|

صعود کره‌ای‌ها به مرحله بعدی جام با شکست پرتغال

آخرین بازی دو تیم کره‌جنوبی و پرتغال در گروه H رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شود. تا این لحظه کره‌جنوبی با نتیجه دو بر یک از پرتغال پیش افتاده است

صعود کره‌ای‌ها به مرحله بعدی جام با شکست پرتغال

به گزارش شبکه شرق، کره‌جنوبی و پرتغال آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه H آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

کیم سئونگ‌یو، کیم جن‌سو، کیم مون‌هوان، کیم یونگ‌گوان، کیونگ وون کوون، جونگ وویونگ، هوانگ این‌بئوم، سون هیونگ‌مین، لی جائه‌سونگ، لی کانگ این، چو گوو سونگ 11 نفر تیم ملی کره‌جنوبی هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

 

دیگو کاستا (دروازه‌بان)،‌ آنتونیو سیلوا، په‌په، ژائو کانسلو، دیگو دالوت، ریکاردو هورتا، ژوائو ماریو، ویتینیا، روبن نوس، متئوس نونیز و کریستیانو رونالدو ترکیب اصلی تیم ملی پرتغال است که برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل کره‌جنوبی قرار گرفته است.

 

تیم ملی کره‌جنوبی در بازی نخست مقابل اروگوئه به تساوی بدون گل رسید. در بازی دوم  مقابل غنا سه بر دو شکست خورد تا با یک امتیاز و به همراه اروگوئه در قعر جدول گروه H قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی پرتغال در بازی نخست با نتیجه سه بر دو مقابل غنا به پیروزی رسید و در بازی دوم با نتیجه دو بر صفر از سد اروگوئه گذشت تا با کسب شش امتیاز در جایگاه نخست جدول این گروه باشد.

 

این بازی امشب در ساعت 18:30 دقیقه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر برگزار شده است و فاکوندو تیو داور آرژانتینی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

پائولو بنتو، سرمربی کره‌ جنوبی به دلیل اخراج در بازی گذشته از جایگاه ویژه این بازی را تماشا می‌کند.

 

در دقیقه پنج نفوذ دیگو دالو و پاس رو به بیرون او به ریکاردو هورتا رسید و ضربه این بازیکن در محوطه جریمه وارد دروازه کره جنوبی شد تا پرتغالی‌ها با گلی زودهنگام از حریف خود پیش بیفتند.

 

در دقیقه 17 ضربه کیم جین سو در مقابل دروازه دیگو کاستا به تور دروازه پرتغال نشست اما داور بازی اعلام آفساید کرد.

 

در دقیقه 27 ضربه کرنر کره‌ای‌ها با برخورد به بازیکن پرتغال به کیم یونگ‌گوان رسید و این بازیکن توپ را وارد دروازه کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

کره‌جنوبی پرتغال

در دقیقه 35 شوت روی پای ویتینیا از پشت محوطه جریمه در دستان کیم سئونگ یو جای گرفت.

 

در دقیقه 40 شوت سون از پشت محوطه جریمه در دستان دیگو کاستا قرار گرفت.

 

در دقیقه 42 شوت ویتینیا با واکنش دروازه‌بان کره جنوبی همراه شد و در ادامه ضربه سر رونالدو روی ریباند از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه 44 ضربه ریکاردو هورتا در محوطه جریمه را کیم سئونگ‌یو مهار کرد.

 

این دیدار در نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم

پرتغالی‌ها در ابتدای نیمه دوم چند حمله نصف و نیمه داشتند و موفق نبودند.

در دقیقه 69 شوت هوانگ این‌بئوم با واکنش کاستا دفع شد.

در دقیقه 74 ضربه کاشته لی کانگ‌این از بالای دروازه کاستا به بیرون رفت.د

ر سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده ضد حمله کره‌ای‌ها با سون هیونگ‌مین و پاس این بازیکن به هوان هی‌چان و در نهایت ضربه چان وارد دروازه کاستا شد تا کره‌ای‌ها کامبک بزنند و از پرتغال پیش بیفتند.

در جدول گروه H پرتغال با شش امتیاز در رده اول، کره‌ جنوبی با چهار امتیاز، اروگوئه با چهار امتیاز و غنا با سه امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها