|

همنشینی رشید با وزیر اسرائیلی آغاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،شفق نیوز، روسیا الیوم ،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، واسپوتنیک.

همنشینی رشید با وزیر اسرائیلی آغاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

به گزارش شبکه شرق، در این میان شفق نیوز،در گزارشی به  ادعای نماینده سابق پارلمان عراق در مورد همنشینی رشید با وزیر اسرائیلی آغاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است پرداخته است.

 

 

اسپوتنیک:

انصار الله حمله به یک بندر نفتی در جنوب شرق یمن را برعهده گرفت

 

انصار الله یمن رسما حمله هوایی به بندری برای صادرات نفت در استان نفتی شبوه در جنوب شرق یمن را برعهده گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی انصار الله یمن در توئیتی گفت که نیروهای مسلح تلاش برای غارت نفت خام یمن از طریق بندر قنا را ناکام گذاشتند.

وی افزود که نیروهای مسلح مانع از خروج یک کشتی نفتی در بندری شدند که برای قاچاق نفت استفاده می شود.

سریع تصریح کرد که این حمله پس از چندین پیام هشدار انجام شده است.

سخنگوی نظامی انصار الله یمن به شرکت های نفتی در مناطق تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن هشدار داد و گفت که نیروهای مسلح مجددا بر پایبندی خود به حمایت از ثروت ملی حاکمیتی به عنوان حقوق ملت مظلوم و در راس آن حقوق کارکنان حکومت در کل مناطق یمن تاکید می کند.

شرکت نفت یمن نیز اعلام کرد که یک پهپاد انصار الله را که در تلاش برای هدف قراردادن یک نفتکش در بندر قنا بود، هدف قرار داد.

شبوه یکی از مهم ترین استان های جنوب یمن و سرشار از نفت است.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

افتتاح شعبه یک بانک خصوصی عراقی در دبی

 

در مراسمی با حضور رئیس بانک مرکزی عراق، شعبه بانک عراقی «التنمیة الدولی» در دبی افتتاح شد.

«مصطفی غالب مخیف» رئیس بانک مرکزی عراق  شعبه بانک عراقی «التنمیة الدولی» (بانک بین‌المللی توسعه) را در دبی افتتاح کرد.

او افتتاح این شعبه را که به معنای اعتماد بانک مرکزی امارات به یک بانک عراقی است موجب افتخار و یک حادثه مهم دانست.

بانک التنمیة الدولی یک بانک خصوصی عراقی است که در سال 2011 در بغداد آغاز به کار کرد و 16 شعبه در عراق دارد و در سال 2016 با شرکت‌های مسترکارد و ویزاکارد قرارداد همکاری امضا کرد و اولین بانک عراقی شد که کارت‌های این شرکت‌ها را صادر می‌کند.

 

 

روسیا الیوم:

انهدام 8 هسته تروریستی وابسته به داعش در لبنان

 

مقامات لبنان اعلام کردند که طی 4 ماه اخیر، 8 هسته تروریستی وابسته به گروه تروریستی داعش را منهدم و 30 نفر از عناصر آن را بازداشت کردند.

واحد روابط عمومی اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که عملیات پیش دستانه ویژه و دقیقی در تابستان 2022 از ماه ژوئیه تا اکتبر انجام شد

در اطلاعیه این واحد آمده است که در این مدت، 8 هسته تروریستی در مناطق مختلف لبنان (البقاع، بیروت، الشمال، الجنوب و جبل لبنان) که اعضای آن وابسته به داعش بودند، رصد و منهدم شدند.

این تروریست ها که لبنانی، سوری، فلسطینی و مصری بودند، قصد انجام عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن مراکز نظامی، امنیتی و تجمعات دینی و شهری را داشتند.

تروریست های مذکور قصد خروج از لبنان و رفتن به سوریه و عراق را داشتند اما شرایط را برای انجام عملیات تروریستی در لبنان فراهم دیدند و با این هدف در لبنان ماندند.

 

 

 

شفق نیوز:

ادعای نماینده سابق پارلمان عراق: همنشینی رشید با وزیر اسرائیلی آغاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است

 

مثال الالوسی، سیاستمدار  و نماینده سابق پارلمان عراق، گفت که مشارکت عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق در کنفرانس شرم الشیخ و نشستن در نشستی با حضور وزیر اسرائیلی، آغاز عادی سازی روابط بغداد با اسرائیل است.

وی افزود که نشستن رئیس جمهوری عراق با اسرائیل در کنفرانس شرم الشیخ، دلیلی بر حرکت عراق به سوی حاکمیت و رد جنگ و همچنین عادی سازی با اسرائیل برای صلح و امنیت در عراق و منطقه است.

الالوسی ادعا کرد که «این حضور آغاز رهایی (عراق) از فشار ولایی ها است».

این نماینده سابق پارلمان عراق احتمال داد که نشست های جدیدی بین دیگر مقامات عراقی و اسرائیلی ها برگزار شود که این نشست ها حامی صلح و عادی سازی با اسرائیل همانند سایر کشورهای عربی و شورای همکاری است.

روزنامه هاآرتس اسرائیل روز گذشته نوشت که تمار زاندربرگ، وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل در نشستی در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در مصر شرکت کرد که با حضور نمایندگانی از چندین کشوری که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند، از جمله عراق برگزار شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها