|

درخواست برای تعلیق کمیته المپیک اسرائیل

روسا و دبیران کل سابق کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک، خواستار تعلیق به رسمیت شناختن کمیته المپیک اسرائیل شدند.

درخواست برای تعلیق کمیته المپیک اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، رؤسا و دبیران کل سابق کمیته ملی المپیک ایران در نامه ای به توماس باخ درخواست کردند تا حضور اسرائیل در کمیته بین‌المللی المپیک تعلیق شود.

روسا و دبیران کل سابق کمیته ملی المپیک کشورمان در نامه‌ای به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواستار تعلیق کمیته المپیک اسرائیل و برخورد شدید شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای توماس باخ
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک 
امیدواریم که حالتان خوب باشد و برایتان سلامتی و موفقیت را آرزو داریم.

در راستای اجرای منشور المپیک و ترویج صلح در جهان به عنوان یکی از اهداف جنبش المپیک و با توجه به فاجعه انسانی غزه، کشتار غیرنظامیان و حمله به بیمارستان‌ها و اماکن ورزشی، ما به عنوان رؤسا و دبیران کل سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران از شما می‌خواهیم با محکومیت شدید فاجعه انسانی در غزه، اقدامات فوری و ضروری را برای توقف حملات و کشتار کودکان، زنان و ورزشکاران و به طور کلی همه غیرنظامیان فلسطینی انجام دهید. 

طبق مواد 2، 4 و 5 منشور المپیک، از کمیته بین‌المللی المپیک درخواست می شود که به رسمیت شناختن کمیته ملی المپیک اسرائیل در IOC را تعلیق کند. 

با آرزوی بهبود صلح پایدار در سراسر جهان و سازماندهی پرشور رویدادهای المپیک. 

روسای سابق کمیته ملی المپیک ایران:

سید مصطفی هاشمی طبا

عیسی کلانتری 

حسین محلوجی 

رضا قراخانلو 

محمدعلی آبادی 

رضا صالحی‌امیری

دبیران کل سابق جمهوری اسلامی ایران: 

بهرام افشارزاده 

سیدنصرالله سجادی 

سیدامیر حسینی 

علی کفاشیان 

شاهرخ شهنازی 

کیکاووس سعیدی

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها