|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت؛

پشت پرده انتقال مسی تا سرنوشت عجیب امباپه

خورخه ماس از دیگر سهامداران باشگاه اینتر میامی که ارتباط موثری برای این انتقال بازی کرد واصل کننده ارتباط آدیداس با مسی بود تا این ستاره آرژانتینی از افزایش سهام آدیداس نیز سود ببرد.

پشت پرده انتقال مسی تا سرنوشت عجیب امباپه
خبرنگار: سپهر خرمی

در هفته‌ای که گذشت راز انتقال عجیب مسی به امریکا و دست رد به سینه عربستانی‌ها فاش شد و در ادامه نیز چالش بزرگ امباپه ستاره فرانسوی پاریسی‌ها با تاجر قطری تبدیل به یک بحران پیچیده شده است که در ادامه درموردش خواهیم نوشت:

 

چرا مسی از ۱ میلیارد یورو گذشت؟

بکام یکی از سهامداران اصلی باشگاه اینتر میامی در سال ۲۰۱۴ حق "قانون بکام" در امریکا استفاده کرد و با پرداخت این مبلغ اندک، تیم اینتر میامی را در فلوریدا راه‌ انداخت. سال ۲۰۲۰ میامی اولین بازی‌اش را در ام‌ال‌اس انجام داد. در این فاصله با رشد چشم‌گیر لیگ ام‌ال‌اس ارزش اینتر میامی هم افزایش یافت. ارزش این باشگاه در حال حاضر ۵۸۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. حالا هم با آوردن لیونل مسی ارزش این سرمایه‌گذاری از این هم بیشتر خواهد شد. 

قانون بکام این است که اگر باشگاهی بخواهد یک سوپراستار در قامت بکام را خریداری کند این امتیاز را به بازیکن می‌دهد تا در آینده بتواند سهام یک تیم باشگاهی رو خریداری کند و بکام نیز با همین ترفند به تیم لس‌آنجلس گالکسی رفت تا بعدها این سهام را خدیداری کند.

خورخه ماس از دیگر سهامداران باشگاه اینتر میامی که ارتباط موثری برای این انتقال بازی کرد واصل کننده ارتباط آدیداس با مسی بود تا این ستاره آرژانتینی از افزایش سهام آدیداس نیز سود ببرد.

 

دیوید بکهام در مورد خرید لئو مسی: 

هیچگاه فکرشو نمیکردم که به عنوان مالک به اندازه دورانی که بازیکن بودم خوشحال شوم ، همان حس قهرمانی در الدترافورد و ومبلی را داشتم . ما بهترین بازیکن تاریخ را جذب کردیم و این بی‌نظیر بود 

زمانی که خرید مسی نهایی شد من و خانواده‌ام در ژاپن بودیم . ساعت ۵ صبح بود که گوشی من بی‌وقفه‌ روی ویبره مانده بود و زنگ میخورد . همسرم بیدار شد و با عصبانیت گفت واقعا؟! خاموشش کن!. یک لحظه صفحه گوشی را نگاه کردم و پیام را دیدم : "تمام شد ، مسی رو خریدیم ، همین الان خودشم تو مصاحبش اعلام کرد!". من و ویکتوریا از خوشحالی بلند شدیم و در موردش حرف زدیم و جشن گرفتیم!

 

تصمیم نهایی امباپه چیست؟

فردا راس ساعت ۸ صبح بند وفاداری ۶۶ میلیون یورویی کیلین امباپه فعال می‌شود و او می‌تواند این پول را از حساب خود برداشت کند و ضرر هنگفتی به پاریس و مالک قطری آن بزند. ماجرا از این قرار است که در قرارداد این ستاره فرانسوی قید شده اگر تا پایان قراردادش در پاریس بماند ۶۶ میلیون یورو پاداش برایش در تاریخ یک اگوست درنظر گرفته می‌شود.

ماجرای امباپه و ناصر الخلیفی زمانی پیچیده شد که کیلین حاضر نشد قراردادش را با پاریس تمدید کند تا بتواند فصل بعد به عنوان بازیکن رایگان راهی مادرید شود. حالا پاریسی‌ها درصدد هستند تا با کمک کیا جورابچیان ایجنت مطرح ایرانی به قیمت دریافت ۲۲۵ میلیون یورو این بازیکن را به رئال‌مادرید بفروشند. باید دید پرز در نهایت زیر بار پرداخت این رقم می‌رود یا خیر؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها