|

ایران سومین تیم دونده جام جهانی

شاگردان کارلوس کی‌روش با پوشش ۱۲۰ کیلومتری بر زمین بازی، بعد از آمریکا با ۱۲۳ کیلومتر و استرالیا با ۱۲۰ کیلومتر در رتبه سوم مرحله گروهی جام جهانی قرار دارد.

ایران سومین تیم دونده جام جهانی

به گزارش شبکه شرق، تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های صاحب نام به عنوان سومین تیم دونده مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لقب گرفت.

گروه مطالعات فنی فیفا متشکل از ونگر، کلینزمن و سایر چهره‌های شناخته شده فوتبال، روز گذشته تحلیل‌های خود از دور گروهی این مسابقات را در شاخصه‌های مختلف اعلام کردند که تیم ملی ایران در بین سه تیم نخست مسابقات از حیث بیش‌ترین دوندگی قرار دارد.

 

ایران سومین تیم دونده جام جهانی

شاگردان کارلوس کی‌روش با پوشش ۱۲۰ کیلومتری بر زمین بازی، بعد از آمریکا با ۱۲۳ کیلومتر و استرالیا با ۱۲۰ کیلومتر در رتبه سوم مرحله گروهی جام جهانی قرار دارد. آلمان، صربستان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه و سایر تیم‌های بزرگ جهان از این حیث بعد از تیم ملی ایران قرار دارند. رتبه آخر به آرژانتین اختصاص دارد که فقط ۱۰۵ کیلومتر از زمین بازی را در حین بازی‌های خود با دوندگی بازیکنانش پوشش داده است.

 

استفاده از ۲۱ بازیکن در دور گروهی جام جهانی

از دیگر شاخصه‌های این تحلیل فنی می‌توان به استفاده از بازیکنان در طول سه بازی مرحله گروهی اشاره کرد که ایران از ۲۱ بازیکن در این رقابت‌ها استفاده کرده است. برزیل در مرحله گروهی از هر ۲۵ بازیکن خود استفاده کرده است. پرتغال و فرانسه نیز با استفاده از ۲۴ بازیکن در رتبه‌های دوم و سوم هستند. کرواسی فقط از ۱۶ بازیکن خود در دیدارهایش استفاده کرده است.

 

ایران بالاتر از ژاپن و استرالیا

شاگردان کی‌روش در یک شاخصه دیگر هم بهتر از تیم‌هایی مانند ژاپن و استرالیا ظاهر شده‌اند. ایران از نظر تلاش برای گلزنی در این رقابت‌ها صاحب رتبه یازدهم شده و بالاتر از تیم‌هایی هم‌چون بلژیک، اروگوئه، کرواسی و هلند قرار دارد. ایران با ۳۵ تلاش برای گلزنی بعد از کره جنوبی (با ۳۹ تلاش برای گلزنی) است و ژاپن (با ۳۰ تلاش برای گلزنی)، عربستان (با ۲۹ تلاش برای گلزنی)، قطر (با ۲۱ تلاش برای گلزنی) و استرالیا (با ۲۰ تلاش برای گلزنی) در رده‌های بعدی ایستاده است. جالب این که آلمان که نتوانست به مرحله حذفی راه یابد با ۶۷ تلاش برای گلزنی بهترین تیم این رده‌بندی است، کاستاریکا هم با ۱۱ تلاش برای گلزنی، تیم آخر این رده‌بندی لقب گرفت.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها