|

استقلالِ بیرون و درون زمین؛ بمب و ساعت!

تیمی که داخل زمین به هیچ حریفی باج نداد و نباخت، در مواجهه با مدیریت باشگاه و البته در سطح بالاتر وزارت ورزش، متحمل شکستی تاریخی و تلخ شد.

حدود یک دهه ناکامی آبی‌های پایتخت، فصل گذشته با کارگردانی یک نام آشنا به پایان رسید. فرهاد مجیدی کات داد و سکانس جدید و البته شیرین برای استقلالی‌ها آغاز شد؛ قهرمانی بدون حتی یک شکست. امسال هم ریکاردو ساپینتو حسابی دل استقلالی‌ها را به دست آورده و برایشان دلبری می‌کند. گرچه مرد پرتغالی بی‌شکست نیست و تا پایان هفته بیست و ششم، ۳ شکست را متحمل شده اما فوتبالی که تیمش ارائه می‌دهد، آنقدر چشم‌نواز است که تحسین کارشناسان و هواداران را به همراه داشته است.

این مهم در شرایطی رقم خورده که اوضاع بیرون زمین با داخل اصلا قابل مقایسه نیست. کافی است جهت دوربین از مستطیل سبز به سمت ساختمان باشگاه تغییر کند؛ بی‌تردید شاهد تصویری تار، مبهم و آزاردهنده خواهیم بود و به تبع همین وضعیت، یک رسوایی بزرگ برای فوتبال‌مان رقم خورد.

تیمی که داخل زمین به هیچ حریفی باج نداد و نباخت، در مواجهه با مدیریت باشگاه و البته در سطح بالاتر وزارت ورزش، متحمل شکستی تاریخی و تلخ شد. تیمی که قرار بود خود را برای ماجراجویی جدید و کسب ستاره سوم در آسیا آماده کند حالا مجبور است از جعبه جادویی نظاره‌گر تلاش تیمی باشد که جایگزین آنها در مسابقات قاره‌ای خواهد شد!

تا مدت‌ها که صحبت از لیگ قهرمان آسیا شود، هواداران استقلال یاد فتح‌الله‌زاده و البته دیگر مدیرانی چون آجورلو و سجادی می‌افتند که با مجموعه‌ای از اشتباهات، تصمیمات و اهمال‌کاری‌‌ها، سیاهی به بار آوردند و هواداران و بازیکنان را تا تونل وحشت همراهی کردند.

فتح الله زاده که به گفته خودش سالها پیش مدیر محبوب آبی‌ها بود و هواداران در ورزشگاه شعار می‌دادند "فتح‌الله فتح‌الله دوست داریم به مولا"، روزهایی را پشت سرگذاشت که هواداران برای برکناری یا استعفایش، لحظه شماری می‌‌کردند. مدیری که در مقاطع پیشین با خریدهایش در دل هواداران جا باز کرد و سالها پُز ترکاندن بمب‌هایش را می‌داد، این بار در زمان او و به خاطر پرداخت نکردن مطالبات استراماچونی، بمبی به مراتب مخرب‌تر و پرسروصداتر ترکید. گرچه با رفتن فتح‌الله‌زاده و سرپرستی حجت کریمی به یکباره پرداخت بدهی‌ها با وساطت سجادی وزیر ورزش، سرعت گرفت و پنجشنبه اعلام شد که مطالبات استراماچونی و دیگر طلبکاران چون پادووانی، پرداخت شده تا بدین ترتیب حداقل از اتفاقات بد بعدی همچون بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و کسر امتیاز جلوگیری شود.

تمام این‌ها در حالی است که در سمت مقابل بازیکنان تحت هدایت ساپینتو، عملکردی چون ساعت دارند؛ منظم و دقیق. بدون توجه به آنچه در ساختمان مدیریت می‌گذرد. احتمالا این برای نخستین‌بار است که مسائل حاشیه‌ای و مشکلات باشگاه، تاثیر محسوسی روی بازیکنان و کادرفنی نداشته. البته این به خاطر مدیریت خوب و حرفه‌ای ساپینتو و همکارانش است که اجازه نداده‌اند مشکلات بیرونی باشگاه روی راندمان بازیکنان تاثیر منفی بگذارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها