|

انفجار مهیب و آتش‌سوزی گسترده در بروجن/ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار و جزئیات درباره انفجار در خط لوله گاز فشار قوی در گردنه حلوایی شهرستان بروجن اعلام شد.

انفجار مهیب و آتش‌سوزی گسترده در بروجن/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، خط لوله گاز فشار قوی در گردنه حلوایی شهرستان بروجن که جزو خطوط سراسری گاز کشور است، دچار حریق و انفجار شد.

ساعت ۱:۵۰ دقیقه بامداد امروز «چهارشنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲»، صدای انفجار مهیبی در بروجن به گوش رسید که باعث وحشت مردم شد.

 مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) بر اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاد.

انفجار در خط لوله گاز فشار قوی بروجن

فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن از وقوع انفجار در خط لوله گاز فشار قوی سراسری در گردنه حلوایی این شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان بروجن گفت: این خط لوله گاز که جزو خطوط سراسری گاز کشور است، در منطقه گردنه حلوایی دچار حریق و انفجار شد.

فتاح کرمی افزود: هم اکنون محور ارتباطی بروجن به لردگان و خوزستان در مجاورت این خط لوله بسته شده و تیم‌های امداد و نجات و آتش نشانی در محل مستقر هستند.

فرماندار شهرستان بروجن از قطع گاز این خط سراسری خبر داد و گفت: تا زمانی که گاز باقی‌مانده در لوله‌ها موجود است، آتش شعله‌ور خواهد بود.

او افزود: گروه‌های ارزیاب در حال اعزام به منطقه هستند و خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.

اسماعیل یزدانی، فرمانده آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بروجن نیز گفت: صدای مهیب و در پی آن، شعله‌ور شدن آتش ناشی از انفجار خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور (خط ۶۵)، حدفاصل گردنه حلوایی و سه‌راهی بلداجی بوده و خوشبختانه تا این لحظه، مصدوم یا تلفاتی جانی نداشته است.

انفجار در بروجن

 جزئیات انفجار خط سراسری گاز‌ در شهرستان بروجن

در همین رابطه مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه انفجار خط لوله سراسری، گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار است.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاد.

او افزود: اکنون آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر و عملیاتی شود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

عقلی تصریح کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و نشست ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل شد.

او  در پایان با تاکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد. ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار  روستاهای مورد نظر قرارخواهد گرفت. لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

انفجار خرابکارانه در خط لوله گاز بروجن خسارت جانی نداشت

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز گفت: انفجار خرابکارانه در خط لوله بروجن شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری خسارت جانی نداشت.

سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز گفت: هم اکنون در تامین گاز شهر‌ها و روستا‌ها مشکلی وجود ندارد و مشکلات ایجادشده در چند روستای نزدیک به محل حادثه، به زودی برطرف می‌شود.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز افزود: هموطنان به شایعات توجه نکنند.

اطفای حریق ناشی از انفجار در خط لوله گاز گردنه حلوایی بروجن

فرماندار بروجن با با بیان اینکه خوشبختانه حریق در گردنه حلوایی اطفا شده است، گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای حاضر در صحنه گاز و برق وصل شده است.

فتاح کرمی، فرماندار بروجن  با اشاره به حادثه انفجار لوله انتقال گاز در گردنه حلوایی شهرستان بروجن، اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱:۵۰ دقیقه بامداد رخ داد و بلافاصله نیروهای امدادی در منطقه حاضر شدند.

فرماندار بروجن با اشاره به اینکه گاز و برق شهرهای بلداجی و گندمان پس از حادثه دچار قطعی شد، گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای حاضر در صحنه گاز و برق وصل شده است.

او با بیان اینکه خوشبختانه حریق در منطقه اطفا شده است، عنوان کرد: نیروهای شرکت گاز در حال تعمیر لوله گاز هستند، همچنین نیروهای منطقه ۲ اصفهان نیز با تجهیزات کامل در منطقه حاضر شده‌اند.

انفجار در بروجن

حجم ویدیو: 9.72M | مدت زمان : 00:00:15
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها