|

بهترین وب سایت ها درباره کوهنوردی کدامند؟ معرفی 10 وب سایت عالی

معرفی بهترین وب سایت ها درباره ورزش کوهنوردی به همراه جزییات کاربردی و توضیحات

بهترین وب سایت ها درباره کوهنوردی کدامند؟ معرفی 10 وب سایت عالی

کوهنوردی یکی از ورزش های محبوب در کشور ماست. ایرانیان از دیرباز میل و علاقه زیادی به طبیعت داشتند و کوهستان همواره در ادبیات ما نمود داشته است. از فواید بیشمار کوهنوردی نیز می توان به سلامتی، افزایش آمادگی جسمانی و روحی، بهبود عزت نفس، خلق و خو و موارد دیگر اشاره نمود. با این وجود کسب اطلاعات در این رابطه برای خیل عظیم علاقمندان اهمیت دارد، بنابراین ما در این مقاله بر آن شدیم تا بهترین سایت های حوزه کوهنوردی را در زمینه های مختلف معرفی نماییم. در هر مورد نیز سعی بر آن شده است تا خصوصیات سایت مورد نظر معرفی شود تا خوانندگان بتوانند بهترین ها را بشناسند.

بهترین سایت های کوهنوردی

موج کوه

وب سایت موج کوه بدون شک بهترین وب سایت در حوزه کوهنوردی به زبان فارسی شناخته می شود. شما می توانید در این وب سایت مطالب گسترده ای درباره کوه های ایران و جهان، بهترین کوهنوردان، اخبار کوهنوردی، روش های تمرین برای کوهنوردی، نکات آموزشی و غیره بیابید. به جرات می توان گفت که هیچ سایتی تا به این حد در زمینه کوهنوردی کامل نبوده است. به غیر از کوهنوردی در موج کوه مطالب زیادی در خصوص سنگنوردی، آمادگی جسمانی، بدنسازی، دویدن، دوچرخه سواری و سایر ورزش ها ارایه شده است.

شما همچنین می توانید لوازم کوهنوردی مورد نیاز خود را از بخش فروشگاه موج کوه به آدرس https://mojekooh.com/shop/ بیابید. در این فروشگاه انواع تجهیزات مرتبط با این رشته از قبیل کوله پشتی، کاپشن و شلوار کوهنوردی، لوازم فنی و دیگر موارد ارایه می گردد. شما در خرید از موج کوه امکان مشاوره، تعویض و عودت خریدهای انجام شده را نیز دارید.

وب سایت فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

وب سایت فدراسیون کوهنوردی از دیگر سایت های مفید در این رشته ورزش هست. در وب سایت فدراسیون کوهنوردی می توانید اهم اخبار کوهنوردی در بخش داخلی، گزارش ها، اطلاعیه ها و دیگر موارد را مطالعه کنید. همچنین شما برای ثبت نام شرکت در کلاسهای رسمی آموزش کوهنوردی و رزرو خوابگاه در پناهگاه های کوهنوردی کشور باید به این سایت مراجعه کنید.

مونتین فورکست

یکی از بزرگترین خطرات کوهنوردی آب و هوای خراب و طوفان است که بسیاری از حوادث به دلیل همین مورد رخ داده اند. آگاهی از شرایط آب و هوایی پیش رو برای جلوگیری از درگیر شدن و مواجهه با طوفان کوهستان ضرورت دارد. وب سایت mountain-forecast یکی از وب سایت های هواشناسی می باشد که دسترسی به پیش بینی آب و هوا به صورت رایگان را برای چند روز آتی ارایه می دهد. در این وب سایت می توانید آب و هوای قله های مختلف ایران مانند توچال، دماوند، علم کوه و سبلان را ملاحظه کنید. از جزییات قابل بررسی در مونتین فورکست می توان به میزان دمای هوا، شدت و جهت باد، میزان بارش و نقشه های آب و هوایی اشاره کرد. همچنین شما می توانید در این وب سایت آب و هوای ارتفاعات مختلف یک کوه را بررسی نمایید.

بریم کوه

سایت بریم کوه نیز یکی از سایت های مفید دنیای کوهنوردیست. در وب سایت بریم کوه انواع دوره های آموزشی کوهنوردی به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین باشگاه ها و گروه های مختلف در این وب سایت برنامه های کوهنوردی خود را ارایه می کنند که از این طریق می توانید جهت ثبت نام در این برنامه ها و دوره ها اقدام نمایید.

متابلو

Metalue یک سایت دیگر در زمینه هواشناسی است که پیش بینی های دقیقی ارایه می دهد. در این سایت نیز پیش بینی آب و هوای کوه های مختلف ایران مانند دماوند و غیره را می توانید داشته باشید. از جمله موارد قابل بررسی در متابلو دمای هوای، شرایط جوی مانند آفتابی یا ابری بودن هوا، میزان بارش، جهت وزش باد، دمای هوای حسی، متوسط سرعت باد و همچنین میزان دقت پیش بینی آب و هوا هستند.

Summitpost

وب سایت سامت پست از معتبرترین سایت های کوهنوردی به زبان انگلیسی می باشد. در این وب سایت درباره بسیاری از قلل جهان از جمله مرتفع ترین کوهها اطلاعات کافی و به روزی وجود دارد. در صورتی که قصد دارید راهی کوه های خارج از کشور شوید حتما به سامت پست سربزنید.

Explorersweb

Explorersweb یکی از بهترین سایت ها در حوزه اخبار کوهنوردی جهان است که همه روزه با آخرین مطالب و اخبار به روزرسانی می گردد. آخرین اخبار بهترین کوهنوردان جهان را در این سایت جستجو کنید.

وب سایت باشگاه اسپیلت

از ویژگی های وب سایت باشگاه اسپیلت این است که بسیاری از گزارش صعودهای قلل مختلف ایران را در آن می توانید بیابید و از این روی می تواند راهنمای خوبی برای صعود بعدی شما باشد.

Alpinist

سایت آلپینیست همانطور که از نامش پیداست به حوزه کوهنوردی سبکبار و سبک آلپی تمرکز می کند. در این وب سایت مطالب گسترده ای درباره بهترین صعودها و به روزترین تلاش ها در کوهنوردی ارایه شده است.

کوهنوردی

در وب سایت کوهنوردی درباره بسیاری از مسیرهای گردشگری، قله نوردی و طبیعت گردی توضیحات کاملی ارایه گردیده است.

در این مقاله به بررسی برخی از بهترین وب سایت های کوهنوردی پرداختیم. به یاد داشته باشید که کوهنوردی نیاز به آموزش، آمادگی جسمانی و کسب تجربه دارد. در غیر این صورت ورزشی خطرناک به شمار می رود که آسیب های جدی و حتی خطر مرگ به همراه خواهد داشت.  

کوهنوردی

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها