|

ورزش جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییر اسپانسر النصر تا جدال پاریسن‌ژرمن با رئال‌مادرید

در هفته‌ای که گذشت مالک قطری پاری‌سن ژرمن اعلام کرد امباپه را به لیورپول یا یونایتد خواهد فروخت.

از تغییر اسپانسر النصر تا  جدال پاریسن‌ژرمن با رئال‌مادرید
خبرنگار: سپهر خرمی

در ادامه برند نایکی، با حمایت رونالدو اسپانسرینگ جدید باشگاه النصر شد و ورزشگاه نیوکمپ قرار است در بازسازی جدید به 115 هزار نفر برسد.

 

رونالدو اسپانسر النصر را عوض کرد!

یکی از مشهورترین برندهای دنیای ورزش اسپانسر باشگاه النصر عربستان شد.  باشگاه النصر عربستان به شکل رسمی از شروع همکاری با نایکی خبر داد. این کمپانی آمریکایی قرار است از فصل آینده پیراهن های النصر را تولید کند. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی النصر نقش مهمی در ایجاد این همکاری داشته است. النصر برای برگزاری تور پیش فصل خودش به پرتغال سفر کرده است. 

تا پیش از این، باشگاه شهر ریاض لباس‌های برند Dunues را می‌پوشید که یکی از معتبرترین برندهای ورزشی در جهان عرب است و به خصوص از زمانی که ستاره اهل مادیرا به النصر پیوست، در سراسر جهان شناخته شد.

کریستیانو یک قرارداد مادام العمر کفش ورزشی با نایکی امضا کرده و این کمپانی در سال 2003 و زمانی که او هنوز بازیکن اسپورتینگ لیسبون بود، شروع به تهیه کفش ورزشی برای برنده پنج توپ طلا کرد و تا سال 2016، 30 کفش مرکوریال سوپرفلای عرضه کرد.

 

پاریسن‌ژرمن از پرز کینه گرفت

نشریه سان فاش کرده مالک قطری باشگاه پاریسن‌ژرمن از تعلل فلورینتو پرز مدیرعامل باشگاه رئال مادرید برای جذب کیلین امباپه بشدت شاکی است و شخصا به باشگاه لیورپول و منچستر یونایتد پیغام داده تا در ازای پرداخت ۲۵۰ میلیون یورو، امباپه را به یکی از این دو تیم خواهد فروخت! باتوجه به اینکه قرارداد امباپه فصل آتی به پایان می‌رسد مالک قطری نمی‌خواهد این بازیکن را رایگان در اختیار رئال مادرید قرار دهد و از کنار امباپه میخواهد حداقل ۲۵۰ میلیون یورو بدست بیاورد.

پرز هفته گذشته اعلام کرد دیگر فعالیتی در فصل نقل و انتقالات نخواهد داشت اما ظاهرا این حرف یک خبرسازی رسانه‌ای از سوی پرز بوده و او همچنان قصد دارد امباپه یا ولاهوویچ را به مادرید بیاورد.

 

آغاز بازسازی نئوکمپ

بازسازی نیوکمپ هدف تمامی رؤسای بارسلونا بوده است که در نهایت در دوره بارتومئو قدم مهمی برای شروع این پروژه برداشته شد. نیوکمپ جدید حدود ۱۱۰ هزار تماشاگر در خود جای خواهد داد و به عنوان بزرگترین ورزشگاه اروپا، جایگاه و موقعیت خودش را تثبیت خواهد کرد. این استادیوم در برابر آب و هوای نامساعد سرپوشیده خواهد بود و صندلی‌ها نمایی ایده‌آل از استادیوم با حضور پرده‌های غول پیکر خواهند داشت.

رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها نیز بازسازی و مدرن تر می‌شوند، تا جای لوکس و لاکچری برای بازدید کنندگان داشته باشد. صندلی‌های VIP را تا ۵٪ افزایش می‌دهند تا درآمد بیشتری کسب کنند. افزایش صندلی‌های VIP نقش مهمی خواهد داشت. رئال در حال حاضر از صندلی‌های VIP سالانه ۴۳ میلیون یورو درآمد دارد درحالیکه درآمد بارسا از بخش VIP فقط ۱۲ میلیون یورو است.

سالن پالائو بلوگرانا یک سالن سرپوشیده متعلق به باشگاه است که در آن مسابقات هندبال، بسکتبال، هاکی و فوتسال و جشن و جلسات مجمع عمومی برگزار می‌شود. این سالن دارای ۷ هزار و ۴۸۵ صندلی است که در سال ۱۹۷۱ ساخته و افتتاح شد. باشگاه قصد دارد در این پروژه عظیم، یک سالن کاملاً مجهز به آخرین فناوری با ظرفیت ۱۵ هزار تماشاگر بسازد.

پروژه اسپای بیش از یک پروژه برای باشگاه هم برای باشگاه هم برای شهر بارسلون یک میراث است. به این ترتیب امکانات اطراف شهرک ورزشی نیز افزایش می‌یابد. تا سالانه بازدید کنندگان بیشتری داشته باشد. باشگاه به دنبال ساخت هتل‌های بیشتر در اطراف نیوکمپ است.

ساخت ورزشگاه یوهان کرایوف قبلاً انجام شده است. این استادیوم که به افتخار اسطوره باشگاه ساخته شده، در آگوست ۲۰۱۹ بصورت رسمی افتتاح شد. این استادیوم جایگزین مینی استادیوم بود. استادیوم کرایوف می‌تواند حدود ۶ هزار تماشاگر را در خود جای دهد و برنامه دولت جدید باشگاه افزایش ۸۰۰ درصدی ظرفیت ورزشگاه است. یعنی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر امکانات این ورزشگاه نیز مانند سایرین توسعه خواهد یافت. همچنین تا زمان اتمام بازسازی نیوکمپ، بازی‌ها در این استادیوم انجام خواهد شد. 

در مجمع عمومی برگزار شده، اعضا به تأمین مالی این پروژه با مبلغ تخمینی ۱.۵ میلیارد یورو رأی مثبت دادند. این پروژه در تابستان ۲۰۲۲ شروع شده و انتظار می‌رود تا ۳ سال دیگر تمام شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها