|

فوتبال جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از خداحافظی صخره سوئدی تا قرارداد وحشتناک بنزما با حمایت دولت عربستان

لئو مسی به بارسلونا برمی‌گردد؟ بعد از مذاکره حضوری پدر مسی و لاپورتا شایعات بازگشت مسی به بارسلونا قوت گرفت اما ستاره آرژانتینی یک دغدغه مهم دارد و آن بی‌اعتمادی به لاپورتا است.

از خداحافظی صخره سوئدی تا قرارداد وحشتناک بنزما با حمایت دولت عربستان
خبرنگار: سپهر خرمی

در هفته‌ای که گذشت ستارگان فوتبال دنیا نقش اصلی را در سوژه‌های ورزشی داشتند. کریم بنزما حرف‌های خودش را نقض کرد و راهی عربستان شد؛ مسی تا کمتر از ۴۸ ساعت آینده تیم جدیدش را معرفی می‌کند و مهاجم سوئدی میلان در سن ۴۱ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا هوادارانش را شوکه کند.

 

سرنوشت مسی ۴۸ ساعت دیگر مشخص می‌شود

لئو مسی به بارسلونا برمی‌گردد؟ بعد از مذاکره حضوری پدر مسی و لاپورتا شایعات بازگشت مسی به بارسلونا قوت گرفت اما ستاره آرژانتینی یک دغدغه مهم دارد و آن بی‌اعتمادی به لاپورتا است.

پدر لیونل مسی، خورخه، اعتراف کرد پسرش «دوست دارد» به بارسلونا بازگردد. البته اگر توافقی که برای همه طرف‌ها مناسب باشد صورت بگیرد.

اما شخص مسی نگران این مساله است که لاپورتا بار دیگر با او بازی کند و باتوجه به اینکه فرصت پیشنهاد تاریخی الهلال عربستان به مسی کمتر از ۷ روز دیگر به پایان می‌رسد مسی نمی‌خواهد این پیشنهاد نیز از کف برود! پیشنهاد ۴۰۰ میلیون یورویی الهلال به مسی موضوعی است که عربستانی‌ها گفته‌اند فقط تا ۷ روز صبر می‌کنند.

نزدیک مسی اعلام کرده‌اند کمتر از ۴۸ ساعت دیگر مسی با انتشار بیانیه‌ای از تیم بعدی خود رونمایی خواهد کرد. یا بارسلونا یا الهلال عربستان با شکستن رکورد تاریخ فوتبال در نقل و انتقالات!

 

ساعتی یک میلیارد برای بنزما در عربستان!

کریم بنزما که تا سه روز پیش اعلام کرده بود حضورش در عربستان صرفا یک شوخی مجازی است با عقد قراردادی ۲۰۰ میلیون یورویی به الاتحاد عربستان پیوست. دولت عربستان قرار است این هزینه را تقبل کند و باشگاه عربستانی نقشی در پرداخت این پول نخواهد داشت. بن سلمان به بنزما گفته هرگونه تجارت قانونی که تمایل داشت می‌تواند در این کشور راه‌اندازی کند و هر تبلیغاتی که از چهره بنزما استفاده کند ۱۰۰درصدش به او می‌رسد و باشگاه سهمی نخواهد برد.

 قرارداد دوساله بنزما با الاتحاد به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال سعودی( بیش از 20 هزار میلیارد تومان) است. دستمزد سالیانه‌اش 800 میلیون ریال(بیش از 10 هزار میلیارد تومان) است.

دستمزد ماهیانه کاپیتان رئال در الاتحاد 66 میلیون ریال(بیش از 900 میلیارد تومان) است. بنزما هفته ای 14 میلیون رئال(بیش از 200 میلیارد تومان)، روزانه 2 ملیون ریال( بیش از 26 میلیارد تومان) و ساعتی 88 هزار ریال(بیش از  یک میلیارد تومان) به جیب می‌زند.

 

پایان صخره‌ی ۴۱ ساله‌ی سوئدی

زلاتان ابراهیمویچ، بازیکن سوئدی باشگاه آث‌میلان ایتالیا، در ۴۱ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد و به دوران ۲۴ ساله بازی‌ در این رشته، به عنوان یکی از جذاب‌ترین و درخشان‌ترین بازیکنان دنیای مدرن فوتبال، پایان داد.

این فوتبالیست پس از آخرین بازی‌اش، که یکشنبه (۴ ژوئن)، در ورزشگاه سن سیرو در میلان برگزار شد، به تماشاگران گفت: «من با فوتبال خداحافظی می‌کنم، اما نه با شما.»

آمار زلاتان چنان شگفت‌انگیز است که قطعا در قامت او بازیکنان زیادی نبودند که چنین آماری را ثبت کنند. او در مجموع ۵۱۱ گل برای باشگاه‌هایی از جمله آژاکس، یوونتوس، آث میلان، اینترمیلان، بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و منچستر یونایتد به ثمر رساند. زلاتان در چهار کشور قهرمان لیگ‌های ملی شد.

ابراهیمویچ دومین دوره حضور در آث میلان را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. او که در سال ۲۰۱۱ با آنها فاتح سری آ شده بود، فصل گذشته به آنها کمک کرد تا بار دیگر این عنوان را کسب کنند.

اما در پی یک رشته مصدومیت‌ها، اوفصل گذشته تنها ۴ بار برای میلان بازی کرد که فقط یک بازی به طور کامل در زمین بود. یکی از ناراحتی‌های زلاتان ناکامی او با تیم ملی سوئد بود که نتوانست عنوان خاصی را با پیراهن این کشور کسب کند و حتی در جام‌جهانی ۲۰۲۰ قطر نیز آنها غایب بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها