|

فوتبال آلمان در هفته‌ای که گذشت؛

از اشتباه محاسباتی هواداران هامبورگ، برکناری مدیران بایرن بعد از قهرمانی در بوندسلیگا تا خون دادن هواداران برای جلوگیری از ورزشکستگی

تیم فوتبال هامبورگ با پیروزی در هفته پایانی بوندسلیگا ۲ در آستانه صعود مستقیم به بوندسلیگا یک بود؛ هواداران این تیم بعد از سوت پایان مسابقه باتوجه به نتیجه تیم هایدنهایم که با حساب دو بر یک از حریف خود تا دقیقه ۹۳ عقب بود، به زمین ریختند و به شادی پرداختند.

از اشتباه محاسباتی هواداران هامبورگ، برکناری مدیران بایرن بعد از قهرمانی در بوندسلیگا تا خون دادن هواداران برای جلوگیری از ورزشکستگی
خبرنگار: سپهر خرمی

در این هفته؛ فوتبال آلمان با قهرمانی بایرن‌مونیخ به پایان رسید اما حواشی این باشگاه پایان ندارد. از سوی دیگر در بوندسلیگا دو نیز اتفاقات عجیبی رخ داد که مشابهش را ۷ سال پیش در لیگ ایران داشتیم. در دنیا شنیده بوده‌اید هواداران تیمی خون بدهند تا باشگاهشان ورشکست نشود؟ پس این گزارش را بخوانید:

 

اتفاقات باورنکردنی در باشگاه بایرن‌مونیخ

بعد از قهرمانی ثانیه‌های پایانی بایرن در بوندسلیگا، اولی کات و حسن صالح حمیدزیچ مدیران این باشگاه فوری از سمت خودشان برکنار شدند. حالا اخبار عجیب‌تر دیگری منتشر شده است. نشریه بیلد خبری را دقایقی پیش منتشر کرد مبنی بر اینکه توخل در آستانه استعفا دادن است. بعد از اخراج کان و حسن صالح حمیدزیچ، توخل در جمعی خصوصی گفته حامیان اصلی‌اش را از دست داده و دیگر به صلاح نیست در این تیم بماند.

 ماجرا اما به همینجا ختم نمی‌شود و ظاهرا مدیران بایرن قصد دارند درصورت استعفای توخل، ژابی آلونسو را به عنوان سرمربی فصل بعد بایرن معرفی کنند.

باتوجه به اینکه بایرلورکوزن سهمیه اروپایی نگرفت بعید نیست این اتفاق شگفت‌انگیز رخ دهد. نکته مهم این است که آلونسو از طرفداران بزرگ "کنراد لایمر" مدیر جدید بایرنی‌ها است و سناریو ظاهرا طوری پیش می رود که آلونسو سرمربی بعدی بایرن مونیخ باشد.

 

اتفاق مشابه در ورزشگاه یادگار امام تبریز این‌بار در آلمان

تیم فوتبال هامبورگ با پیروزی در هفته پایانی بوندسلیگا ۲ در آستانه صعود مستقیم به بوندسلیگا یک بود؛ هواداران این تیم بعد از سوت پایان مسابقه باتوجه به نتیجه تیم هایدنهایم که با حساب دو بر یک از حریف خود تا دقیقه ۹۳ عقب بود، به زمین ریختند و به شادی پرداختند. در واقع همان اتفاقی که هفت سال پیش در تبریز رخ داد و هواداران تراکتور با علم به اینکه سپاهان در اصفهان شکست خورده جشن قهرمانی برپا کردند این‌بار در آلمان شاهد این رخداد عجیب بودیم. اما این پایان کار نبود و تیم هایدنهایم در دقایق ۹۵ و ۹۹ دو بار گلزنی کرد تا با برتری سه بر دو جواز صعود مستقیم به بوندسلیگا یک را بگیرد و جانشین هامبورگی شود که هوادارانش درحال شادی کردن بودند!

حالا هامبورگ باید در مرحله پلی‌آف برای صعود به بوندسلیگا یک در دو دیدار رفت و برگشت با اشتوتگارت مصاف کند.

 

هوادارانی که خون دادند تا باشگاه زنده بماند

صحبت از باشگاه یونیون برلین است که تا همین ۴ سال پیش اصلا در بوندسلیگا یک حضور نداشتند اما حالا سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند. آنها بی‌شک متعصب‌ترین و متعهدترین هواداران دنیا را دارند. اگر باور ندارید این چند خط را همراه باشید. در سال ۲۰۱۹ باشگاه یونیون برلین درحال ورشکستگی بود که هواداران رسمی باشگاه اعلام کردند خون خود را اهدا میکنند و چند یورویی که دولت آلمان بابت اهدا خون به افراد اهدا می کند را به حساب باشگاه واریز میکنند‌‌. هواداران یونیون برلین اغلب کارگرات جنوب برلین هستند. همچنین هواداران یونیون برلین از مدیران باشگاه درخواست کردند که برای بازسازی ورزشگاه، کارگر استخدام نکند چون خود آنها حاضر هستند رایگان ورزشگاه را با نظارت مهندسین سازه بازسازی کنند و همین اتفاق نیز رخ داد. طی ۵ سال این اتفاقات برای باشگاه یونیون برلین افتاد:

سقوط های پیاپی در سال های 2004 و 2005

هواداران بیش از 140000 ساعت کاری رایگان برای بازسازی استادیوم انجام دادند

اولین صعود به بوندسلیگا در سال 2019

حذف آژاکس از لیگ اروپا

 برای اولین بار سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها