|

در حال بروزرسانی:

افشای نام دو عامل انتحاری حمله تروریستی کرمان/ وزیر کشور: برخی عوامل دستگیر شدند/ دستگیری تروریست‌ها در ۵ استان/ آمار نهایی شهدای حادثه تروریستی کرمان‌

شمار شهدای انفجارهای تروریستی بعد از شهادت برخی مجروحان به ۸۹ نفر رسیده و این درحالی است که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال سن دارند.

افشای نام دو عامل انتحاری حمله تروریستی کرمان/ وزیر کشور: برخی عوامل دستگیر شدند/ دستگیری تروریست‌ها در ۵ استان/ آمار نهایی شهدای حادثه تروریستی کرمان‌

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر صبح امروز جمعه خود به کرمان، نشستی با مسئولان امنیتی استان برگزار کرد.

رئیس‌جمهور: در جلسه شورای عالی امنیت ملی گزارش مسئولان درباره حادثه تروریستی کرمان مطرح شد و مصرانه موضوع را پیگیری خواهیم کرد‌‌.

 

 آمار نهایی شهدای حادثه تروریستی کرمان‌

اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان، آمار نهایی شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تا روز جمعه، ۱۵ دی‌ منتشر کرد.

 

شهادت ۲۰ دانش آموز در انفجار تروریستی کرمان/ از یک خانواده ۴ دانش آموز شهید شدند

مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش: در جریان انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان، حدود ۲۰ دانش آموز کرمانی به شهادت رسیدند.

طبق اسامی که از شهدای دانش آموز در اختیار داریم از یک خانواده چهار شهید دانش آموز در مقطع ابتدایی داریم.

تمامی این ۲۰ دانش‌آموز شهید کرمانی هستند.

 

اعلام جنسیت و مقاطع تحصیلی ۲۰ دانش‌آموز شهید در انفجار تروریستی کرمان

از مجموع ۲۰ دانش‌آموز شهید این جنایت تروریستی، ۱۰ شهید دانش آموز دختر و ۱۰ شهید دیگر نیز پسر بوده‌اند.

۱۰ شهید دانش‌آموز مشغول تحصیل در مقطع ابتدایی و پایه‌های اول، دوم، سوم، پنجم و ششم بودند.

چهار شهید از مقطع متوسطه اول و پایه‌های هشتم و نهم بوده و شش شهید نیز مشغول تحصیل در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم هنرستان بودند.

 

معاون وزیر کشور: دستگیری تروریست ها در ۵ استان/ احتمال افزایش تعداد شهدا/ هر دو عملیات انتحاری بوده است

درباره مجروحان نکته مهم این است که تعداد انگشت شماری هستند که در بخش مراقبت های ویژه متصل به دستگاه هستند و ممکن است تعداد بسیار کمی به تعداد شهدا افزوده شود. 

وی بیان کرد: افراد مختلفی را سربازان گمنام امام زمان در ۵ شهر و ۵ استان دستگیر کرده اند که این عوامل عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه هستند که در ساعات آینده گزارش مشروح آن توسط دستگاه های امنیتی اعلام می شود. اجازه دهید گزارش نهایی را دستگاه های امنیتی بدهند.

 

وزیر کشور: برخی عوامل انفجار تروریستی کرمان دستگیر شدند

وحیدی، وزیر کشور: با توانمندی لازم، سیستم های اطلاعاتی سرنخ های بسیار خوبی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای تروریستی پیدا کردند و بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شدند.

اطلاعات کامل این موضوع توسط دستگاه اطلاعاتی اطلاع رسانی می شود.

 

سیدحسن نصرالله: خون شهدا هدر نخواهد رفت 

دبیرکل حزب الله لبنان: در آغاز سخنان امروز خود به مناسبت شب هفت درگذشت حاج محمد یاغی ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرایی فرماندهان جهاد و مقاومت به ملت ایران و خانواده شهدای حمله تروریستی کرمان تسلیت گفت و اعلام کرد بار دیگر تاکید می‌کنیم که خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت.

 

وزیر خارجه قطر هم اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کرد

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت دهها نفر از هموطنانمان گردید به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و برای مجروحین شفای کامل آرزو کرد.

 

 شورای امنیت حمله تروریستی کرمان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله تروریستی بزدلانه» در شهر کرمان را به شدت محکوم می‌کنیم.»

 

بیانیه فراکسیون اهل سنت مجلس در پی حمله تروریستی در کرمان

قریب به نیم قرن از تشکیل جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و تداوم حضور استکبارستیز ایران اسلامی باعث شده است تا یاس و کینه‌توزی در دل رژیم کودک‌کش و حامیان آن بیش از پیش ریشه دوانده تا ضحاک‌گونه خون جوانان و کودکان و زنان و مردان این سرزمین اسلام‌پناه را برزمین ریزند؛ دریغا که فهمِ عقلِ مستکبر و خونخوار، حقیرتر از آن است که این جمله را درک کند؛ ما ملت شهادتیم.

 

رئیسی: همه امکانات لازم برای درمان مجروحان به کار گرفته شود

پیش از ظهر امروز جمعه(۱۵ دی) رئیس جمهور با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، از تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی عیادت کرد.

رئیسی در جریان این عیادت دستورات لازم برای به کارگیری همه توان و امکانات درمانی لازم را صادر کرد.

 

خبرآنلاین: اسامی دو عامل انتحاری حمله تروریستی کرمان فاش شد

روز گذشته داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله تروریستی کرمان را پذیرفت.

در بیانیه این گروه تروریستی نام عاملان این حمله انتحاری آمده و تاکید شده است؛ «دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند.

 

رئیسی: نقشه آمریکایی‌ها به دست حاج قاسم نقش برآب شد

رئیس جمهور: نقشه آمریکایی ها برای تشکیل اسراییل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم و نیروهای مقاومت برآب شد و حاج قاسم زیر میز زد و نگذاشت این نقشه آمریکایی ها پابگیرد؛ کار بزرگی کرد.

حقد و کینه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی و عواملش در منطقه از حاج قاسم، نام و راه و زائران قبر مطهرش دارد، دلیل این اقدامات است. 

چرا اینقدر کینه نسبت به حاج قاسم که گفت برایم گنبد و بارگاه نسازید و بر سنگ قبرم بنویسید، سرباز؛ نمی خواست نامش بعد از خودش اینچنین آوازه داشته باشد، اما خدا اراده کرد، کسی که برای او و به نام او و در مسیر او گام بگذارد، نامش بلندآوازه شد.

این نام را فقط خدا بلند کرد. حاج قاسم علاوه بر تسخیر عرصه ها، دل ها را هم تسخیر کرد؛ دل ها جای خداست به راحتی تسخیر نمی شود؛ خدا دل ها را به تسخیر در می آورد همچنان که مکتب حاج قاسم در کنار مکتب امام خامنه ای و امام خمینی(ره)، و در امتداد مکتب عاشورای حسین(ع) است.

 

تحلیل سید حسن خمینی از حمله تروریستی کرمان: همدلی ها را بیشتر می‌کند

اتفاقی که در کرمان افتاد باعث امنیت بیشتر خواهد شد.

این خون ریشه امنیت را در کشور ما بیشتر می‌کند.

 

وزیر کشور: وضعیت کرمان در کنترل کامل نیروی‌های امنیتی است

 

دستور دادستان کل کشور درباره اقدام افراد معدود در حرمت‌شکنی شهدای حادثه تروریستی کرمان

دادستان کل کشور:با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص معاندی که بعد از حادثه تروریستی کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف قانون در برخی رسانه‌ها امنیت روانی جامعه را مخدوش کردند، لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ضمن رصد جامع، کلیه عوامل و مرتکبین را شناسایی و به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.دستور دادستان کل کشور درباره اقدام افراد معدود در حرمت‌شکنی شهدای حادثه تروریستی کرمان

 

واکنش آمریکا به نقش داعش در حمله تروریستی کرمان

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:براساس تمامی اطلاعاتی که در دسترس است، برای ما روشن است که در کرمان، حمله تروریستی بود.

من آماده ارائه یک ارزیابی رسمی از این جایگاه و در این موقعیت درباره مسئولیت این حمله نیستم اما تمامی نشانه‌های حمله داعش را دارد.

 

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کرمان به ۸۹ نفر؛ ۱۲ شهید زیر ۱۵ سال

 

اعزام تیمی از بهشت زهرا برای کمک در تطهیر و تدفین شهدای حادثه تروریستی کرمان

 

 آغاز مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان 

 ورود پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی به مصلی امام علی (ع) کرمان

 

سفیر سابق ایران: طالبان عملیات کرمان را تروریستی نخواند

محمدرضا بهرامی سفیر پیشین ایران در کابل نوشت:

عدم استفاده از‌ واژه «تروریستی» در محکومیت حادثه روز گذشته کرمان توسط سخنگوی وزارت‌ امور خارجه طالبان واجد معانی خاص خود است.

 

حضور سردار سلامی و زینب سلیمانی در مصلای کرمان

IMG_8234

 

پیام تسلیت همایون شجریان در پی حادثه تروریستی کرمان

IMG_8233

 

 

تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی کرمان

شهادت

 

 

سردار سلامی: انتقام شهیدان قبل از شهادتشان از دشمن گرفته شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین تشییع شهدای انفجارهای تروریستی کرمان  با تشریح اقدامات انجام شده علیه استکبار و گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه گفت: انتقام این شهیدان قبل از شهادتشان از دشمن گرفته شده است./سردار سلامی: انتقام شهیدان قبل از شهادتشان از دشمن گرفته شده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها