|

دل‌نگرانی رهبری

خاطرات سال ۷۹ از آقای هاشمی‌رفسنجانی که توسط روزنامه شرق انتشار یافته، بسیار خواندنی و جذاب و حاوی نکات مهمی است. ازجمله: آقای هاشمی در جلسات مرتبی که با رهبری داشته‌اند، اظهار می‌دارد که ایشان همواره دل‌نگران اوضاع اقتصادی و وضع معیشت مردم هستند.

خاطرات سال ۷۹ از آقای هاشمی‌رفسنجانی که توسط روزنامه شرق انتشار یافته، بسیار خواندنی و جذاب و حاوی نکات مهمی است. ازجمله: آقای هاشمی در جلسات مرتبی که با رهبری داشته‌اند، اظهار می‌دارد که ایشان همواره دل‌نگران اوضاع اقتصادی و وضع معیشت مردم هستند. جالب اینکه برخی اصولگرایان که با آقای هاشمی ملاقات داشته‌اند، این نگرانی را نیز در انتقاد از دولت خاتمی اظهار می‌داشتند. تاریخ چهل‌وچند ساله انقلاب گواه بر این است که اقتصاد و ‌معیشت مردم در دوران دولت اصلاحات، با وجود درآمد ناچیز نفت، از ثبات بیشتری برخوردار بوده است. قطار پیشرفت تورم در آغاز ۱۴۰۲ به‌ویژه در حوزه خودرو و مسکن، شاید در تاریخ ایران رکوردشکن بوده باشد. کمترین ماده پروتئینی که مردم می‌توانند بخورند تخم‌مرغ است. ببینید یک شانه تخم‌مرغ در دولت اصلاحات و در اواخر دولت دوازدهم چه قیمتی بود؟ و الان از مرز ۱۱۰ هزار تومان گذشته است. از مسکن و خودرو و گوشت و مرغ و باقی مایحتاج مردم و مهاجرت جوانان نمی‌گویم که آشکار و دردآور است. امیدوارم اصولگرایان مقداری از نگرانی‌هایی که رهبری برای معیشت مردم در دولت‌های مختلف داشته‌اند را درک کرده و گامی عملی برای رفع آن بردارند، وزیر برکنارشده صمت از مافیای خودرو گفت، رئیس‌جمهور سال گذشته از مافیای دارو گفت، ولی کدام بخش است که مافیای قدرت و ثروت به جانش نیفتاده باشد؟ اصولگرایانی که از معیشت مردم در زمان دولت اصلاحات نزد مرحوم هاشمی اشک ماتم می‌ریختند، الان کجایند و چه می‌کنند؟ 

دل‌نگرانی رهبری

خدا می‌داند که این وضع قابل دوام نیست. آقایانی که بی‌حجابی را مشکل اصلی کشور می‌دانید، چرا در برابر شرایط اقتصادی لب نمی‌گشایید؟ بی‌حجابی منکر بزرگ است یا تورم  ۵۰ درصد؟ درست است که دولت برگزیده از طیف شماست، ولی از گفتن سخن حق دریغ مدارید. از امام علی بیاموزیم: «فلا تکفوا عن مقالة بحق...»؛ خود را از سخن حق گفتن باز مدارید. 

نابلدان را از مدار مدیریت و عرصه سیاست حذف کنید. فردوسی به ما چنین آموخت: ز نیکی فرومایه را دور دار‌/ به بیدادگر مرد، مگذار کار

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها