|

کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی‌ ایران پس از جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد قرار گرفت.

کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان جهان شد

به گزارش شبکه شرق، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان گزینشی المپیک توکیو از ۳۰ شهریور در سالن اشتارک آره‌نا شهر بلگراد آغاز و امشب یکشنبه به اتمام می رسد. تیم کشتی فرنگی ایران بدون احتساب نتایج سه وزن پایانی با کسب یک نشان طلا، یک نقره و ۲ برنز و ۸۷ امتیاز و ۱۷ امتیاز بیشتر از فرنگی‌کاران جمهوری آذربایجان در جایگاه نخست جدول قرار دارد اما با توجه به عملکرد نمایندگان ایران در سه وزن پایانی، شانسی برای قهرمانی ندارد.

جمهوری آذربایجان در روز پایانی با داشتن دو فینالیست و یک شانس برنز، می‌تواند حداقل ۴۶ امتیاز به‌دست آورد، اما تیم ملی فرنگی‌کشورمان که ۸۷ امتیاز دارد تنها در سه وزن پایانی محمدرضا گرایی را برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد داشت که نمی‌تواند حتی با کسب مدال برنز نیز تیم ایران را به قهرمانی برساند.

با توجه به جدول مسابقات در روز پایانی کشتی فرنگی، تکلیف جمهوری آذربایجان، ایران و ترکیه برای کسب جایگاه اول تا سومی مسجل شده است. تیم کشتی فرنگی ایران سال گذشته با هدایت «محمد بنا» در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ با کسب ۲ نشان نقره و یک برنز و کسب ۸۱ امتیاز به جایگاه چهارم رسیده بود.

شاگردان حسن رنگرز تاکنون صاحب یک نشان طلا توسط امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، یک نقره توسط علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، ۲ برنز پویا دادمرز در ۵۵ و محمد هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و یک عنوان پنجمی مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰کیلوگرم شده‌اند. با توجه به اینکه این رقابت بخشی از سهمیه المپیک نیز بشمار می‌رود با این وجود تاکنون سه سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰کیلوگرم برای کشورمان قطعی شده است. همچنین محمدرضا گرایی نیز می‌تواند عصر امروز در جدول شانس مجدد، ضمن کسب مدال برنز، چهارمین سهمیه المپیک را در وزن ۶۷ کیلوگرم را برای کشورمان بدست آورد.

تیم کشتی فرنگی ایران در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به سهمیه المپیک نرسید که باید نماینده‌های ایران در این اوزان شانس خود را در مسابقات قهرمانی آسیا یا انتخابی المپیک در استانبول ترکیه بیازمایند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها