|

فدراسیون فوتبال: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: اصلاً درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگرانی جدی ندارم. هر دو باشگاه بسیاری از مشکلات‌شان را حل کرده‌اند.

فدراسیون فوتبال: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست

به گزارش شبکه شرق، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

مهدی تاج در واکنش به این موضوع که دو تیم استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای را کسب نکرده‌اند، گفت: اصلاً درباره این دو مجموعه نگرانی جدی ندارم، هر دو باشگاه بسیاری از مشکلات‌شان را حل کرده‌اند و وزیر ورزش نیز چهار جلسه در ایام عید با حضور من، مدیران باشگاه‌ها و مسئولان مجوز حرفه‌ای فدراسیون برگزار کرد. شرایط 2 تیم خیلی نگران‌کننده نیست و نباید مردم را نگران کرد ولی  از طرف دیگر هم کار درستی نیست که مردم را امیدوار کنیم.

وی ادامه داد: هر دو باشگاه مشکل بدهی‌ها و بحث ساختاری را حل کردند و خوشبختانه یک کار استثنایی درباره هیئت مدیره‌ها انجام شد. گزارش بازرس قانونی و حسابرس قانونی را خوانده‌ام که خوب است اما مشکل مالکیت مشترک باید حل شود. مطمئنم برای باشگاه پرسپولیس به‌زودی حل خواهد شد، 5 بانک در حال در اختیار گرفتن سهام پرسپولیس هستند. یک بانک سهام حدود 45درصدی دارد و سایر بانک‌ها نیز هم سهام‌های دیگری را می‌گیرند، اگر مشکل پرسپولیس حل شود، حتی اگر استقلال در اختیار وزارت ورزش بماند، از نظر ما به‌عنوان فدراسیون فوتبال و AFC آن باشگاه هم مشکلی نخواهد داشت چون یک مؤسسه از 2 باشگاه بهره مالکانه نمی‌برد.

تاج در خصوص گلایه باشگاه‌ها درمورد اشتباهات داوری که در بازی شب گذشته پرسپولیس و ملوان، اشتباهات داوری  به‌ضرر تیم تارتار رقم خورد، عنوان کرد: همه باشگاه‌ها ضرر می‌کنند و نمی‌دانم چه‌کسی نفع می‌برد! حرف درستی است و ما باید VAR را به ایران بیاوریم. هرچند امیدوار نیستم اگر این سیستم را هم بیاوریم، باز هم برخی اعتراض نکنند چون اعتراض الآن یک کار طبیعی شده است، هرکسی ناکام می‌شود اعتراض می‌کند تا در این ناکامی داور را هم مقصر بداند، با وجود این باید VAR را بیاوریم تا زمینه اعتراض فراهم نشود.

وی در پاسخ به این سؤال؛ "VAR به فصل آینده می‌رسد؟" گفت: بله، ان‌شاءالله، از فردا 25 داور ما زیرنظر یک مدرس اسپانیایی و یک مدرس ایتالیایی آموزش می‌بینند. این مدرس‌ها وارد ایران شدند و در تهران هستند، 7 نفر هم اتاق VAR را می‌بینند، آموزش اتاق VAR توسط دو مدرس مصری و اردنی انجام می‌شود، ما آموزش‌ها را انجام می‌دهیم و 6، 7 نفر هم الآن لایسنس گرفته‌اند.

تاج یادآور شد: نگران این بودیم که اگر سیستم VAR به ایران بیاید داوران ما آموزش ندیده باشند که خوشبختانه این موضوع را جلو انداختیم. این‌که بگویم چه مشکلاتی برای آوردن VAR داریم به‌ظاهر ساده است ولی در مجموع یک مشکلات جدی و خاص خودش را داشته است که در حال رفع آن هستیم. بعضی سیستم‌ها VAR سیار هستند که در همه جای دنیا هم مرسوم هست و به محل برگزاری مسابقات منتقل می‌شود، بعضی از ورزشگاه‌ها به‌صورت ثابت VAR نصب می‌کنیم و اینها توسط شرکت تجهیز انجام می‌شود. به یک‌سری از باشگاه‌ها هم مانند گل‌گهر و سپاهان و ذوب‌آهن VAR را واگذار می‌کنیم. تصور ما این است که لیگ آینده را با VAR برگزار می‌کنیم و بخش اعظمی از این نارضایتی‌ها برطرف خواهد شد، هرچند خیلی امیدوار نیستیم که دیگر کسی اعتراض نکند.

وی که در حاشیه انتخابات هیئت فوتبال گیلان صحبت می‌کرد در این باره گفت: فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی گیلان برای کشور حائز اهمیت است و نقش زیادی در فوتبال ملی دارد. تعداد زیادی از نفرات ملی‌پوش ما الان گیلانی هستند یا فوتبال خود را از این استان شروع کرده‌اند. برخی از آنها لژیونر هستند و برخی در لیگ برتر توپ می‌زنند. تیم اول فوتبال ساحلی لیگ برتر از گیلان است. تیم فوتبال بانوان ملوان پس از خاتون بم دوم شد.

تاج با اشاره به انتخاب دوباره الماسخاله به عنوان رئیس هیئت فوتبال گیلان و با بیان اینکه انتظار داریم گیلان به پایه فوتبال ساحلی آسیا تبدیل شود، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ورزشگاه بسیار خوبی ساخته و بنا شد دوستان به سرعت این محل را ببینند تا ایرادها رفع شود. اگر این کار صورت پذیرد، شاید بتوان یک دوره مسابقات فوتبال ساحلی آسیا را در گیلان و رشت به انجام برسانیم.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها