|

کروات‌ها سوم شدند و پدیده جام چهارم؛ کرواسی 2 – مراکش 1

دومین بازی بین تیم‌های کرواسی و مراکش امشب و البته در مرحله رده‌بندی جام جهانی 2022 قطر آغاز شد. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر یک به سود کرواسی به پایان رسید.

کروات‌ها سوم شدند و پدیده جام چهارم؛ کرواسی 2 – مراکش 1

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های کرواسی و مراکش امشب در قالب بازی رده‌بندی جام جهانی 2022 قطر امشب (26 آذر ماه) ساعت 18:30 در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه آغاز شد. البته این بازی دومین دیدار دو تیم این جام است چرا که هر دو در گروه F این رقابت‌ها بودند که بازی رو در روی آن‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال کرواسی با ترکیب دومینیک لیواکوویچ (دروازه‌بان)،‌ جوزپ استانیشیچ، ایوان پریشیچ، لوورو مایر، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، میسلاو اورسیچ، یوسکو گواردیول و جوزپ سوتالو به مصاف مراکش رفته است.

در مقابل تیم ملی فوتبال مراکش با نظر ولید الرکراکی یاسین بونو (دروازه‌بان)، جواد الیمیق، اشرف داری، اشرف حکیمی، یحیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عبدالحمید صابیری، بلال الخنوس، حکیم زیاش، سفیان بوفال و یوسف النصیری را در ترکیب ثابت و واولیه این تیم قرار داده است.

کرواسی در بازی نخست مقابل مراکش به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم سه بر دو از غنا شکست خورد و در بازی پایانی پرتغال را دو بر یک برد تا با پنج امتیاز تیم دوم گروه F باشد.

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی نیز در یک بازی زیبا و نفس گیر مقابل ژاپن به تساوی یک بر یک رسید و نهایتا در ضربات پنالتی با درخشش دروازه‌بانش به برتری سه بر یک رسید. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برزیل قرار گرفت. شاگردان دالیچ در این بازی نیز در پایان وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر دو از سد برزیل مدعی هم گذشتند.

اما در مرحله نیمه‌نهایی نوار نباختن‌های کرواسی در این جام پاره شد و نهایتا آن‌های با وجود نمایش زیبا و قابل قبول مقابل آرژانتین نتوانستند گلی را وارد دروازه آلبی سلسته کنند و با نتیجه سه بر صفر مغلوب شاگردان لیونل اسکالونی شدند.

در مقابل تیم ملی مراکش حتی بالاتر از کروات‌ها در بازی‌های گروهی مقابل کرواسی به تساوی بدون گل رسید و در دو بازی بعدی مثابل تیم‌های بلژیک و کانادا با نتایج دو بر صفر و دو بر یک به برتری رسیدند تا جزو تیم‌های صدرنشینی باشند که با هفت امتیاز به مرحله بعدی صعود می‌کنند.

در مرحه یک هشتم نهایی مراکش به تساوی بدون گل با اسپانیا در وقت قانونی و وقت‌های اضافه رضایت داد و در ضربات پنالتی با درخشش یاسین بونو سه بر صفر به پیروزی رسیدند. شاگردان رکراکی در مرحله یک چهارم نهایی از سد یک مدعی دیگر هم گذشتند، آن‌ها با تک گل النصیری در برابر پرتغال مدعی پیروز شدند و به مصاف فرانسه در نیمه نهایی رفتند. اما گویا این بازی پایانی برای بلند پروازی‌های مراکشی‌ها بود که البته تا اینجا هم خوش درخشیدند و با وجود باخت دو بر صفر مقابل فرانسه در مرحله نیمه نهایی از سوی بسیاری از رسانه‌های معتبر و کارشناسان و هواداران فوتبال مورد ستایش قرار گرفتند. تا امشب برای دومین بار مقابل کرواسی قرار بگیرند که خود را تا پیش از این بازی در فینال رقابت‌ها تصور می‌کردند.

قضاوت این بازی بر عهده عبدالرحمان ال جاسم داور قطری است که با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

در دقیقه دو این مسابقه، یاسین بونو روی یک اشتباه در محوطه جریمه خودش، نزدیک بود دروازه خودی را باز کند اما ضربه این بازیکن به کرنر رفت تا این دروازه‌بان از یک اشتباه مرگبار نجات پیدا کند.

در دقیقه شش این مسابقه، یوسکو گواردیول روی یک ضربه سر در محوطه جریمه مراکش، موفق شد گل زودهنگام مسابقه را به ثمر برساند تا بازی با برتری یک بر صفر کرواسی پیش برود.

کرواسی و مراکش

یک دقیقه بعد، مراکش به گل تساوی رسید. اشرف داری روی ارسال بازیکن مراکش از سمت راست محوطه جریمه کرواسی، موفق شد گل تساوی بخش بازی‌ را به ثمر برساند.

حملات تیم ملی کرواسی پس از به ثمر رسیدن گل تساوی ادامه داشت و در دقیقه ۱۸ مسابقه، روی ارسال ایوان پرشیچ، کراماریچ صاحب موقعیت شد اما ضربه این بازیکن را بونو مهار کرد.

کرواسی و مراکش

در دقیقه 24 لوکا مودریچ روی یک حرکت انفرادی زیبا خود را در پشت محوطه جریمه مراکش صاحب موقعیت کرد اما شوت این بازیکن را بونو طی دو مرحله دریافت کرد.

یوسف النصیری در دقیقه 37 روی ارسال حکیم زیاش از نقطه کرنر می‌توانست دروازه کرواسی را برای بار دوم باز کند اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 40 حکیم زیاش شوتی از پشت محوطه جریمه کرواسی، روانه دروازه لیواکوویچ کرد که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

کرواسی و مراکش

میسلاو اورسیچ در دقیقه 42 روی جایگیری مناسب خود در محوطه جریمه مراکش، صاحب توپ و موقعیت شد و با یک ضربه فنی دیدنی، موفق شد گل دوم کرواسی را به ثمر برساند.

کرواسی و مراکش

بازی در پایان نیمه اول با نتیجه دو بر یک به سود کرواسی به پایان رسید.

نیمه دوم

اورسیچ در آغاز نیمه دوم این دیدار و در دقیقه 46 بازهم دروازه مراکش را تهدید کرد. او پشت محوطه جریمه مراکش، ضربه روانه دروازه بونو کرد اما شوت او با واکنش بونو همراه شد.

بازی تا اواسط نیمه دوم، موقعیت خاصی در بر نداشت و کرواسی نیز موقعیت‌های نصفه و نیمه خود را از دست داد و بیشتر سعی داشت تا از گل پیروزی‌بخش خود محافظت کند.

در دقیقه 71 این دیدار نیکولا ولاشیچ، اولین فرصت خود را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه مراکش، با اختلافی زیاد از بالای دروازه بونو به بیرون رفت.

اشرف حکیمی در دقیقه 75 روی نفوذ خود به محوطه جریمه کرواسی، توسط بازیکن حریف سرنگون شد. روی این صحنه بازیکنان مراکش اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

کوواچیچ روی بازی‌سازی اوریسیچ، در دقیقه 86 صاحب موقعیت در محوطه جریمه حریف شد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 5+95 سلیم عماله روی یک ضربه ارسالی از سمت چپ محوطه جریمه کرواسی، صاحبت موقعیت بسیار خوبی شد اما ضربه سر این بازیکن راه به جایی نبرد.

مراکش تا دقایق پایانی این بازی، تلاش زیادی کرد تا بتواند راهی به دروازه کرواسی پیدا کند اما تلاش این تیم راه به جایی نبرد تا این بازی در نهایت با پیروزی ۲ بر یک کرواسی به پایان برسد.

مراکش

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها