|

۹۰ روز تا شنیده شدن سوت قطار در سنندج

کردستان استاندار کردستان در بازدید از ایستگاه راه آهن سنندج از افتتاح این پروژه کلان و زیرساخت مهم حمل و نقل ریلی تا سه ماه آینده خبر داد.

۹۰ روز تا شنیده شدن سوت قطار در سنندج

به گزارش شبکه شرق، اسماعیل زارعی کوشا که شامگاه گذشته به همراه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و جمعی از مدیران عمرانی از روند ساخت راه آهن همدان به سنندج بازدید کرد، گفت: پروژه همدان به سنندج جزو طرح های اولویت‌دار دولت و استان است و بر همین اساس تخصیص‌های بسیار خوبی در سفر رئیس جمهور به کردستان مصوب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه امسال سال افتتاح و شکوفایی پروژه‌های ناتمام چند دهه ای است، تشریح کرد: شهروندان سال هاست منتظر شنیدن سوت قطار هستند که دولت مردمی با اهتمام و اقدام جهادی درصدد تحقق ۱۰۰ درصدی این خواسته کردستانی هاست.

استاندار کردستان با اعلام اینکه ویترین همه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان راه آهن است، اطمینان داد که دولت با انگیزه تمام سعی دارد تا پایان تابستان ونهایتاً مهرماه سال‌جاری این مگا پروژه را به پایان برساند.

زارعی کوشا تصریح کرد: باید همه همت و توان خود را به کار بگیریم تا با تامین اعتبارات و زمانبندی درست و دقیق این پروژه بزرگ به خط پایان و بهره‌برداری شود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد که با عنایت به اهمیت و ارزش پروژه، در جریان سفر اختصاصی ریاست جمهوری به کردستان این پروژه مهم ریلی، همانند طرح آبرسانی سنندج افتتاح شود. 

زارعی کوشا ارزش اقتصادی پروژه همدان به سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر را بنا به محاسبه قیمت امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزش اقتصادی و زیرساختی این پروژه بر کسی پوشیده نیست و با بهره برداری از این طرح بزرگ، حیات اقتصادی بخش زیادی از مراکز صنعتی و تولیدی استان متحول می شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا یک بندر خشک در محور فاصله دهگلان به سنندج ایجاد کنیم که این‌ امر می‌تواند برای پیشرفت و توسعه کردستان تحول آفرین باشد. 

استاندار کردستان در ادامه گریزی به اهمیت ساخت و اتمام کریدور شمال به جنوب در محدوده استان زد و گفت: قطعات مختلف کریدور از  بوکان تا سنندج فعال شده؛ اما اولویت ما محور سنندج به کامیاران است که محل وقوع سوانح جاده‌ای است.

وی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خواست با تعیین تکلیف پیمانکاران قطعه کریدور شمال به جنوب در محور سنندج- کامیاران زمینه را برای شروع مجدد فعالیت در این بخش فراهم کنند.  

زارعی کوشا اعلام آمادگی کرد تا از محل مولد سازی املاک واموال مازاد دولتی استان و تزریق آن درآمدها به پروژه به پیشرفت آن کمک کند.

استاندار کردستان احداث  کمربندی سنندج را از دیگر مطالبات شهروندان سنندجی برشمرد وگفت: با توجه رشد شهرنشینی هم اکنون کمربندی در محدوده تردد درون شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تردد خودروهای سنگین از مسیر این کمربندی برای مردم نیز ایجاد چالش کرده است بر بازنگری و طراحی مجدد این طرح تاکید کرد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها