|

حجتی که حجت را بر هواداران و وزارت ورزش تمام کرد

کریمی و چالشی به نام «جان نثار» استقلال

تجربه ثابت کرده هیچ مدیری با لیدرهای اجاره ای و بنرهای سفارشی به هدف نمی رسد. چه بسا این راهی است که پیش تر هم توسط افرادی آزمایش شد اما نه تنها نتیجه مناسبی نداشت بلکه آنها را به سمت پرتگاه هدایت کرد.

کریمی و چالشی به نام «جان نثار» استقلال

عصر پنجشنبه برای گروهی از هواداران استقلال همچون غروب جمعه دلگیر بود! برای آنهایی که توسط چند اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و نفراتی که از نزدیک شاهد این اتفاق تلخ و گزنده بودند. استقلالِ جواد نکونام برای لیگ برتر بیست و سوم استارت زد و همه چیز از جمله حضور پر شور تعدادی از هواداران زن و مرد، برای تجربه ساعاتی دلگرم کننده و امیدبخش مهیا بود اما قدرتنمایی چند اراذل و اوباش و محکومان سابقه دار همه چیز را بهم ریخت. در این بین قاب هایی باورنکردنی هم توسط عکاسان ثبت شد؛ جلسه سرپایی حجت کریمی با شروری معروف و جنجالی. گرچه پس از اتفاقات تلخ تمرین استقلال و ضرب و شتم چند هوادار معترض، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای تلاش کرد حضور اراذل را متوجه مدیران پیشین این باشگاه کند اما آنچه مشخص است اینکه کتک‌کاری رخ داده به دلیل شعارهایی بود که علیه سرپرست باشگاه استقلال سر داده شد.

تجربه ثابت کرده هیچ مدیری با لیدرهای اجاره ای و بنرهای سفارشی به هدف نمی رسد. چه بسا این راهی است که پیش تر هم توسط افرادی آزمایش شد اما نه تنها نتیجه مناسبی نداشت بلکه آنها را به سمت پرتگاه هدایت کرد. حجت کریمی با رصد فضای هواداری می دانست که حاشیه امنیت ندارد و ممکن است در نخستین جلسه تمرینی، شاهد شعارهای هواداران علیه خودش باشد. با این اوصاف به نظر می رسد او سعی داشت میخش را محکم بکوبد اما احتمالا آخرین میخ را به تابوت مدیریت خود کوبید. اصلا بیایید خوشبین باشیم و بگوییم نصب بنرها در کمپ ناصر حجازی از جمله بنری با عکس حجت کریمی که روی آن نوشته شده بود:«جان نثار استقلال»، به دستور خود سرپرست باشگاه نبوده و پای مگسان دور شیرینی و افراد سودجو در میان است. چه تناقض عجیبی! این اتفاق در کمپی افتاد که به نام ناصر حجازی است و یکی از خصوصیات بارز این اسطوره، مبارزه با چاپلوسی و تملق گویی بود. 

عجب دنیای وارونه ای! کسی که در فجایع مدیریتی یکی دو سال اخیر استقلال با سمت هایی چون عضو یا رئیس هیات مدیره حضور داشته، هر چه هست قطعا جان نثار استقلال نیست. البته نارضایتی هواداران استقلال از حجت کریمی دلایلی جز اتفاقات عصر پنجشنبه دارد. او بر سر جذب مربی و بازیکن خارجی، تناقض گویی هایی داشته و در نهایت هم سیلوا یکی از مهم ترین مهره های استقلال در فصل گذشته قراردادش را فسخ کرد. از سویی او چندی پیش در اظهارنظری که بیشتر شبیه خودزنی علیه استقلال بود، ریکاردو ساپینتو را دائم الخمر نامید و باعث جنجالی بیهوده شد.

واقعیت است که هیچ مدیر یا مسئولی با جملات و وعده های پوپولیستی یا توسل به زور، نه محبوب شده و نه مقبول. چه‌بسا این فاکتورهای ارزشمند و مهم هیچ تناسبی با زور و اجبار ندارند. حجت کریمی راه را با سرعت خیره‌کننده‌ای اشتباه رفت. او حجت را بر هواداران استقلال و البته وزیر ورزش تمام کرد؛ من مدیر مناسب و شایسته ای برای این باشگاه بزرگ و پرهوادار نیستم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها