزاید: مقادیر صادراتی توسط ۳۵ شرکت بین المللی با ملیت های مختلف از بنادر بصره، خورالعمیه، شناورها و نیز از بندر جیهان ترکیه بارگیری شده است.

وزارت نفت عراق با اعتقاد به اطلاع رسانی صادرات نفت و درآمدهای حاصل از آن به مردم، روال ماهانه اعلام آمار فروش نفت را در پیش گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها