|

از سیاسی‌ترین گل تاریخ تا پرهزینه‌ترین اخراج لیگ برتر

بریتانیا بین این کشور و آرژانتین برسر مالکیت سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا در جنوب اقیانوس اطلس شامل جزایر فالکلند و جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی درگرفت.

از سیاسی‌ترین گل تاریخ تا پرهزینه‌ترین اخراج لیگ برتر

سپهر خرمی- فوتبال دنیا در یک هفته اخیر شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بود؛ کمتر کسی تصور می‌کرد مسی با کسب قهرمانی در جهان، در باشگاه‌ش توسط هواداران هو شود. از سوی دیگر سالروز درگیری نظامی دولت بریتانیا با آرژانتین است که گل مارادونا را بیش از پیش خاص کرده است. همچنین از اخراج پرهزینه پاتر نیز تباید غافل شد.

 

سالروز سیاسی‌ترین گل تاریخ

جنگ فالکلند جنگی اعلان‌نشده بود که در سال ۱۹۸۲ در زمان نخست‌وزیری مارگارت تاچر در

بریتانیا بین این کشور و آرژانتین برسر مالکیت سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا در جنوب اقیانوس اطلس شامل جزایر فالکلند و جزایر جورجیای جنوبی و ساندویچ جنوبی درگرفت. جزایر فالکلند ۴۰۰ کیلومتر با سواحل آرژانتین فاصله دارند و انگلیس از سال ۱۸۳۳ بر این جزایر حاکمیت دارد. این نبرد ۷۴ روز ادامه داشت و به مرگ ۲۵۵ بریتانیایی و ۶۴۹ آرژانتینی و ۳ نفر از ساکنان فالکلند انجامید. این جنگ در ۲ آوریل ۱۹۸۲ برای باز پس گیری جزایر فالکلند توسط آرژانتین آغاز شد.

دیه‌گو مارادونا اما در جام‌جهانی ۱۹۸۶ در تقابل با تیم ملی انگلیس دو گل زد که یکی از آن‌ها با ضربه مسلم دست بود اما داور اعلام خطای هند نکرد. مارادونا بعد از این مسابقه در کنار جمله‌ی معروف "دست خدا" گفت: من مقابل انگلیس به فکر مالویناس بودم؛ از نظر احساسی تک تک بازیکنان انگلیس را مقصر آنچه در آن جزیره رخ داده بود، می‌دانستم".

 

اخراج گران‌قیمت!!!

گراهام پاتر سرمربی تیم فوتبال چلسی پس از تکرار نتایج ضعیف و قرارگرفتن تیم در نیمه پایینی جدول، بعد از شکست خانگی مقابل استون‌ویلا اخراج شد.

به نقل از اسکای اسپورت؛ با توجه به قرارداد طولانی مدت پاتر با چلسی که هنوز 4.5 سال از آن باقی مانده، اخراج زودهنگام او می تواند برای این باشگاه لندنی بسیار پُرهزینه شود چراکه پاتر از این حق برخوردار است که کل دستمزدش تا پایان قرارداد که مبلغ 55 میلیون پوند می‌شود را به عنوان غرامت از باشگاه درخواست کند!!!

گراهام پاتر فقط ۳۶٪ بازی‌های تحت هدایت چلسی را با برد به پایان رساند؛ از ۳۱ مسابقه تنها ۱۲ برد کسب کرد و ۸ شکست و ۱۱ تساوی را در کارنامه دوران حضورش در چلسی به یادگار گذاشت!

 

مسی منفور در فرانسه؛ محبوب در اسپانیا و عربستان

یکشنبه شب تیم فوتبال پاریسن‌ژرمن با شکست یک بر صفر مقابل لیون به روند نتایج ضعیفش در هفته‌های اخیر ادامه داد. لئو مسی برای دومین هفته پیاپی در ورزشگاه خانگی پاریسی‌ها از سوی هواداران این تیم "هو" شد تا بار دیگر ثابت شود او یکی از بازیکنان منفور این باشگاه است. هواداران تیفوسی پاریس معتقد هستند او برخلاف تلاشی که در تیم ملی آرژانتین می‌کند برای تیم باشگاهی‌اش اصلا انگیزه ندارد. شایعات هر روز قوی‌تر می‌شود؛ از یک سو رسانه‌های عربستانی هر روز یک خبر با رنگ و لعاب منتشر می‌کنند که مسی با الهلال یا الاتحاد عربستان به توافق رسیده؛ از سوی دیگر ژاوی و لاپورتا می‌گویند علاقه زیادی به بازگشت مسی به بارسلونا دارند. در هر صورت آنچه مشخص است اینکه مسی قطعا فصل آتی در پاریس نخواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها