|

چه خبر

گاردین: ارکستر کالوش، برنده مسابقه یوروویژن، جایزه خود را برای جمع‌آوری پول برای ارتش اوکراین به حراج گذاشت و با حمایت‌هایی که شد سرانجام آن را به قیمت 900 هزار دلار به وایت بیت به‌صورت 500 اتریوم فروخت. کلاه صورتی یکی از اعضای این گروه موسیقی در هنگام اجرا نیز به قیمت 370 هزار دلار فروخته شد. برنده اهل چک یکی از 31هزارو 88 نفری بود که در این مزایده شرکت کرده بود. قرار است این مبلغ صرف خرید پهپاد شود. این گروه با رأی مردمی برنده یورویژن شد. رئیس‌جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، در مراسم اهدای این جایزه اعلام کرد که این کشور سال آینده میزبان مسابقه در ماریوپل خواهد بود.

ایسنا: مردی در لباس یک پیرزن در موزه لوور بر روی نقاشی معروف مونالیزا اثر «لئوناردو داوینچی» کیک مالید. خوشبختانه کیک در واقع با شیشه‌ برخورد کرده و آسیبی به این نقاشی گران‌قیمت وارد نشده است. براساس اعلام شاهدان، عامل این اقدام مردی روی ویلچر با کلاه‌گیسی بر سر بوده که در کمال تعجب سایر میهمانان، ناگهان از جای خود برخاسته و با نزدیک‌شدن به نقاشی مونالیزا یک کیک را به سمت آن پرتاب کرده است. پس از آن مسئولان حراست موزه با سرعت این مرد را از محوطه بیرون می‌کنند، درحالی‌که سایر بازدیدکنندگان حاضر بی‌وقفه به گرفتن عکس ادامه داده‌اند.

شرق: پس از سخنان محمدخزاعی، رئیس سازمان سینمایی، درباره درخواست از خانه سینما برای رسیدگی به رفتار سینماگران حاضر در کن، به نظر می‌رسد شرایط برای آنان سخت‌تر شود. این‌طور‌که کافه‌سینما گزارش داده است، حتی روزنامه جام‌جم، رسانه سازمان صداوسیما، همراهِ گفت‌وگو با نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و «یکی از مقامات ارشد سازمان سینمایی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود»، از این تیترِ قطعی استفاده کرد: «فیلم پرحاشیه بایگانی می‌شود». در واقع این روزنامه این سؤال را چند روز پیش مطرح کرد که آیا این فیلم صلاحیت اکران دارد؟ نویسنده این روزنامه معتقد است شاخصه‌های گداگرافی و فلاکت‌نگاری ایرانی در تمام ارکان فیلم موج می‌زند و با داعیه تکیه به قانون چنین نوشته است: «آیا شایسته نیست به دلیل انتظار افکار عمومی و سینماگران، سازمان سینمایی و دیگر نهاد‌های قانونی نظیر کمیسیون فرهنگی مجلس در مقابل چنین رفتار‌های خلاف مقررات بایستند و مطابق آیین‌نامه‌های تصویب‌شده عمل کنند؟». به نظر می‌رسد زمان انجام این‌گونه رفتارهای تمامیت‌خواه گذشته است و اینکه فضا را برای فیلمی که از شهریور در فرانسه اکران می‌شود، تنگ کنند، سبب می‌شود مخاطبان ایرانی این فرصت را از دست دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها