|

پرتغال بدون رونالدو سوئیس را شش‌تایی کرد/ اولین هت‌تریک جام به نام راموس

هفتمین بازی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی قطر بین تیم‌های پرتغال و سوئیس برگزار شد. نهایتا پرتغال در این بازی با نتیجه شش بر یک به پیروزی رسید و گونچالو راموس نخستین هت‌تریک جام را به نام خودش ثبت کرد.

پرتغال بدون رونالدو سوئیس را شش‌تایی کرد/ اولین هت‌تریک جام به نام راموس

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های پرتغال و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر امشب  ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار شد.

دیگو کاستا (دروازه‌بان)، دیگو دالوت، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو، اوتاویو، ویلیام کاروالیو، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، گونچالو راموس و ژائو فلیکس 11 نفر تیم ملی پرتغال هستند که ... سرمربی این تیم، در ابتدای این بازی آن‌ها را به زمین فرستاد.

یان سومر (دروازه‌بان)، ادیمیلسون فرناندس، فابیان شار، مانوئل آکانجی، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، جبرئیل ساو، روبن وارگاس و بریل امبولو ترکیب اصلی تیم ملی سوئیس است که مقابل پرتغال قرار گرفته‌اند.

تیم ملی پرتغال در بازی نخست مقابل غنا سه بر دو به پیروزی رسید. در بازی دوم اروگوئه را دو بر صفر شکست داد اما در بازی پایانی مقابل کره‌جنوبی با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا با شش امتیاز تیم نخست گروه H باشد و امشب مقابل سوئیس به عنوان تیم دوم گروه G قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی سوئیس در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل کامرون یک بر صفر پیروز شد اما در بازی دوم با نتیجه یک بر صفر مقابل برزیل مدعی شکست خورد و در بازی پایانی نیز با نتیجه سه بر دو  از سد صربستان گذشت تا با شش امتیاز تیم دوم گروه G شود و امشب مقابل پرتغال صدرنشین قرار گیرد.

قضاوت این بازی بر عهده  سزار راموس داور مکزیکی است و با سوت او این دیدار آغاز شد.

نیمه اول 

در 10 دقیقه ابتدایی بازی متعادلی داشت و دو تیم سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند. 

کونچالو راموس


حرکت فلیکس با پاس او به راموس همراه شد و راموس در دقیقه 17 با چرخش ناگهانی و ضربه‌ای محکم از زاویه بسته، دروازه سامر را باز کرد.

همکاری بازیکنان پرتغال و دفع توپ ناقص مدافعان سوییس باعث شد تا در دقیقع 22 توپ به اوتاویو برسد که ضربه چکشی او را اوتاویو مهار کرد.
در دقیقه 30 ضربه ایستگاهی تماشایی شکیری را کاستا با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد.

پپه


پپه در دقیقه 33 توانست با سانتر زیبای برونو فرناندز دروازه سوئیس را برای بار دوم در این بازی باز کند تا خیال فرناندو سانتوش را برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی قطر راحت‌تر کند.

پپه

 

ارسال فرناندز از سمت راست سوییس با دفع ناقص کاستا همراه شد و ضربه در دقیقه 38 سر فرولر را دیگو دالوت از مقابل دروازه خالی پرتغال برگشت داد.

فرار گونچالو راموس در دقیقه 43 از سمت راست با پاس فرناندس همراه شد تا مهاجم گلزن پرتغال با سامر تک به تک شود اما ضربه او را سامر به زیبایی به کرنر فرستاد.

در دقیقه 3+45 شلیک سنگین گوئررو از سمت چپ محوطه جریمه با اختلافی اندک از بالای دروازه زومر به بیرون رفت.

و نهایتا نیمه اول این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود پرتغال به پایان رسید.

نیمه دوم 

45 دقیقه دوم با سوت داور مکزیکی آغاز شد.

پرتغال بازی را همانند نیمه نخست هجومی آغاز کرد و سعی در باز کردن دروازه سوییس برای بار سوم داشت.

راموس

سانتر برونو فرناندس توسط وارگاس برگشت داده شد و به دالوت رسید و او پس از حرکت در عرض و ارسال زمینی توپ را به راموس رساند تا این بازیکن با ضربه نوک پا در دقیقه 51 دروازه سامر را برای بار سوم باز کند.

گل چهارم پرتغال

چهار دقیقه پس از گل سوم، ضدحمله زیبای پرتغالی‌ها با پاس پشت پا اوتاویو به فلیکس آغاز شد و او توپ را به راموس سپرد و این بازیکن به گررو را در حالت تک به تک قرار داد و او گل چهارم تیمش را وارد دروازه سامر کرد.
 

گل آکانجی

ارسال کرنر شکیری با اثرگذاری اشتباه راموس باعث شد تا دروازه خالی برابر آکانجی قرار بگیرد و او در دقیقه 58 یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند.

گل پنجم پرتغال راموس

گل‌های بازی تمام نشد و حرکت بازیکنان پرتغال در پشت محوطه جریمه توپ را به فلیکس رساند و او راموس را با سامر در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن در دقیقه 67 با ضربه چیپ، دروازه سوییس را باز کند و هت‌تریکش را در این دیدار کامل کند.

ارسال گوئررو در دقیقه 69 از سمت چپ محوطه جریمه با اختلافی ناچیز از جلوی پای فرناندز عبور کرد و گل ششم به ثمر نرسید.

 

راموس

 

فرناندو سانتوش در دقیقه 73 کریستیانو رونالدو ستاره محبوب هواداران پرتغال را به جای فلیکس به بازی بفرستد.

رونالدو

 

بریل امبولو هم در دقیقه 79 از پشت محوطه جریمه اقدام به زدن یک ضربه برگردان کرد که شوت او با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

رونالدو

در دقیقه 83 ضد حمله بازیکنان پرتغال و پاس کاروالیو به عمق دفاع سوئیس به رونالدو رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک دروازه زومر را گشود اما کمک داور گل را به دلیل آفساید رونالدو مردود کرد.

ارسال پرتغالی‌ها روی دروازه با ضربه رونالدو در دقیقه 85 همراه شد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 2+90 رافائل لیائو با پاس رافائل گوئررو توانست گل زیبایی از بالای سر دروازه‌بان سوئیس به ثمر برساند تا این تیم در مقابل پرتغال شش تایی شود.

پس از گل ششم پرتغال نیز اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد تا پرتغال با این پیروزی پرگل راهی یک چهارم نهایی شود و حریف مراکش در این مرحله شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها