|

ورزش دنیا در هفته‌ای که گذشت؛

از خودروی ۱۵ میلیون یورویی تا اخبار خاص درمورد کریس

در هفته‌ای که گذشت دنیای ورزش اتفاقات جذابی را تجربه کرد که فوتبال سهم کمی از آن را دارا است. تولد ۳۸ سالگی رونالدو را از این منظر بررسی کردیم که فارغ از جام‌هایی که کسب کرده، زوایای پنهان زندگی‌اش کم میشود. همچنین از چالش تولید خودروی ۱۵ میلیون یورویی ردبول خواهیم گفت و در پایان از زندگی جدید گرت بیل می‌گوییم که به آرزویش رسید.

از خودروی ۱۵ میلیون یورویی تا اخبار خاص درمورد کریس

چند حقیقت درمورد رونالدو

 

رونالدو در گفتگویی کـه درسال ۲۰۰۹ با او انجام شد اعتراف کرد کـه در سن ۱۵ سالگی یک عمل قلب داشته اسـت. در دوران نوجوانی، زمانی کـه رونالدو می‌دوید، ضربان قلب‌اش بـه شدت بالا می رفت. او عمل جراحی با لیزر انجام داد و مشکلش حل شد در غیر این صورت باید فوتبال را کنار می‌گذاشت.

 

روحیه بشردوستی و خیرخواهانه رونالدو بر هیچکس پوشیده نیست. او در سال ۲۰۱۴ زمانی کـه او شنید پسری ۱۰ ماهه برای عمل مغز خود بـه پول احتیاج دارد، نه تنها کفش و لباسهای ورزشی خودرا فروخت، بلکه چکی بـه ارزش 83000 دلار را امضا و پول لازم را برای عمل آن پسر بچه فراهم کرد.

 

تمام هواداران فوتبال، او را کریستیانو رونالدو می‌نامند. در حالی که نام واقعی او کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو است. نامی که هیچکس او را به این نام صدا نمی‌کند.

رونالدو بابت انتشار هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام یین ۸۹۰ هزار تا یک میلیون یورو می‌گیرد درحالی که این قیمت برای مسی ۶۹۰ هزار یورو است!

 

نگرانی ردبول از کپی شدن خودروی ۱۵ میلیون یورویی!

 

ردبول دومین تیم فرمول 1 است که خودروی جدید خود را برای فصل آینده معرفی می‌کند.

 

با این حال، چیزی که در اینجا نشان داده شده است شاسی واقعی نیست که تیم اتریشی در سال 2023 با آن رقابت خواهد کرد. ردبول می‌ترسد که سایر تیم‌ها بتوانند جزئیات فنی مانند شکل دماغه یا پایه‌های کناری را کپی کنند. این کاملا قابل درک است، زیرا توسعه و تولید کل یک خودروی F1 حدود 15 میلیون یورو هزینه دارد. به خصوص موتور با کارایی بالا با تمام اجزای مهم آن در حال حاضر 10 میلیون یورو قیمت دارد. یک فرمان، که امروزه بیشتر یک کامپیوتر است، 50 هزار یورو قیمت دارد، مجموعه ای از بال‌های جلو و عقب حدود 200 هزار یورو است.

 

به همین دلیل برای جلوگیری از خرج بیش از حد تیم‌های ثروتمند، فرمول 1 محدودیت بودجه را در سال 2021 معرفی کرد. به استثنای حقوق راننده، تیم ها اجازه ندارند بیش از 135 میلیون دلار (125 میلیون یورو) در یکسال خرج کنند.

 

آرزوی گرت بیل محقق شد!

گرت بیل اسطوره فوتبال ولز و یکی از بازیکنان باسابقه باشگاه رئال مادرید بعد از خداحافظی از فوتبال؛ اولین مسابقه رسمی خود را در دنیای گلف تجربه کرد و در رقابت‌های گلف تور PGA در میان 156 بازیکن آماتور، دهم شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها