|

ماجرای جنجالی درخواست پناهندگی و تغییر تابعیت طارمی چیست؟

روزنامه پرتغالی « ojogo»، خبری جنجالی در خصوص مهدی طارمی منتشر کرده است.

ماجرای جنجالی درخواست پناهندگی و تغییر تابعیت طارمی چیست؟

به گزارش شبکه شرق، یک روزنامه پرتغالی، از قصد مهدی طارمی برای اخذ تابعیت کشور پرتغال خبر داده است. مهدی طارمی مجوز اقامت دائم در کشور پرتغال را به دست آورده که یکی از شروط اساسی برای اخذ تابعیت این کشور است و درخواست خود را در آژانس مهاجرت و پناهندگی پرتغال پیگیری می‌کند.

روزنامه پرتغالی «ojogo»، از قصد مهدی طارمی برای پناهندگی و اخذ تابعیت کشور پرتغال خبر داده است؛ این در حالی است که طارمی فصل آینده را در ایتالیا سپری خواهد کرد و یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ایران است.

«مهدی طارمی» مهاجم ۳۱ ساله تیم فوتبال پورتو پرتغال از فصل ۲۰۱۹ با پیوستن به «ریوه آوه» در لیگ این کشور حضور دارد و در فصل ۲۰۲۰ هم به عضویت پورتو درآمد. این لژیونر ایرانی که قراردادش با پورتو در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد، قرار است فصل آینده به تیم «اینتر» در سری «آ» ایتالیا بپیوندد.

اما روزنامه «ojogo» پرتغال خبری جنجالی راجع به این بازیکن منتشر کرده است. «ojogo» در خصوص مهدی طارمی نوشته است که «این بازیکن ایرانی از سال ۲۰۱۹، به طور پیوسته، در پرتغال زندگی کرده است و از سال ۲۰۲۰ هم در ملک شخصی خود سکونت دارد.»

این روزنامه در ادامه ادعا کرده است که «طبق اطلاعاتی که به دست آورده است، طارمی گام‌های نخست اداری را برای دریافت ملیت پرتغالی برداشته است و قصد دارد در سال ۲۰۲۴، تابعیت این کشور را به دست بیاورد.»

«ojogo» در ادامه نوشت: «طارمی در ابتدای سال جاری میلادی، مجوز اقامت دائم در کشور پرتغال را به دست آورده است که یکی از شروط اساسی برای اخذ تابعیت این کشور است. همچنین چنین اقدامی موجب می‌شود تیم فوتبال اینتر که قرار است طارمی را به خدمت بگیرد یکی از سهمیه‌های بازیکنان غیر اتحادیه اروپایی‌اش خالی شود.»

این روزنامه اعلام کرده است که «طارمی در فصل تابستان درخواست خود را در آژانس مهاجرت و پناهندگی پرتغال پیگیری خواهد کرد.»

مهدی طارمی

بازگشت مهدی طارمی به ترکیب پورتو با طعم شکست

تیم‌های فوتبال پورتو و ویتوریا گیمارش در هفته بیست و هشتم لیگ پرتغال در ورزشگاه «دراگو» به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود تیم ویتوریا گیمارش به پایان رسید.

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو نیز از دقیقه ۶۷ و به جای پپه وارد زمین شد اما در زمان کوتاهی که پس از مدت‌ها فرصت حضور در ترکیب تیمش را به دست آورد، نتوانست مانع از شکست پورتو شود.

مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو که پس از پایان جام ملت‌های آسیا در اغلب بازی‌ها حتی در لیست نهایی تیم خود قرار نمی‌گرفت، با تصمیم «کونسیسائو» سرمربی پورتو در لیست این تیم برای دیدار با ویتوریا گیمارش قرار گرفت.

روزنامه «رکورد» در خصوص حضور طارمی در ترکیب نوشت: «کونسیسائو پس از چند بازی که نام طارمی را در لیست نهایی قرار نمی‌داد، تصمیم گرفت تا در این بازی مهم از مهاجم ۳۱ ساله ایرانی خود بهره ببرد. «اوانیلسون» مهاجم پورتو که در این فصل بیشتر به جای طارمی برای این تیم به میدان رفته است به دلیل محرومیت نتوانست پورتو را همراهی کند.»

مهدی قایدی جانشین احتمالی مهدی طارمی در لیگ برتر پرتغال 

در هفته هجدهم لیگ برتر امارات، تیم اتحاد کلباء که مهدی قایدی را در اختیار دارد، در استادیوم «شیخ حمدان بن راشد» مقابل «حتا» قعرنشین قرار گرفته است. مهدی قایدی که سه شب قبل در مرحله یک چهارم نهایی جام ریاست جمهوری فوتبال امارات نمایش درخشانی برای اتحاد کلباء مقابل العین داشت و موفق شد دو گل به ثمر رساند، در ترکیب تیمش برابر حتا حضور داشت.

ملی‌پوش ایرانی اتحاد کلباء که در ۱۷ مسابقه این فصل لیگ برتر امارات موفق شده هشت گل به ثمر رساند و سه پاس گل بدهد و دو پنالتی بگیرد در این دیدار هم به روند درخشان خود ادامه داد و توانست بازهم پاس گل بدهد و تیمش را صاحب ضربه پنالتی کند. این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک به سود الاتحاد به پایان رسید.

به دنبال درخشش قایدی در تیم ملی ایران و لیگ برتر امارات، روزنامه معتبر و پرتغالی اوجوگو با انتشار خبری در خصوص علاقه باشگاه‌های پورتو و براگا به مهدی قایدی خبر داد. این روزنامه با تیتر «وینگر ملی پوش ایرانی مورد علاقه براگا و پورتو خواهد بود» نوشت: «مهدی قایدی ۱۸ بازی ملی برای ایران دارد و در امارات متحده عربی بازی می‌کند.»

علاوه بر این روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات هم به عملکرد خیره‌کننده قایدی پرداخت و برای این لژیونر ایرانی لقب «جادوگر لیگ امارات» را انتخاب کرد و نوشت: «قایدی از بهترین بازیکنان لیگ در فصل جاری بوده است. او در ۲۵ بازی که برای اتحاد کلباء در فصل جاری به میدان رفته، موفق به زدن یازده گل و چهار پاس گل شده است.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها